News
21.09.2024 - Ataraxia – Centaurea (Album – Digital/CD/Vinyl – The Circle Music)
After more than 30 years and countless released productions, the magical Italian Ataraxia is far...
Source: Side Line
21.09.2024 - DARKNESS OVER BONN 3: Konzert mit MPACK und IMPARITY
Das DARKNESS OVER BONN geht in die dritte Runde. Am Samstag dem 28. September 2024 präsentieren MPACK ihren Atmospheric Post Black Metal, IMPARITY verdunkeln das Bonner KULT 41 mit feinstem Doom Metal.
Doom und Post Black Metal beim DARKNESS OVER BONN
Weitere Infos gibt es hier, ein Video zur Einstimmung kann man sich auch anschauen.
Source: Vampster
21.09.2024 - THE FUNERAL PORTRAIT: weiterer Video-Clip vom neuen Emo-Rock Album “Greetings From Suffocate City”
Nach einem Video zu “Blood Mother” haben THE FUNERAL PORTRAIT mit “Doom And Gloom” einen weiteren Video-Clip ihres neuen Albums veröffentlicht. Die zweite Platte der Rockband heißt “Greetings From Suffocate City” und erschien am 13. September 2024 via Better Noise Music.
Für das Abum haben THE FUNERAL PORTRAIT einige Gäste eingeladen, mitgewirkt am neuen Album haben unter anderem Bert McCracken von THE USED, Spencer Charnas von ICE NINE KILLS, Danny Worsnop von ASKING ALEXANDRIA und EVA UNDER FIRE.
THE FUNERAL PORTRAIT “Greetings From Suffocate City” Tracklist
Suffocate City (feat. Spencer Charnas of Ice Nine Kills)
Blood Mother (Video bei YouTube)
Doom And Gloom (Video bei YouTube)
Holy Water
Dark Thoughts (feat. Danny Worsnop)
You’re So Ugly When You Cry (feat. Bert McCracken of The Used)
Chernobyl
Dopamine
Voodoo Doll (feat. Eva Under Fire)
Happier Than You
Alien
Generation Psycho
Stay Weird
Hearse For Two
Source: Vampster
21.09.2024 - DUNES: Labeldeal und neue Stoner Rock Single “Riding The Low” aus Newcastle
Die Stoner Rock-Band DUNES hat einen Labeldeal bei Ripple Music unterschrieben. Erstes Ergebnis dieser Zusammenarbeit ist der Release der neuen Single “Riding The Low“. Weiterhin soll 2025 ein neues Album der Engländer aus Newcastle erscheinen.
DUNES Line-Up:
John Davies – guitar & vocals
Ade Huggins – bass & vocals
Nikky Watson – drums
DUNES “Riding The Low” (Video bei YouTube)
Source: Vampster
21.09.2024 - SAMSAS TRAUM: Dark Metal Opera?
Samsas Traum perform a breathtaking “metamorphosis” with vocal power. The dark a cappella band’s choirs blend endlessly and epically with the sinister black metal elements of Samsas Traum. In our October/November issue, we talk to Alexander Kaschte and two members of Stimmgewalt about the project, self-delusion and the problem of looking in the mirror. Listen […]
Source: Orkus
21.09.2024 - AMPHI FESTIVAL: Editorial diary
On the last weekend in July, the Rhine metropolis lured people to the Tanzbrunnen to let it rip together. The nationwide vacation situation made the journey to Cologne more tedious, but ensured many a funny encounter with like-minded people at the rest stops. And then we saw them all live: Project Pitchfork, Ost+Front, Hocico, Diary […]
Source: Orkus
21.09.2024 - KALANDRA: Opener vom neuen Alternative Pop / Rock / Folk Album “A Frame of Mind” als Video und Tour mit LILI REFRAIN
Die Alternative Pop / Rock / Folk-Band KALANDRA hat nach dem Video zu “Are You Ready?” mit dem Opener “I Am” einen weiteren Video-Clip ihres neuen Albums “A Frame of Mind” veröffentlicht. Das Musikvideo stammt von der vielseitigen Filmemacherin, Puppenmacherin und Stop-Motion-Künstlerin Martyna Koleniec.
Es ist nach “The Line” das zweite Album der Norweger und ist am 13. September 2024 via Norse Music erschienen.
Zuvor hat die Band ein Video zu “The State of the World” veröffentlicht. Das Lied kann als ein Gesang an die Menschheit verstanden werden, als ein Plädoyer für den Frieden.
Im Oktober 2023 ist mit “Bardaginn” eine weitere Single erschienen. Der Titel bedeutet “Kampf” oder “Schlacht”, ob er nun innerlich oder draußen in der realen Welt ausgetragen wird.
Die Band wird zudem im Herbst 2024 gemeinsam mit LILI REFRAIN auf Europa-Tour sein. Mit im Gepäck haben die Norweger dabei auch ihr Debütalbum “The Line” (2020). Zum Albumtrack “Ensom” hat die Band erst kürzlich ein Live-Video veröffentlicht.
KALANDRA “A Frame of Mind” Tracklist
1. I Am (05:32) (Video bei YouTube)
2. Untie The Knot (03:52)
3. Are You Ready? (04:31) (Video bei YouTube)
4. The State of the World (04:18) (Video bei YouTube)
5. Bardaginn (05:33) (Video bei YouTube)
6. A Life Worth Living (04:13)
7. I’ll Get There One Day (06:25)
8. Hytta (04:24)
9. Segla (04:58)
10. I Remember A Time (04:20)
KALANDRA & LILI REFRAIN Tourdaten 2024
11/09 – DE Cologne, Luxor
12/09 – NL Groningen, Oosterpoort
13/09 – NL Nijmegen, Doornroosje
14/09 – NL Eindhoven, Effenaar
15/09 – FR Paris, La Machine du Moulin Rouge
17/09 – UK Birmingham, Asylum
18/09 – UK Nottingham, Bodega
19/09 – UK Glasgow, Cathouse
20/09 – UK Manchester, Gorilla
21/09 – UK London, Lafayette
22/09 – FR Wasquehal, The Black Lab
23/09 – FR Nancy, L’Autre Canal
24/09 – DE Wiesbaden, Kesselhaus
25/09 – DE Munich, Backstage
26/09 – CH Solothurn, Kofmehl Raumbar
27/09 – CH Zurich, X-TRA Musikcafe
28/09 – FR Lyon, O Totem Live
29/09 – FR Toulouse, Le Rex
01/10 – IT Turin, Ziggy
02/10 – IT Milan, Legend
03/10 – SL Ljubljana, Kino Siska
04/10 – HR Zagreb, Mochvara
05/10 – BU Sofia, Mixtape5
06/10 – RO Bucharest, Quantic
07/10 – RO Cluj-Napoca, Form Space
08/10 – HU Budapest, Instant
09/10 – CZ Prague, Underdogs
12/10 – DE Berlin, Hole
13/10 – DE Hamburg, Bahnhof Pauli
14/10 – DK Copenhagen, Pumpehuset
15/10 – SE Gothenburg, Fangelset
16/10 – SE Stockholm, Kollektivet Livet
Source: Vampster
21.09.2024 - ELEPHANT TREE / LOWRIDER: zweite Single von neuer Stoner Rock Split “The Long Forever”
Die Stoner Rock-Bands ELEPHANT TREE und LOWRIDER haben mit “The Long Forever” ein neues Split-Album angekündigt. Der Titel „The Long Forever“ stammt von dem Spitznamen, den ELEPHANT TREE-Sänger/Gitarrist Jack Townley dem mehrwöchigen Koma gab, in dem er aus medizinischen Gründen nach einem fast tödlichen Fahrradunfall Anfang 2023 lag. Er träumte, ohne aufzuwachen, und verlor jegliches Zeitgefühl, während sein Geist versuchte, die Tortur zu verarbeiten und zu bewältigen. Release-Termin ist der 25. Oktober 2024 via Blues Funeral Recordings. Vorab gibt es nach einem Video-Clip zum Titeltrack mit “And The Horse You Rode In On” einen weiteren Video-Clip.
ELEPHANT TREE / LOWRIDER “The Long Forever” Tracklist
1. Lowrider – And The Horse You Rode In On (Video bei YouTube)
2. Lowrider – Caldera
3. Lowrider – Into The Grey
4. Lowrider – Through The Rift (feat. Elephant Tree)
5. Elephant Tree – Fucked In The Head
6. Elephant Tree – 4 For 2
7. Elephant Tree – Long Forever (feat. Lowrider) (Video bei YouTube)
Source: Vampster
21.09.2024 - DORMANT: neue Metalcore / Crossover Single “Fractured Memories” mitsamt Video-Clip
Die Metalcore / Crossover-Band DORMANT hat nach “Essence” mit “Fractured Memories” eine weitere neue Single veröffentlicht. Es sind die ersten Releases der Engländer aus Leeds.
DORMANT Line-Up:
Moose Boakes – Vocals
Aidan Cooper – Rhythm Guitar / Vocals
Connor James – Lead Guitar / Backing Vocals
Rudi McDonald – Bass Guitar
Brad Ratcliffe – Drums
DORMANT “Essence” (Video bei YouTube)
DORMANT “Fractured Memories” (Video bei YouTube)
Source: Vampster
21.09.2024 - OTTONE PESANTE: Video-Clip mit LILI REFRAIN vom neuen Brass Metal Album “Scrolls of War”
Die Brass Metal-Band OTTONE PESANTE hat mit “Battle Of Qadesh” einen Video-Clip mit LILI REFRAIN ihres kommenden Albums “Scrolls of War” veröffentlicht. Es ist nach “Brassphemy Set in Stone” (2016), “Apocalips” (2018) und “DoomooD” (2020) das vierte Album der Italiener und folgt auf 2022er-EP “…and the Black Bells Rang“.
Ausgehend von einem Dokument aus dem 1. Jahrhundert n. Chr., das Ende der 1940er Jahre in Qumran (Palästina) gefunden wurde, die “Scrolls of War”, ist es das erste Album einer Konzepttrilogie über die Geschichte der Blasmusik.
“Vor langer Zeit gab es eine Zeit, in der Dürren, Hungersnöte, Erdbeben, Überschwemmungen und Epidemien innerhalb eines kurzen Zeitraums fast gleichzeitig auftraten und die Völker zur Migration zwangen, um zu überleben. Diese Massenbewegungen waren verzweifelt und führten zu grausamen und äußerst gewalttätigen Kriegen. Die Alten heiligten diese Kriege im Namen eines Gottes, der sie zum Sieg führte, und überlieferten die so genannten „Kriegsregeln“. Die Priester hatten die Aufgabe, die Bewegungen des Heeres mit dem Klang ihrer Trompeten und Hörner anzukündigen”, sagt die Band.
“Scrolls of War” wird am 18. Oktober 2024 via Aural Music erscheinen.
OTTONE PESANTE Line-Up
Paolo Raineri – Trompete
Francesco Bucci – Posaune
Beppe Mondini – Schlagzeug
OTTONE PESANTE “Scrolls of War” Tracklist
1. Late Bronze Age Collapse
2. Sons Of Darkness Against Sons Of Shit
3. Men Kill, Children Die
4. Teruwah
5. Battle Of Qadesh (Video bei YouTube)
6. Slaughter Of The Slains
7. Seven
Source: Vampster
21.09.2024 - BIKINI BEACH: kündigen neues Fuzzy Garage / Psychedelic Rock Album “Cursed” an
Die Fuzzy Garage / Psychedelic Rock-Band BIKINI BEACH hat mit “Cursed” ein neues Album angekündigt. Der siebte Release des Trios aus Konstanz bzw aus der Schweiz spiegelt das Chaos der letzten Jahre wider: von der Pandemie bis zum Krieg in Europa.
“Cursed” wurde von Rodrigo “Rod” González (DIE ÄRZTE ) gemixt und mit einem Cover-Artwork von Bassistin Charlotte Love ausgestattet. Release-Termin ist der 7. Februar 2025 via La Pochette Surprise Records / Membran. Vorab gibt es mit “Liar Liar” einen Video-Clip.
“Wie man sich vorstellen kann, geht es in dem Song um Lügen”, sagt die Band. “Manchmal hat man das Gefühl, dass die ganze Welt um einen herum lügt. Vor allem, wenn sie so offensichtlich lügt. Wenn man schon belogen wird, dann sollte man sich wenigstens bemühen, dass es eine logische Lüge ist und nicht völliger Unsinn, den man sofort durchschaut.”
BIKINI BEACH Line-Up
Nils Hagstrom – Vocals / Guitar
Charlotte Love – Vocals / Bass
Manuel “Flip” Oetlli – Drums / Percussion / Theremin
BIKINI BEACH “Cursed” Tracklist
1. Birth of the Curse
2. Cursed
3. Last Words
4. I Feel
5. Family
6. Liar Liar (Video bei YouTube)
7. Until You Die
8. Blue
9. Miles From My Mind
10. Beg For Mercy
11. Introvert
12. 1986
13. Cursed Century
Source: Vampster
21.09.2024 - Love is Worth Saving — Austin Post-Punk Trio Figure Factor Return With Second Album “Once More With Feelings”
Turning away from the twilight
Surfing in fields of the dissonance
Plug into the buzz of the hivemind
Surfing away in the rushing stream
Emerging from the flourishing underground of Austin, Texas, Figure Factor has been quietly crafting a sound that resonates with the raw edge of post-punk, the swagger of new wave, and the brooding atmosphere of gothic-laced cold wave. Formed in 2018, the trio—comprising Jake Lauterstein on vocals and guitar, Lauren Hemphill on bass, and Christian Ellsworth on synth—channels the spirits of Bauhaus, The Cure, Adam Ant, and Sad Lovers and Giants, yet infuses their music with a chaotic energy born from sweat-drenched DIY queer-punk scenes and the cathartic release of dance-punk rhythms.
Their live performances are a spectacle of controlled anarchy, with band members whirling through feverish tempos, thrashing amidst gothic breakdowns, before slipping into moments of dreampop introspection, where love songs find refuge in the pauses. It’s no wonder Figure Factor sounds the way they do, having sharpened their edge by supporting seminal acts like French Coldwave pioneers Trisomie 21, sharing the San La Muerte festival stage with German post-punk legends, Pink Turns Blue, and backing Washington D.C.’s Priests
Figure Factor returns to the fray with their sophomore album, Once More With Feelings, a visceral shot of adrenaline to a broken heart that refuses to settle for the familiar. The album bristles with the emotional intensity of a wake, one that veers unpredictably between the heavy gravity of mourning and the cathartic release of revelry. It’s a liminal waystation place where joy and sorrow collide, folding into one another like waves, leaving behind a resonance that feels both disarming and exhilarating.
“‘Once More With Feelings’ is an album about grabbing your mindful machete and slicing through poisonous plasma/sadness demons,” the band reflects. “The floor falls out from under you, and you’re floating or falling, but the air’s been sucked out of the room. All you have is two paper clips and a rubber band. You tighten the rubber across the paper clips and begin to pluck away, the dull hollow band vibrating at an utterly delightful frequency. Changing the tension, a melody takes shape, and the floor reappears. A clear cube rises up out of the floor, and you’re soaring through a teal web of geometric pleasure.“
As the album unfolds as a journey through emotional landscapes, each track delves into themes of inner turmoil, existential dread, and the relentless pursuit of meaning.
“Mask” opens with a pulsing cold wave undercurrent, its catchy, resonant guitar riffs laying the foundation for vocals that oscillate between conversational asides and dramatic exclamations. Wrapped in imagery of isolation, sleepless nights, and the incessant demands of needy cats—a subtle nod to the lingering specter of the pandemic—the song captures the tension of being pulled in opposing directions by unseen “beasts of burden.” It’s a reflection on the weight of love and internal conflict, where hiding pain becomes routine as the mind races through unresolved fears in the encroaching darkness.
Transitioning to “Misty Eyes,” the band infuses subtle Texan twangs into their guitars while buzzing organ synths lend a European flair. The vocal melody is both captivating and refreshingly unorthodox, performing acrobatic leaps as it tackles the heavy subject of generational trauma. Through sharp lyrical introspection, the song peels back layers of hurt, echoing the frustration of feeling adrift and powerless. The imagery of burning crowds and the repeated command to “stop” underscores a desperate fight for boundaries and control amidst chaos.
With “Blue Dream,” Figure Factor delivers a buoyant, funky track propelled by rhythmic bounce and embellished with vintage post-punk guitar flourishes. The song delves into recurring dreams, night terrors, and the liberating acts of yoga and dance—sonically reminiscent of Bauhaus led by an audacious Adam Ant. Here, the speaker confronts inner demons, transforming a once sorrowful dream into an emblem of ongoing struggle and resilience. It’s a nightly battle against the past, fueled by grit and an unwavering resolve to press forward.
The icy romance of “Levitate Me” is draped in brooding guitars and synths that echo The Cure’s melancholic tones. Addressing themes of addiction, childhood mysticism, and inspirations drawn from Big Joe Williams’ “Elevate Me Baby,” the song evokes a sense of drifting through dissonance and uncertainty. The speaker grapples with feelings of disconnection, caught in an endless spiral while longing for elevation—a release from confusion and a quest for clarity amid the turmoil.
“Sleeping Giants” introduces an anxious guitar melody that unfolds into a thick bassline and art-rock vocals reminiscent of David Byrne’s eccentric delivery. The track is a gritty commentary on dystopian indifference, a heartfelt plea for kindness, and a subtle nod to Carl Sagan’s contemplations on humanity. It embodies the exhaustion with empty promises in a world numbed by apathy, where unseen forces manipulate from the shadows. The speaker is cornered but unyielding, ready to ignite the streets not with rage but with a transformative love that defies the surrounding decay.
An instrumental respite arrives with “Embers,” a stripped-down piece that serves as a meditation on Korg’s Dynamic Phrase Synthesizer, the Kaossilator. It’s the calm after the storm, a moment of introspective calm before diving back into the emotional depths.
Emerging from this tranquility, “Combust” builds into a brooding synthwave landscape adorned with cinematic dirges and Cure-like riffs. The song is a visceral exploration of love’s intense flames, where the boundaries between music and emotion blur. The speaker is enveloped in a whirlwind of passion, urging a surrender to spontaneity and the embrace of the present. Chaos intertwines with harmony as freedom and connection fuel the fervor of this relentless pursuit.
Turning towards brighter sonic horizons, “Hollow Earth” melds shimmering melodies with the jangle-pop sensibilities of The Ocean Blue and the quirky charm of Talking Heads. Diverging from themes of love, the track navigates the murky waters of conspiracy theories, cults, and the surreal vibes of anime soundtracks. The speaker, enveloped in uncertainty, chooses trust over skepticism, clinging to a flicker of hope even as darkness encroaches.
Reasserting their post-punk roots, “Hush Money” delivers a tight rhythm section beneath a cascade of vocal critiques. The song paints a grim portrait of a world derailed by narcissistic politicians and unchecked environmental decay. Machines hum ominously in the backdrop of a dystopian reality where control is wielded without accountability. The speaker confronts this desolation, urging a surrender—not of defeat but of acknowledgment—to the manipulations at play. It’s a bitter reflection on broken promises and the corrosive nature of power.
A poignant quote from The Fifth Element resonates before the album’s conclusion:
“What’s the use of saving life when you see what you do with it?”
“You’re right, but there are some very nice things worth saving.”
“Like love?”
“Yes, that’s good. Love. Love is worth saving.“
— Corbin and Leeloo Dallas
Closing with the melancholic “Pristine,” Figure Factor crafts a bittersweet finale where synths and guitars ebb and flow like raindrops on a windowsill. The vocals, steeped in resignation and mournful longing, delve into the silent struggle against depression. Drawing metaphors from The Fifth Element, the song becomes a stand against encroaching darkness. It contemplates the passage of time and the facade of a “pristine country” that masks deeper truths. Amidst the growing shadows, the speaker finds a burgeoning resolve to reclaim lost ground, challenging fate and confronting stark realities. It’s a defiant stand against ignorance, a quest for empowerment when all seems unattainable.
Once More With Feelings is more than an album; it’s a profound exploration of the human condition—a mirror reflecting the complexities of love, loss, and resilience. Figure Factor has forged a work that resonates with timeless themes, echoing their influences while confidently asserting their unique voice in the contemporary music landscape.
Listen to Once More With Feelings below and order it here.
Once More With Feelings by FIGURE FACTOR
Follow Figure Factor:
Instagram
Facebook
YouTube
Spotify
The post Love is Worth Saving — Austin Post-Punk Trio Figure Factor Return With Second Album “Once More With Feelings” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
21.09.2024 - Dark Synthpop Artist Carrellee is Haunted by the Phantoms of Heartbreak in “Like A Ghost”
My turn to be like ghost again
Quiet I go I to run in TV snow again
You turn you turn around and I’m alone again
A breakup can hit like a sucker punch, leaving you reeling, staring at the pieces of yourself scattered on the floor. It’s the kind of blow that makes you question who you are, stripping away the layers until you’re nothing but a shadow, a ghost of who you used to be. You float through the days, going through the motions, but you’re not really there. You’ve handed over your power, let someone else hold the reins, and now they’re gone, leaving you adrift. But here’s the thing: no one’s going to save you. You’ve got to stand in front of the mirror and see what’s left.
Dark Synthpop chanteuse Carrellee, out of Madison, WI, deals in dark synths and moody melodies, the kind that slink through the night like a cat on the prowl. Her latest single, Like A Ghost, drips with eerie allure, as her soft, whispering vocals glide over scorched synths and sharp beats. Think Crystal Castles or The Knife after a hard night out, or Ladytron with a little more edge.
Like A Ghost‘s lyrics cut deep, telling the tale of a woman waking up to the cold reality of a relationship gone sour. She’s no longer herself – just a spectre, slipping through the cracks while the person she once knew turns into someone else. But she’s not going down easy. This ghost isn’t here to haunt, she’s here to escape—breaking the chains, pushing back, and walking out the door with her head held high. It’s a song of survival, set to the pulse of heartbreak and hard-won freedom.
“I think the song is like a cry of longing and despair in attempts to connect and show up authentically in the world,” she says. “Each point of contact made to another is so ephemeral, like a ghost. For me it’s a bit of a self-love song too, and reminder to show up for myself each day.”
You don’t stay a ghost unless you let yourself. And that’s the secret—reclaim your power, your strength, your sense of self -before you disappear for good.
Listen to Like A Ghost below or order here.
Like A Ghost by Carrellee
Carrellee dropped her debut album Scale of Dreams on November 18, 2022, via Negative Gain Productions, and hit the road hard, playing close to 100 shows across the States. She didn’t miss a beat, turning up at the Verboden Festival in Vancouver and sharing stages with acts like Glass Spells, Vision Video, IAMX, and ACTORS.
She’s no stranger to a crowd or a late-night set, and this September, she’ll take the stage at Chicago’s Metro for the Cold Waves Festival, keeping her momentum rolling for her current 30-date US tour: proof that Carrellee is built for the grind. Her music, much like her tour schedule, shows no sign of slowing down—she’s just getting started, and she’s in it for the long haul.
Tour dates:
9/21 Easton, PA @ Lafayette Bar for Coven Darkwave Dance Party
9/21 WMFU Live Session @ WFMU
9/22 Cleveland, OH @ The Little Rose Tavern
9/27 Chicago, IL @ The Metro for Cold Waves Fest
10/10 Indianapolis, IN @ Healer
10/12 Nashville, TN @ The Cobra w/ Ultra Sunn
10/15 Chattanooga, TN @ JJ’s Bohemia
10/17 Winston-Salem, NC @ Hoots Beer Company
10/19 Wilmington, NC @ Angie’s Hair Salon
10/20 Richmond, VA @ The Fallout
10/23 Knoxville, TN @ Pilot Light
10/24 Lexington, TN @ Green Lantern
10/25 Louisville, KY @ Art Sanctuary
10/30 Sioux Falls, SD @ Full Circle Book Co-Op
10/31 Omaha, NE @ The Sydney
11/1 Wichita, KS @ Kirby’s
11/2 Denver, CO @ Squirm Gallery
11/3 Colorado Springs, CO @ Frisky’s
11/5 Amarillo, TX @ High Fidelity Vinyl
11/6 Norman, OK @ Opolis
11/7 Denton, TX @ Rubber Gloves
11/9 San Antonio, TX @ Paper Tiger w/ Kontravoid
11/10 Austin, TX @ Hotel Vegas
11/13 Tulsa, OK @ The Whittier
11/14 Little Rock, AR @ Vino’s
11/15 Memphis, TN @ Canvas
11/16 St. Louis, MO @ Platypus
11/17 Indianapolis, IN @ State Street Pub
Follow Carrellee:
Website
Facebook
Instagram
YouTube
The post Dark Synthpop Artist Carrellee is Haunted by the Phantoms of Heartbreak in “Like A Ghost” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
20.09.2024 - Listen to the Elemental and Ethereal Synth-driven Darkwave of Reign Of Roses’ Debut Album “Thorns”
Dwayne Dassing met singer Scott Berens in 2000 at a local bar, where Berens, newly arrived from Reno, was seeking a fresh start. Dassing, having just parted ways with his brother Gary on their project Mentallo & The Fixer, was also on the verge of a new path, aiming for a less abrasive, more organic sound. Their first collaboration, Blind, came together effortlessly—so much so that without that session, Reign of Roses might never have existed. Their sound evolved into something melodic – even medieval-sounding – built around Berens’ deeply evocative lyrics, rich with suffering and sorrow.
With Dwayne Dassing’s formidable collection of synths—ranging from vintage analogue machines to modern digital equipment—he recorded the music for Reign of Roses in a deliberately old-school fashion, relying on a sound-console and an array of outboard effects. The only element committed to software was Berens’ vocals.
The band acknowledges that not all recording sessions mirrored the initial smooth collaboration. Creative clashes often flared, with differing opinions on the direction each song should take. Yet, out of this tension, the music grew, with both artists navigating the delicate dance between their distinct visions. The outcome is a collection of polished tracks, rooted in underground industrial and gothic aesthetics, but equally suited for the dance floor. Reign of Roses thrives on this friction, offering a sound that feels both dark and accessible, shaped by compromise and chemistry.
The duo’s first full-length album, Thorns, features ten intricately layered tracks, spanning from moody dark wave to finely tuned, dance-driven beats, with gothic undertones. Much of the album’s lyrical content stems from Scott’s final tumultuous days in Reno, exploring themes of redemption and rebirth. His quest for a fresh start in a new city adds depth to the record’s haunting, evocative sound.
Now remastered by Dwayne Dassing, Thorns has finally seen the light through Re:Mission Entertainment – and in full circle, Gary Dassing makes an appearance as the drum programmer. Originally set for release in 2006 on Ras Dva Records, the project was delayed due to the death of producer Ric Laciak. The band had previously released a limited edition four-song EP that same year while supporting the Mentallo & The Fixer tour: In Bourbon and in Blood.
In Bourbon and In Blood conjures a mystical, Middle Eastern-tinged atmosphere, transporting listeners to another realm entirely. Drawing from the ethereal sounds of Dead Can Dance, This Mortal Coil, and Fields of the Nephilim, with echoes of Depeche Mode and Enigma, the piece pulses with an otherworldly energy. In contrast, Reflection offers a hypnotic allure, its laid-back, syncopated rhythms interspersed with bubbling, resonant filters. The track’s steady beat and fluid electronic undercurrents seamlessly fuse the ethereal with the danceable, creating a delicate balance between ambiance and movement. Tears of God shifts the mood again, its arpeggiating bells flowing with a melancholic grace, evoking a distinctly Gothic sensibility. The album’s range—from transcendent meditations to rhythmically grounded tracks—reveals a careful layering of elements, guiding listeners through an atmospheric journey.
Listen to Thorns below:
Thorns by Reign Of Roses
Reign of Roses’ Thorns is out now via Re:Mission Entertainment. Order Here
Follow Re:Mission Entertainment:
linktr.ee
Facebook
Instagram
remissionentertainment.bigcartel.com
The post Listen to the Elemental and Ethereal Synth-driven Darkwave of Reign Of Roses’ Debut Album “Thorns” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
20.09.2024 - Seattle’s Atomic Pines Blends Progressive Rock, Punk, and Folk in Their New EP “Sunlight Lost in a Portal”
Seattle-based Atomic Pines blends post-hardcore’s raw intensity with the introspective sensibilities of indie-folk, all underscored by a progressive edge. Their latest EP, Sunlight Lost in a Portal, offers a deeply personal meditation on displacement, change, and life’s most difficult reckonings. Frontman Collin Magdaz’s battle with cancer and the journey through its aftermath permeate the EP, lending a weighty emotional resonance to each track. The band’s ability to merge gritty energy with moments of quiet reflection creates a striking contrast, highlighting the fragility of existence and the unavoidable confrontation with life’s harshest truths.
For the first time, the band collaborated as a cohesive unit, co-producing alongside Timothy Robert Graham, with mixing by Sean O’Keefe (Fall Out Boy, Hawthorne Heights). The result is a wildly disparate, powerful blend of grit and emotional depth, tapping into the tumultuous experience of transformation—both personal and shared.
“Sunlight Lost in a Portal is the most honest music I’ve ever made,” says Magdaz. “The songs on this EP are part of a personal reckoning, facing things I’ve tried to avoid for too long. Working with the full band brought a new kind of energy that pushed the songs to a deeper level. It’s raw and it’s vulnerable, and I’m excited for people to hear something this real.”
The album opens with the brilliant Twin Creeks, a serene summer scene brought to life through vivid natural imagery—dew on leaves, foxglove in bloom—juxtaposed with darker elements of urban decay, from drug dealers to drag racers. This tranquility is shattered by a cosmic disturbance, a portal tearing through time and space, hinting at decay and the inevitable end of seasons, casting a lingering sense of loss over the track. With its wild prog rock synth arpeggios and passionate vocals, it brings to mind 1969 Bowie singing about 1976 matters.
Darkness follows, delving into fear, guilt, and mortality with a more acoustic folk approach. The song paints a portrait of grappling with inner demons, haunted by decay and the looming threat of self-destruction. As nightfall approaches, the speaker faces the terrifying possibility of becoming the very monster they fear, yet finds solace in the enduring connection to a loved one. Even in death, the bond remains, promising to haunt and linger, a presence that refuses to fade, symbolizing both love and loss. This Americana-tinged song brings to mind the songwriting of Lee Hazlewood, Arcade Fire, and Deerhunter.
Ghosts of Indiana moves into rapid-fire 90s alternative rock territory with its blistering guitar, pounding drums, and screaming vocal delivery, painting a grim picture of industrial decay and personal defeat. Dust, smoke, and a crow with a “crown of shame” evoke desolation, as the speaker is weighed down by past failures and a bleak, seemingly inescapable future. Trapped in a “dead end town,” the song reflects the oppressive pull of broken dreams, with steel mills and thunder looming as symbols of crushing inevitability. The imagery captures the suffocating sense of fate closing in, a life resigned to obscurity, where ambition falters and hope fades under the relentless weight of time and failure. It is hard to not feel emotional stirring with this one.
Listen to Sunlight Lost in a Portal below, and order here
Sunlight Lost in a Portal by Atomic Pines
Follow Atomic Pines:
Instagram
YouTube
TikTok
Bandcamp
The post Seattle’s Atomic Pines Blends Progressive Rock, Punk, and Folk in Their New EP “Sunlight Lost in a Portal” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
20.09.2024 - Lana Del Rabies Unleashes the Video for her Cover of Garbage’s “Paranoid”
… You can look but you can’t touchI don’t think I like you muchHeaven knows what a girl can doHeaven knows what you’ve got to prove
The feral brainchild of Los Angeles-based multimedia artist and producer Sam An, Lana Del Rabies defies the confines of conventional genre. Del Rabies channels an avant-garde sensibility, drawing on the experimental post-punk of Fad Gadget and John Foxx, the eerie mystique of Delia Derbyshire’s BBC experiments, and a nod to Karlheinz Stockhausen’s radical compositions. These influences are infused with the atmospheric noise collages reminiscent of Puce Mary and Zola Jesus’s NIKA, pulsing with grief, loss, and despair. The result is an unsettling, emotional exploration of a fractured world, unapologetically raw and relentless.
As Lana Del Rabies gears up for her European tour with Pharmakon and Kollaps, she offers a bold, unnerving take on Garbage’s 1998 hit Paranoid. Sam An transforms Shirley Manson’s glossy pop hook into something far more sinister and unsettling—stripping away the 90s production polish to reveal the raw tension beneath within the actual lyrics.
The Lana Del Rabies cover trades the original’s radio-friendly sheen for a darker, more primal soundscape, where static, noise, and howls converge. The track feels like a descent into the subconscious, where the pressures of a hard world bubble up to the surface. It’s less of a cover than a full reimagining of the song into a fierce exploration of the fractured psyche, laden with the grit and pain that lurks behind the lyrics. In An’s hands, the fully deconstructed Paranoid transforms into a cautionary tale of survival in a brutal, unforgiving world and a magic spell conjuring divine protection.
The self-directed visualizer mirrors the track’s unsettling tone, filled with static-laden, glitchy transmissions and slow-motion shots of a woman grappling with anguish. It plays out like an exorcism, purging the weight of years of gaslighting, manipulation, and emotional suppression. The sluggish beat and cavernous echoes amplify the sense of suffocation, as the woman’s screams reverberate through an empty void. The video transforms the rawness of personal pain into something almost tangible—a palpable release of long-buried trauma. It’s a visceral confrontation with the ghosts of psychological warfare, using fractured imagery and dissonance to underscore the desperation for escape and liberation.
Watch the video for “Paranoid” below:
Lana Del Rabies made a grand re-entrance in 2023 with STREGA BEATA, her first record after a five-year game of hide and seek. With this album, she planted her flag firmly in the realm of dark electronic and experimental music, infusing it with a flavor of apocalyptic angst that’s more maximal than your uncle’s holiday light display.
Listen to Paranoid below and order here.
Paranoid by Lana Del Rabies
Follow Lana Del Rabies:
Website
Instagram
Threads
Facebook
TikTok
Spotify
Bandcamp
The post Lana Del Rabies Unleashes the Video for her Cover of Garbage’s “Paranoid” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
20.09.2024 - Rome’s Big Mountain County are The Life of the Party in Their Raucous Video for “Going Down”
Big Mountain County crashed onto the Roman music scene in 2013, drawing together two members from Mount Etna’s rugged terrain and two from the Adriatic Coast. United by their love for The Stooges, MC5, The Velvet Underground, and Joe Spencer, the quartet released a raw, raucous 7-inch that quickly made waves. Over time, they embraced the European Neopsychedelic revival, carving out a place in the live circuits across the continent.
Now, Big Mountain County is poised to release their third LP, Deep Drives, on November 29th via Sister 9 Recordings. The lead single, Going Down, is an unrelenting blast of ferocity, born from a raw, spontaneous session where instinct took precedence over polish. Its gritty, high-octane riffs harken back to the band’s garage rock beginnings, while also injecting a jolt of modern psychedelic experimentation.
The track’s relentless pace and untamed energy are a sharp reminder of Big Mountain County’s commitment to chaos, but with a newfound precision that signals their evolution, by merging their early, primal power with a more expansive, exploratory approach. Going Down straddles the line between blistering aggression and adventurous creativity, creating a sound that’s equal parts throwback and forward-thinking. With this offering, Big Mountain County delivers both a nod to their roots and a leap into more audacious territory.
“We wanted to thrust the listener deep into the metropolitan nightscape, where a relentless and frenetic rhythm takes over, enveloping everything in a synthetic, alienating texture,” admits the band. “The night itself is the hysterical protagonist of the song. It is a landscape of fear, neon flickers and speeding cars tearing through the streets. It is a tale of shattered promises, empty pockets and failures, where the only release is a howl into the high-octane blur of the abyss.”
Directed by Alessandro Montemgno, the video captures the band in the midst of a raucous night out, playing for a lively crowd. The club pulses with frenetic energy as the band’s performance fuels a cast of characters who teeter between revelry and reckless abandon. Montemgno’s lens captures the sweaty, gritty chaos of the scene, where enthusiasm and excess collide, and the line between music and mayhem blurs. It’s a snapshot of unfiltered nightlife, where the band’s ferocious performance mirrors the wild abandon of the night’s rowdy patrons.
Watch the video for “Going Down” below:
After showcasing their most recent EP, Klaus, at the New Colossus Festival in New York and SXSW in Austin, Big Mountain County took a year-long studio hiatus. During this break, they sharpened a distinctive sound, blending raw garage rock and neopsychedelia with electroclash, Krautrock, and disco.
Follow Big Mountain County:
Instagram
Facebook
Bandcamp
The post Rome’s Big Mountain County are The Life of the Party in Their Raucous Video for “Going Down” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
20.09.2024 - NIGHTWISH :: Neues Musikvideo und neues Album veröffentlicht plus Roblox Event
Heute veröffentlichen die finnischen Symphonic Metaller NIGHTWISH ihr neues Album „Yesterwynde“ – eine atemberaubende Reise durch Erinnerungen und monumentale Musik. Streamt das Album oder bestellt euer physisches Exemplar hier: https://nightwish.bfan.link/yesterwynde.a01
Tuomas Holopainen sagt über das neue Album:
„Yesterwynde is finally here and ready to open its cabinet of stories, timelessness and hope for you dear listener. We are infinitely grateful that we get to share this ocean and all of its islands with you all.“
Zum Release bieten Nightwish ihren Fans auch die Möglichkeit, „Yesterwynde“ bei Roblox zu hören. Roblox ist eine immersive Online-Platform mit bis zu 80 Million täglichen Nutzern auf der ganzen Welt. Nuclear Blast kooperieren mit vier Experiences – RoBeats (Music & Rhythm) sowie den RPGs Deepwoken, Dungeon Quest und World Zero – sodass User von 20. bis 22. September beim Spielen „Yesterwynde“ hören können. Mehr Infos dazu hier: https://nblast.de/nightwish-roblox
Zur Feier des Releasetags teilen Nightwish außerdem das Musikvideo zum Song „Lanternlight“ mit ihren Fans – eine intensive, reflektierende Ballade über Verlust und Sterblichkeit.
Source: Amboss-Mag.de
20.09.2024 - MORK :: Album VÖ und neues Video „Holmgang“
Die norwegischen Black Metaller MORK bringt ein weiteres Video zum Track „Holmgang“ aus dem heute via Peaceville Records veröffentlichten Album „Syv“. https://mork.lnk.to/SYV
Über das Video sagt Mork-Mastermind Thomas Eriksen: „Wie man früher einen Streit oder eine Fehde beigelegt hat: Kämpfen bis zum Tod. Zwei Männer auf einem kleinen Eiland. Das Boot wird nur einen Mann zurücktragen. Ein historisches Thema, verpackt in eine einfache und doch traditionell klingende Soundkulisse. Holmgang!
Source: Amboss-Mag.de
20.09.2024 - TEMPLE OF DREAD :: Letzte Single vor Album-Release
Die deutschen Death Metaller TEMPLE OF DREAD haben die letzte Single ihres neuen Albums „God Of The Godless“ veröffentlicht, das am 4. Oktober 2024 über Testimony Records auf CD, LP und in digitalen Formaten erscheinen wird. http://lnk.spkr.media/temple-of-dread-godless
Axtmeister Markus Bünnemeyer kommentiert: „Keiner unserer anderen Songs klingt mehr nach Slayer als ‚Black Scream‘, und unsere Liebe zu den Thrash-Legenden aus der Bay Area wird immer deutlicher. Lustigerweise sollte dieser Song ursprünglich eine Hommage an die floridianischen Death Metal-Veteranen Massacre sein. Der Text von „Black Scream“ dreht sich um ein weiteres Opfer des Trojanischen Krieges: Philoctetes. Dieser tapfere Krieger wurde von seinen unehrenhaften Mitstreitern schmählich im Stich gelassen.“
Source: Amboss-Mag.de
20.09.2024 - The Cure Shares Snippets of “Alone” from “Songs Of A Lost World”
The Cure have once again proven their knack for cryptic allure, dropping enigmatic breadcrumbs teasing the next chapter in their storied career. This time, it comes in the form of a tantalizing clip for the song “Alone,” which is likely to be the first single from their long-awaited new album Songs of a Lost World. For those who’ve been following their sprawling 2022-2023 tour, “Alone” was the curtain-raiser for their live set—a brooding, slow-burner that immediately cast a lunar shadow over the night.
The band, ever the purveyors of mystery, shared parts of the clip via their mailing list and WhatsApp channel, with subscribers receiving a message containing the ominous lyric, “This is the end of every song we sing.” Then, in a typically oblique fashion, another message arrived: “Want to hear ‘Alone?'” A simple “YES” sent fans spiraling into a digital scavenger hunt, leading them to return to the newly unveiled Songs of a Lost World website. With a few cryptic clicks—specifically once again changing the Roman numerals to the album’s release date, “I XI MMXXIV”—listeners were greeted with the stone-face image (which was used on tour badges and credentials during 2022 and 2023) this time accompanied by a snippet of Smith’s plaintive voice delivering those foreboding lyrics.
For those baffled by this multi-step journey, Brooklyn Vegan has pointed out that a Redditor has consolidated the clips:
HERE WE GOOOO
byu/therisingadam inTheCure
Meanwhile, billboards promoting Songs of a Lost World have begun cropping up in cities around the globe, further cementing the sense that something monumental is on the horizon. The signs—literal and figurative—point toward GPS coordinates leading to a Tower in Robert Smith’s hometown of Blackpool, where it all began, and a November 1 release date. However, The Cure remains tight-lipped on confirming details. One can only hope that this cryptic campaign culminates in an album that lives up to the haunting mystique they’ve conjured so far. Stay tuned, because in true Cure fashion, the end is never really the end. ONWARDS.
Follow The Cure:
Instagram
Facebook
YouTube
The post The Cure Shares Snippets of “Alone” from “Songs Of A Lost World” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
20.09.2024 - Fotos: NCN Festival 2024 (17. Nocturnal Culture Night) – Freitag, 06.09.2024 (Thomas Bunge)
NCN Festival 2024 (17. Nocturnal Culture Night – Deutzen, Kulturpark (Freitag, 06.09.2024) mit T.A.N.K., Mängelexemplar, Golden Apes, Ellereve, Oberer Totpunkt, Trepaneringsritualen, V2A, TÜSN, AH...
Source: monkeypress.de
20.09.2024 - Live Review: Einstürzende Neubauten - Cologne 2024
E-Werk, Cologne, Germany 14th September 2024Einstürzende Neubauten - “alien pop music” 2024 No other band or artist has shaped modern music like the EINSTÜRZENDEN NEUBAUTEN. The simplest instruments, such as steel sheets, large industrial metal springs, old oil drums or even disused shopping trolleys, provided a sound that was unfamiliar at the time. Add to this the vocals of the charismatic Blixa Bargeld, who turns even the operating instructions of a kitchen appliance into a lyrical work of art. https://neubauten.org / https://www.facebook.com/EinstuerzendeNeubauten.TributePage
Source: Reflections of Darkness
20.09.2024 - AVATARIUM: erster Song vom kommenden Album „Between You, God, The Devil and The Dead“
AVATARIUM veröffentlichen ihr sechstes Studioalbum: „Between You, God, The Devil and The Dead“ erscheint am 24. Januar 2025 via AFM Records. Ein Video zum Titelsong hat die Band schon heute geteilt – Gitarrist Marcus Jidell kommentiert:
„Manchmal hat man heute als echter Musiker das Gefühl, Teil einer Untergrund-Widerstandsbewegung zu sein und sich einer Kultur zu widersetzen, die unsere Gehirne und Seelen abschalten will. Hier ist ein Song, der deinen Blick auf etwas anderes richten will. Ein Song von Menschen für Menschen.“
Den Opener des Album kann man sich seit Juli anhören: „Long Black Waves“-Video bei YouTube.
Über Song und Album sagt Marcus Jidell:
„ „Long Black Waves“ ist eine Hommage an Bands wie LED ZEPPELIN, MOUNTAIN und BLACK SABBATH. Und wie immer versuchen wir, unseren eigenen Twist zu finden, um die typische AVATARIUM-Stimmung aufrechtzuerhalten. Vor 18 Monaten haben wir beschlossen, ein weiteres Album zu machen, und jetzt ist es (endlich) geschrieben, aufgenommen und abgemischt. Zwischendurch dachte ich, wir würden es nie fertig bekommen, aber nun ist es soweit. Dieses Album hat Doom, Old School Heavy Metal-Riffs, Akustiknummern und die düsteren Gospelsongs, die AVATARIUM prägen.”
“Between You, God, The Devil and The Dead” wurde von Marcus Jidell produziert und gemischt, im Mastering arbeitete die Band erneut mit Svante Forsbäck zusammen. Das Album Artwork wurde von Erik Rovanpera gestaltet.
AVATARIUM “Between You, God, The Devil and The Dead” Tracklist
01. Long Black Waves (Video bei YouTube)
02. I See You Better In The Dark
03. My Hair Is On Fire (But I’ll Take Your Hand)
04. Lovers Give A Kingdom To Each Other
05. Being With The Dead
06. Until Forever And Again
07. Notes From Underground
08. Between You, God, The Devil and The Dead (Video bei YouTube)
AVATARIUM Line-up:
Jennie-Ann Smith (Vocals)
Marcus Jidell (Gitarre)
Andreas Habo Johansson (Drums & Percussion)
Mats Rydström (Bass)
Source: Vampster
20.09.2024 - God Is War presents glitchy-IDM debut album ‘Boogeyman Inc’ – Out now
A few weeks ago we taled about the excellent God Is War single, “Opium Den“....
Source: Side Line
20.09.2024 - Nachtmahr announces all new album ‘Verboten!’ and tour
Austrian industrial act Nachtmahr has announced an upcoming November tour to coincide with the release...
Source: Side Line
20.09.2024 - VENDED: neues Video zu „Where The Honesty Lies“
VENDED haben ein Video zu „Where The Honesty Lies“ veröffentlicht, der Song stammt vom selbstbetitelten Debütalbum “Vended”, das heute erschienen ist.
Das Album wurde von Chris Collier produziert und enthält 13 Tracks. Die Band kommentiert das Album wie folgt:
„Wir sehen diese Platte als eine Außenseiter-Darstellung der Welt, in der wir leben. Und eine Reflexion des eigenen Selbst, während wir durch die Emotionen des Lebens treiben. Dieses Album ist völlig roh und kompromisslos. Wir wollten die Aggression vermitteln, die wir während der Produktion empfunden haben, und den Fans einen Einblick in diese Seite von Vended geben. Willkommen in der Welt, wie wir sie kennen.
Weitere Videoclips gibt es zu dem Songs „Am I the Only One“, „The Far Side“, „Nihilism“ und „Serenity“.
VENDED “Vended” Tracklist
1. Intro
2. Paint The Skin
3. The Far Side
4. Am I the Only One
5. Going Up
6. Nihilism
7. Pitiful
8. Serenity
9. Disparager
10. Where The Honesty Lies
11. Ones’…
12. Downfall
13. As We Know It
Source: Vampster
20.09.2024 - TETRARCH: neue Single „Live Not Fantasize”
Die Nu-Metal-Band TETRARCH hat mit „Live Not Fantasize” eine neue Single inklusive Videoclip veröffentlicht.
Gitarristin Diamond Rowe sagt über den Track und das Video:
„Wir freuen uns sehr, ‘ Live Not Fantasize’ der Welt präsentieren zu können. Es hat uns viel Spaß gemacht, diesen Song zu schreiben, weil er so heavy und aggressiv ist, aber trotzdem einen tollen, eingängigen Refrain hat, der im Kopf hängen bleibt. In diesem Song geht es darum, sich niemals von negativen Gefühlen und Gedanken bestimmen zu lassen. Und alles zu tun, was man kann, um harte Zeiten zu überstehen und Frieden in sich selbst zu finden – damit man leben kann, anstatt von etwas Besserem zu träumen.“
TETRARCH Line-up:
Josh Fore – Gesang Gitarre
Diamond Rowe – Lead Gitarre
Ryan Lerner – Bass
Ruben Limas – Schlagzeug
Source: Vampster
20.09.2024 - WARDRUNA: neues Album “Birna” erscheint im Januar 2024 – erste Single „Himinndotter“.
“Birna”, das sechste Studioalbum von WARDRUNA, wird am 24. Januar 2025 über Sony Music und By Norse Music veröffentlicht. Birna ist ein altnordisches Wort für “Bärin”.
Schon heute veröffentlicht die norwegische Band die neue Single und ein Musikvideo zu „Himinndotter“. Komponist Einar Selvik erklärt:
„Himinndotter (Himmelstochter) ist Teil einer sechs Songs umfassenden Erkundung des Bären auf Wardrunas kommendem Album Birna (Bärenfrau). Der Titel spielt auf die weltweit verbreitete Vorstellung vom mythischen Ursprung des Bären als himmlisches Wesen an. Als Gäste sind die Mitglieder des norwegischen Chors ‚Koret Artemis‘ zu hören.“
Das Video zu „Himinndotter“ wurde im Rondane-Nationalpark in Norwegen gedreht, von Tuukka Koski inszeniert und von Breakfast Helsinki und Ragnarok Film produziert.
Live-Album ‚Live at the Acropolis‘
Mit dem neuen Album erscheint auch der Mitschnitt von WARDRUNAS Auftritt zur Tagundnachtgleiche im Weltkulturerbe Odeon des Herodes Atticus auf der Akropolis in Athen, ‚Live at the Acropolis‘ wird ebenfalls am 24. Januar 2025 veröffentlicht. Die über zweistündige Show bietet Live-Performances von Liedern aus der Diskografie von WARDRUNA wie „Helvegen“, „Kvitravn“, „Heimta Thurs“ und „Lyfjaberg“.
Schon ab Herbst 2024 sind WARDRUNA auf Tour, weitere Termine werden demnächst bekannt gegeben.
WARDRUNA Tour Dates 2024
07.11. Mailand, Teatro Degli Arcimboldi
08.11. Zürich, The Hall
09.11. Paris, Salle Pleyel with special guest: Jo Quail
11.11. Hamburg, Laeiszhalle – AUSVERKAUFT
12.11. Berlin, Tempodrom
14.11. Lyon, Amphithéâtre 3000
15.11. Frankfurt am Main, Jahrhunderthalle
16.11. Nürnberg, Meistersingerhalle – AUSVERKAUFT
17.11. Wien, Konzerthaus
19.11. Brüssel, Cirque Royal – AUSVERKAUFT
20.11. Halle, Händelhalle
21.11. Prag, Forum Karlin
23.11. Utrecht, Tivoli Vredenburg
24.11. Utrecht, Tivoli Vredenburg – AUSVERKAUFT
26.11. Düsseldorf, Tonhalle – AUSVERKAUFT
WARDRUNA Birna Tracklist
1. Hertan
2. Birna
3. Ljos til Jord
4. Dvaledraumar
5. Jord til Ljos
6. Himinndotter (Video bei YouTube)
7. Hibjørnen
8. Skuggehesten
9. Tretale
10. Lyfjaberg
Birna wurde zwischen 2021 und 2024 geschrieben und aufgenommen.
WARDRUNA Line-Up:
Einar Selvik
Lindy-Fay Hella
Eilif Gundersen
HC Dalgaard
Sondre Veland
John Stenersen
Arne Sandvoll
Das Album enthält Gastauftritte von:
Koret Artemis (Chor), Jonna Jinton (Gesang und Field Recordings), Hans Fredrik Jacobsen (Willow-bark Flöte), Kenneth Lien (Jaw-harp), Iver Sandøy (Backing Vocals).
Source: Vampster
20.09.2024 - Reign Of Roses presents all new album ‘Thorns’
Out via Re:Mission Entertainment is the brand new album by Reign Of Roses. Reign Of...
Source: Side Line
20.09.2024 - Mekong launches title track from ‘Danse Danse’ album as single and video – Out now
Following the release of the post-punk/dark-wave album “Danse Danse” by Mekong on the 3rd of...
Source: Side Line
20.09.2024 - Mesh drop 25th anniversary reissue of ‘The Point at Which It Falls Apart’ – Full details available now
For its 25th anniversary, Mesh make their long-time out of print second album “The Point...
Source: Side Line
20.09.2024 - Beborn Beton release first single ‘American Girls’ from new EP ‘To the Stars’
In advance of their upcoming North America Tour 2024, synth pop trio Beborn Beton drop...
Source: Side Line
20.09.2024 - Neue EMMObiz Records - Reihe: TYSKE LUDDER Werke werden neu auf Vinyl veröffentlicht - Start mit "Bombt die Mörder?"
Mit dem legendären Album „Bombt die Mörder?“ aus dem Jahre 1994, startet emmobiz Records am 01.11.2024 die Wiederveröffentlichungen frührer Tyske Ludder Releases auf Vinyl. Das Debütalbum erscheint im gelben Vinyl, limitiert auf 222 Stück. Achtung: Die auf 77 Stück limitierte exklusive Sammelbox für Hardcore-Fans, mit Splatter Vinyl, T-Shirt und signiertem Einleger ist durch die Vorbestellungen bereits jetzt ausverkauft. Auch alle folgenden Vinyls werden als Special Edition, in einer jeweiligen Auflage von 77 Stück, im Splatter Vinyl folgenden. Also Augen auf!!!!!
Source: Hell Zone
20.09.2024 - WARDRUNA - kündigen neues Album "Birna" an und Vorgeschmack mit Veröffentlichung der Single "Himinndotter"
Aus den tiefen Wäldern kommt nun Birna, das sechste Studioalbum von Wardruna. Durch seinen unermüdlichen Dialog mit der Natur hat sich Hauptkomponist Einar Selvik auf die Suche nach der Stimme des Bären begeben. Heute am 20.09.2024 veröffentlicht die norwegische Band die neue Single und das Musikvideo zu „Himinndotter“.
Source: Hell Zone
20.09.2024 - Beborn Beton veröffentlichen erste Single 'American Girls'
Im Vorfeld ihrer Nordamerika-Tour 2024 präsentiert das Synth-Pop-Trio Beborn Beton die erste Single 'American Girls' aus ihrer kommenden EP "To the Stars", die am 22. November 2024...
Source: MedienKonverter
20.09.2024 - BEARTOOTH: neuer Song, Deluxe-Edition von „The Surface“ & Europatour im Herbst 2024
BEARTOOTH haben eine neue Single veröffentlicht: „ATTN.“ steht als Musikvideo bei YouTube bereit. Mit dem Stück feiert die Formation die Veröffentlichung von „The Surface (Deluxe Edition)“, die seit 20. September 2024 via Red Bull Records erhältlich ist. Die erweiterte Fassung des Studioalbums enthält als Bonusmaterial neben dem neuen Song drei Live-Aufnahmen sowie drei Tracks mit alternativem Mix.
“ATTN.“ schließt den Albumzyklus auch inhaltlich ab, wie Frontmann Caleb Shomo erklärt:
„‚ATTN.‘ handelt von der ultimativen Schlussfolgerung, zu der ich nach diesem ganzen Albumzyklus und dem Leben mit diesen Liedern so lange, wie ich es jetzt getan habe, gekommen bin. Ich denke, Selbstliebe hat zu einem tieferen Verständnis meines Wertes als Person geführt, für mich selbst und für andere. Ich werde immer stolz auf meine Kunst sein, und ich werde immer stolz auf die Arbeit sein, die ich investiert habe, um das auszudrücken, was mir wichtig ist. Ich denke, das ist eine großartige Lektion für jeden, die er aus seiner eigenen Arbeit und seinem eigenen Leben ziehen kann.“
Für Herbst 2024 haben BEARTOOTH eine weitere Europatour angekündigt, um ihr neues Album “The Surface” (2023) live vorzustellen. Auf dem Programm stehen Shows in Berlin, Köln, Wien, Wiesbaden, München und Hamburg.
Begleitet werden die US-Amerikaner von den Metalcore-Bands POLARIS sowie LANDMVRKS.
BEARTOOTH „The Surface (Deluxe Edition)“ Tracklist
The Surface
Riptide
Doubt Me” (Video bei YouTube)
The Better Me” (Feat. Hardy) (Video bei YouTube)
Might Love Myself
Sunshine!
What’s Killing You
Look The Other Way
What Are You Waiting For
My New Reality
I Was Alive (Video bei YouTube)
ATTN. (Video bei YouTube)
I Was Alive (Live in Sacramento)
I Was Alive (Low Gain Mix)
Look The Other Way (Ambient Mix)
Might Love Myself (Live In Sacramento)
Might Love Myself (Smooth Mix)
Sunshine! (Live in Sacramento)
BEARTOOTH, POLARIS, LANDMVRKS Tourdaten 2024
10/10 BERLIN, DE COLUMBIAHALLE
11/10 KÖLN, DE PALLADIUM
12/10 KÖLN, DE PALLADIUM
15/10 WIEN. AT GASOMETER
16/10 WIESBADEN. DE SCHLACHTHOF
17110 WIESBADEN. DE SCHLACHTHOF
18/10 MÜNCHEN, DE ZENITH
19/10 PARIS. FR LE BATACLAN ohne LANDMVRKS
21/10 BIRMINGHAM, UK 02 ACADEMY
22/10 BIRMINGHAM, UK 02 ACADEMY
24/10 MANCHESTER, UK 02 VICTORIA WAREHOUSE
25/10: MANCHESTER, UK 02 VICTORIA WAREHOUSE
26/10 LONDON. UK ALEXANDRA PALACE
28/10 BRUSSELS, BE AB
29/10 BRUSSELS. BE AB
31/10 TILBURG, NL 013
01/11 TILBURG, NL 013
02/11 HAMBURG, DE SPORTHALLE HAMBURG
Fotogalerie: BEARTOOTH – Zenith, München – 24.03.2023
Source: Vampster
20.09.2024 - Fotos: BRAGOLIN
BRAGOLIN – Oberhausen, Turbinenhalle 2 (13.09.2024)
Source: monkeypress.de
20.09.2024 - MARS gives birth to dark folk
With “Blood Is the Food of Gods”, Mars kick off their album cycle and simultaneously usher in the age of dark folk. Apocalyptic, martial and incredibly intense, this re-release of the work originally released in 2014. This is the first of two re-releases, which will be crowned by a brand new album in January. “Blood […]
Source: Orkus
20.09.2024 - District 13 – Pandora’s Hope (Album – Digital/CD – Infacted Recordings)
The German Synth-Pop band District 13 has been active for several years, releasing four albums...
Source: Side Line
20.09.2024 - RIPPED TO SHREDS: neues Album “Sanshi” erscheint Ende September 2024
Mit “殭屍復活 (Horrendous Corpse Resurrection)” stellen RIPPED TO SHREDS einen weiteren Song ihres kommenden Albums vor. Die neue Platte heißt “Sanshi” und erscheint am 27. September 2024 via Relapse Records.
Ende Juli teilte die Band ein Video zu “Perverting The Funeral Rites, Stripping For The Dead”, Frontmann Andrew Lee ordnet den Song ein:
„Wir wollten unser bislang morbidestes Material angemessen präsentieren. Perverting…’ zeigt unseren neuen Ansatz mit ständigen Gesangs- und Solo-Wechseln. Das Video drehten wir in Taiwan mit einem echten daoistischen Priester, der Song erzählt eine Geschichte.“
Im August folgte der Track “Force Fed“.
RIPPED TO SHREDS “Sanshi” Tracklist
1. Into the Court of Yanluowang
2. Force Fed (Stream)
3. 燒冥紙 (Sacrificial Fire)
4. 孽鏡臺 (Visions of Sin, Mirror of Darkness)
5. Feast of the Deceased
6. Horrendous Corpse Resurrection (Video & Stream)
7. Living in Effigy
8. 冥婚 (Corpse Betrothal)
9. Cultivating Towards Ascension
10. Perverting The Funeral Rites, Stripping For The Dead (Video bei YouTube)
Source: Vampster
20.09.2024 - NEW SKELETAL FACES: neues Album “Until The Night” im November 2024
Death Rock aus Kalifornien: NEW SKELETAL FACES stellen ihr kommendes Album “Until The Night” mit einem Video zum Titelsong vor.
Das komplette Album erscheint am 1. Noveber 2024 via Peaceville, produziert hat es Bill Metoyer. Das Label beschreibt die Songs von NEW SKETAL FACES als Mischung aus CHRISTIAN DEATH und BATHORY.
NEW SKELETAL FACES “UNTIL THE NIGHT” Tracklist
1. Disexist [05:14]
2. Until The Night [04:12] Video bei YouTube)
3. Ossuary Lust [05:05]
4. Wombs New Skeletal Faces [04:44]
5. Zeitgeist Suicide [04:57]
6. Pagan War [05:04]
7. Enchantment Of My Inner Coldness [05:25]
8. Raise The Dead [03:16]
Source: Vampster
20.09.2024 - OPETH: neues Album „The Last Will And Testament“ wird erst im November veröffentlicht
OPETH veröffentlichen ihr 14. Studioalbum, „The Last Will And Testament“ erst am 22. November 2024. Eigentlich sollte es schon ab 11. Oktober 2024 in den Läden stehen.
Frontmann Mikael Åkerfeldt erklärt, warum das Album später auf den Markt kommt:
„Wir wollen das bestmögliche Produkt auf den Markt bringen und brauchen noch etwas Zeit, damit es unserem Standard entspricht. Wir können verstehen, dass manche von euch enttäuscht über die Verzögerung sind, doch wir wissen eure Geduld und eure ununterbrochene Unterstützung wirklich sehr zu schätzen. Wir können es selbst kaum erwarten, euch allen unsere neue Musik zu präsentieren und wir sind uns sicher, dass sich das Warten auszahlen wird.
Als ersten Vorgeschmack präsentierten die Schweden bereits Anfang August die Single ‚§1‘ als Stream, außerdem gibt es auch ein Lyrics-Video zu “§1”. Im September teilte die Gruppe mit “§3” einen zweiten Track der Platte.
Im Februar 2025 sind OPETH auf Europatour, in Deutschland sind vier Konzerte angekündigt. Wer „The Last Will And Testament“ jetzt vorbestellt, kann sich mit einem Code Tickets für die Tour reservieren, der allgemeine Vorverkauf startet am 9. August um 10 Uhr.
OPETH Sänger/Gitarrist Mikael Åkerfeldt warnt, dass man der neuen Platte vielleicht etwas Zeit geben sollte:
„Ich muss es einfach loswerden: Ich liebe dieses Album. Vielleicht bin ich sogar ein bisschen stolz? Natürlich enthält es einige altbekannte Zutaten, denn die meiste unserer Musik entstammt derselben Quelle. Es dürfte also keine Überraschung sein, dass die Platte nach OPETH klingt. Ich erstarre fast etwas in Ehrfurcht, wenn ich sehe, was wir mit „The Last Will And Testament“ geschaffen haben. Träume ich all das? In gewisser Art und Weise hängt alles auf dem Album irgendwie zusammen und auch musikalisch schimmert hier und da unser Können durch, hoffe ich. Aber was weiß ich schon? Ich neige dazu, das ‚Ungewöhnliche‘ jeglichem ‚Offensichtlichen‘ vorzuziehen, obgleich ich damit einer Minderheit anzugehören scheine, aber damit kann ich leben. Also, eine berechtigte Warnung vorab: Erwartet nicht, dass es sofort ‚klickt‘, aber falls doch, dann geht das selbstverständlich auch in Ordnung!“
„The Last Will And Testament“ ist ein Konzeptalbum über die Zeit nach dem Ersten Weltkrieg und erzählt die Geschichte eines wohlhabenden, konservativen Patriarchen, dessen letzter Wille einige Familiengeheimnisse zutage bringt. Die Songs spiegeln dabei die Geständnisse des Patriarchen wider, zeigen aber auch die Reaktionen seiner Zwillingskinder und eines an Polio erkrankten Mädchens, um das sich die Familie kümmert.
Åkerfeldt berichtet, wie das Album entstand:
„Dies ist die erste Scheibe, auf der Walt am Schlagzeug zu hören ist. Ihm bei seinen Aufnahmen zuzusehen und zuzuhören, war ein außergewöhnliches Erlebnis, weshalb ich mich einfach nur fragte: Wie kann ein Mensch derart gut spielen? Die Alteingesessenen unter uns, Mendez, Fred, Jocke und ich, nahmen unsere Teile fristgemäß auf und ich denke, dass wir ebenfalls gut abgeliefert haben, was sicherlich auch daran liegen mag, dass wir quasi nüchtern waren, wenn die roten Aufnahmelämpchen angingen. Wir sind eben Profis, wie ihr seht! Wir fühlten uns in den Rockfield Studios wirklich wohl, wir lieben sie! Stefan Boman kümmerte sich um die Aufnahmen [er hielt mehr oder weniger alles auf Band fest…] und den gesamten Mix. Miles Showell masterte die Platte anschließend in den Abbey Road Studios, was wir, Stefan und ich, ihm mit einem Curry in Covent Garden dankten. Travis Smith verlieh der Musik mit einem einmal mehr ureigenen Artwork das passende Gewand. Alles in allem hoffen wir, dass wir einen musikalischen Happen geschaffen haben, an dem ihr in der regnerischen Jahreszeit knabbern könnt. Danke für eure Zeit, fürs Lesen und fürs Zuhören. Dank euch können wir eine derart beachtliche Historie vorweisen. Für unsere Zukunft werde ich euch dann in der eigentlichen Zukunft danken. Geht das klar?“
OPETHs 14. Studioalbum wurde von Åkerfeldt geschrieben, während er für die Texte Klara Rönnqvist Fors (THE HEARD, ex-CRUCIFIED BARBARA) mit ins Boot holte. Aufgenommen wurde „The Last Will And Testament“ gemeinsam von Åkerfeldt und Stefan Boman, der mit Joe Jones und OPETH auch für die technische Umsetzung verantwortlich war. Dem Abmischprozess nahmen Boman, Åkerfeldt und die übrigen OPETH-Musiker sich in den Atlantis Studios sowie den Hammerthorpe Studios an. Die Streicherarrangements wurden von Åkerfeldt und Dave Stewart (EGG, KHAN) geschrieben, während Stewart auch deren Aufnahmen in den Londoner Angel Studios leitete.
Travis Smith gestaltete bereits zum elften Mal ein Cover für die Band. Dieses Mal schuf er ein schauriges Bild, das an Stanley Kubricks „Overlook Hotel“-Fotografie erinnert.
Als Gäste sind Flötist und JETHRO-TULL-Frontmann Ian Anderson und EUROPEs Joey Tempest zu hören. Åkerfeldts jüngste Tochter, Mirjam Åkerfeldt, schließt die Gästeliste mit ihrer Stimme auf ‚§1‘ ab.
OPETH „The Last Will And Testament“ Tracklist
01. §1 (Stream) (Lyrics-Video bei YouTube)
02. §2
03. §3 (Audio bei YouTube)
04. §4
05. §5
06. §6
07. §7
08. A Story Never Told
OPETH Line-up:
Mikael Åkerfeldt Gesang, Gitarre
Fredrik Åkesson Gitarre, Begleitgesang
Martín Méndez Bass
Waltteri Väyrynen Schlagzeug, Perkussion
Joakim Svalberg Keyboards, Begleitgesang
OPETH „The Last Will And Testament“ – Europatour 2025
Support: GRAND MAGUS
09.02.2025 FI Helsinki – Helsingin Jäähalli
11.02.2025 SE Stockhom – Cirkus
12.02.2025 NO Oslo – Sentrum Scene
14.02.2025 DK Copenhagen – DR Koncerthuset
15.02.2025 DE Hamburg – Docks
17.02.2025 DE Köln – Palladium
18.02.2025 DE Berlin – Tempodrom
19.02.2025 DE München – Muffathalle
21.02.2025 FR Paris – L’Olympia
22.02.2025 NL Amsterdam – AFAS Live
23.02.2025 BE Brüssel – Ancienne Belgique
Source: Vampster
20.09.2024 - MOONSPELL: Live-Stream ihres Konzerts mit Orchester in Lissabon am 26. Oktober, ab November auf Tour
Am 26. Oktober 2024 treten MOONSPELL zusammen mit dem Lisbon Sinfonietta Orchestra in der MEO Arena in Lissabon auf.
Um bei der “Opus Diabolicum”-Aufführung dabeizusein, muss man nicht nach Portugal reisen, MOONSPELL übertragen das Konzert als Livestream. Tickets gibt es ab 20 Euro auf moonspellshop.com. Geplant ist außerdem, die Show mitzuschneiden, sie soll als DVD veröffentlicht werden.
Wer die Band lieber live sehen will: Im November sind MOONSPELL auf Tour, mit dabei sind DARK TRANQUILLITY, WOLFHEART sowie HIRAES.
DARK TRANQUILLITY, MOONSPELL, WOLFHEART, HIRAES Tourdaten 2024
31.10.24 – Berlin / Astra
01.11.24 – Prague / Meet Factory
02.11.24 – Leipzig / Hellraiser
03.11.24 – Köln / Live Music Hall
05.11.24 – London / O2 Academy Islington
06.11.24 – Einhoven / Effenaar
07.11.24 – München / Backstage
09.11.24 – Kortrijk / Hells Balls Festival
10.11.24 – Paris / La Machine
11.11.24 – Toulouse / Bikini
13.11.24 – Barcelona / Salamandra
14.11.24 – Pamplona / Totem
15.11.24 – Madrid / Shoko
16.11.24 – Santander / Escenario
18.11.24 – Lyon / La Rayonne
19.11.24 – Lindau / Vaudeville
20.11.24 – Budapest / Barba Negra
21.11.24 – Wien / Arena
22.11.24 – Karlsruhe / Substage
24.11.24 – Copenhagen / Pumpehuset
26.11.24 – Oslo / Vulkan Arena
28.11.24 – Stockholm / Fryshuset Klubben
29.11.24 – Örebro / Club 700
30.11.24 – Gothenburg / Filmstudion
MOONSPELL Live 2024:
27/9 TEATRO CINEMA, FAFE, PT (Soombra/acoustic)
26/10 MEO ARENA, LISBON, PT (with Sinfonietta de Lisboa Orchestra)
On Tour with DARK TRANQUILITY:
31/10 ASTRA, BERLIN, GER
1/11 MEETFACTORY, PRAGUE, CZ
2/11 HELLRAISER, LEIPZIG, GER (SOLD OUT)
3/11 KÖLN, GER (SOLD OUT)
5/11 02 ACADEMY ISLINGTON, LONDON, UK
6/11 EFFENAR, EINDHOVEN, NL
7/11 BACKSTAGE, MUNICH, GER
8/11 KOFMEHL, SOLOTHURN, CH
9/11 HELL’S BALLS KORTRIJK, BE (Festival)
10/11 LE BATACLAN, PARIS, FRA (Venue Upgrade)
11/11 LE BIKINI, TOULOUSE, FRA
13/11 SALAMANDRA,BARCELONA, ES
14/11 TOTEM, PAMPLONA, ES
15/11 SHOKO, MADRID, ES
16/11 ESCENARIO, SANTANDER, ES
18/11 LA RAYONNE, LYON, FRA
19/11 CLUB VAUDEVILLE, LINDAU, GER
20/11 BARBA NEGRA, BUDAPEST, HUN
21/11 ARENA, VIENNA, AT
22/11 SUBSTAGE, KARLSRUHE, GER (SOLD OUT)
24/11 PUMPEHUSET, COPENHAGEN, DK
25/11 METAL HAMMER PARADISE, WEISSENHÄUSER STRAND, GER (Festival)
26/11 VULKAN ARENA, OSLO, NOR
28/11 FRYHUSER KLUBBEN, STOCKHOLM, SWE
29/11 CLUB 700, ÖREBRO, SWE
30/11 FILSTUDION, GOTHENBURG, SWE
Source: Vampster
20.09.2024 - EXFEIND: NDH kisses Electro
With its fifth album “Deus Ex Feind”, Exfeind perfectly balances itself between Neue Deutsche Härte and electro. The subject matter is once again dark and, as usual, bitterly socially critical – and self-critical, after all, humans are the problem. Self-absorbed, mendacious and addicted to the internet, obsessed with machines. In our October/November issue, we talk […]
Source: Orkus
20.09.2024 - ESOTERIK see the dark side?
Founded in 2013, the US band Esoterik creates something that could best be described as “pagan synth”. Allison Eckfeldt and Brady Bledsoe create unique soundscapes reminiscent of eighties synth-pop, while also catering to the rock genre. The lyrical content explores the human condition and the way we experience life through known and unknown senses, inviting […]
Source: Orkus
20.09.2024 - KAT VON D: Velvety eighties gothic vibes
With a huge dose of eighties chic, dreamy synthesizers, dark disco elements and a gothic vibe, Kat von D’s second album proves that her musical career is not a flash in the pan. “My Side of the Mountain” speaks of love in all its forms, the disappointment often associated with it, but also hope. Her […]
Source: Orkus
20.09.2024 - Interview with IAMX – Part 2/4
“I feel very guilty because I can’t be the perfect person for others.” (Chris Corner) In the first part, we spoke to Chris Corner about the new album “Fault Lines²”, animal soul balm, vacation as an illusion and parallel worlds. We now continue the conversation. Light reflections? Orkus: Does the San Diego sun and its […]
Source: Orkus
19.09.2024 - MESH - Exklusives Konzert am 14.12.2024 zum Re-Release und 25. Jubiläum „The Point At Which It Falls Apart“
Nach der supererfolgreichen "Legacy"-Tour und Festival-Shows wird die britische Electropop-Band noch einmal und für ein exklusives Konzert unter dem Titel "The Show At Which It Falls Apart" nach Deutschland kommen. Es gibt Grund zum Feiern und das soll mit den deutschen Fans, denen man als Band sehr viel zu verdanken hat, am 14.12.2024 in Dresden passieren: 25 Jahre nach der Veröffentlichung des 1999er Erfolgsalbums „The Point At Which It Falls Apart“, welches MESH erstmalig zu einer eigenen Tournee und Open Air-Festivals verhalf, steht das Re-Release in den Startlöchern.
Source: Hell Zone