News
26.10.2024 - News: Asgaard continues to pursue more electronic dark rock direction with “Lullaby” single from forthcoming EP

For 30 years, Poland’s Asgaard has been skirting genre lines to present a darkened blend of gothic, blackened, and doom-laden rock and metal, steadily incorporating elements of electronic and even post-punk. 2022’s What If… saw the band re-emerging after a deade-long absence, with the impending Lullabies For Harlots EP [..]
Source: RE:GEN Mag
26.10.2024 - Leæther Strip ehrt Front 242: 52 Gründe, sich zu verabschieden

Gerade noch durften wir ein bewegendes Abschiedskonzert von Front 242 in München erleben. Die Stimmung im Saal war eine prickelnde Mischung aus Vorfreude und Wehmut –...
Source: MedienKonverter
26.10.2024 - Cøldstar - Neue Single 'Tumbling' hebt ab!

Die Schweizer Dunkel-Duo-Mission Cøldstar ist wieder auf Kurs und hat eine neue Single namens Tumbling gestartet! Ab sofort auf Bandcamp und allen Streaming-Plattformen für euch verfügbar, bringt...
Source: MedienKonverter
26.10.2024 - AMULET „Katharsis“ (Dark Wave Rock/Elektro Wave)

AMULET
„Katharsis“
(Dark Wave Rock/Elektro Wave)
Wertung: Empfehlung!
VÖ: 18.10.2024
Label: Distortion Productions
Webseite: Homepage / Facebook / Bandcamp
MULET ist eine düster-romantische Elektro-Wave-Band aus Washington, DC, die für ihren kraftvollen weiblichen Gesang, ihre bassbetonte, melodische Musik und ihre emotionsgeladenen Auftritte bekannt ist. „Katharsis“ ist das zweite Album des Duos (bestehend aus MJ Phoenix – bass, guitar, background vocals, keys, writing und Stephanie Stryker – vocals, writing nach dem 2021er „House of Black+White“) und ist erneut reichlich und vielfältig gefüllt. 19 Tracks und eine Spielzeit von 74 Minuten bieten genug Stoff für das geneigte Schwarzvolk. Anhand der Fülle an gelungenen Songs fällt es schwer, hier besondere Stücke, welche in sich geschlossen und im Gesamtkonstrukt sehr variabel sind, hervorzuheben.
Der getragene Beginn mit „Wyrdwork“ glänzt mit einer bedrückenden Grundstimmung und bietet den perfekten Einstieg. „So cold“ ist dann treibender Elektro Wave mit einer weiblichen Stimme, die perfekt über die Synthflächen schleicht und betörend die Saiten begleitet. Hier gibt es geschickte Tempiwechsel und auch leichte Variationen in den Stimmbändern, die sich im Umfeld von verrucht, beschreibend und energetisch bewegen. „Total Power Exchange (TPE)“ arbeitet in den Strophen mit männlichem Erzählgesang und dunklen, fast Industrial-mäßigen Strukturen, bevor im Refrain ein warmer Bombast an Klängen einen betörenden Charakter offeriert, und eine Stimme in den Vordergrund rückt, die mich an INVISIBLE LIMITS erinnert. Textlich beschäftigt sich der Song mit der Hingabe und der sexuellen Variation des Schmerzes. Für mich der Hit des Werks ist: „Dance of Duality“. Eine wundervolle Hookline, die sich mit durchdringender Stimme in die Gehörgänge frisst und dort ein betörendes Unwesen treibt. Es folgt „Dirty hard Beats“, welches sehr tanzbar die Beats präsentiert.
Ein voluminös klagender, treibender Wave Song mit latentem Hang zum 80er Sound ist „For your Love“. Hier ist das Klangbild voller Dunkelheit und beherbergt dieses sakrale Feeling, welches sich in Bands wie DAS ICH manifestierte. Hier sicherlich etwas verführerischer und lieblicher dargeboten. Es beschreibt dieses Gefühl, wenn man alles für ihre Liebe tun würde. Es ist schmerzhaft, aber du tust es trotzdem.
„Without You (Song of the Childless Mother)“ ist ein tieftrauriger Song, der die Sehnsucht einer kinderlosen Mutter nach dem Kind beschreibt. Es folgt der puristische Trauerflor mit „Only me“. Ganz dezent instrumentiert und fast klassisch-minimal angehaucht lässt man im Hörer eine Gänsehaut entstehen, welche sich leicht über den Körper verteilt und das Zuhören wird trotz aller Schönheit zur Qual. „Sad and Beautiful“ ist ein ruhig inszenierter Moloch voller schöner Momente und mit einer frappierenden Lieblichkeit beseelt, die in ihrer Einfachheit tief berührt.
Fazit: Ein episches Kleinod voller kleiner Großartigkeiten. Das schwarze Herz fühlt sich wohl, weint, triumphiert und genießt. Eine wunderschöne Stimme, der es gelingt, jede Faser im Hörer zu berühren, gleichwohl jede musikalische Faszination zu verstärken. Über drei Jahre und in mehreren Ländern geschrieben, ist das Album voll von bedrückenden Geschichten über Herzschmerz, Wut und Erotik. „Katharsis“ wird über alle Streaming- und Digitalplattformen zusammen mit einer CD in limitierter Auflage veröffentlicht. (andreas)
Source: Amboss-Mag.de
26.10.2024 - News: NØIR releases “best of” remixes collection, announces live dates in November and 2025

It has been more than a decade since NØIR first made its debut, and now, Metropolis Records is celebrating the band’s output with the release of The Best of the Remixes. The album’s 12 tracks showcase remixes and reinterpretations of the darkwave band’s most beloved songs, all crafted by fellow practitioners of dakly electronic and danceable goth [..]
Source: RE:GEN Mag
26.10.2024 - C-Lekktor – 2.0 Bonus Version (Digital/CD Album – Alfa Matrix)

C-Lekktor is undoubtedly part of the crème de la crème of the Mexican Dark-Electro scene,...
Source: Side Line
26.10.2024 - Kanadas Industrial-Legenden Unit:187 melden sich zurück!

Nachdem die Band 1994 von John Morgan und Tod Law in Vancouver gegründet wurde, schafften sie es, nach nur einem Jahr im Studio und einigen Clubgigs einen...
Source: MedienKonverter
26.10.2024 - Front 242 verabschieden sich: Eine Ära der Electronic Body Music geht zu Ende

Nach fast vier Jahrzehnten auf der Bühne nehmen Front 242 Abschied von ihren Fans. Die belgischen Pioniere der Electronic Body Music (EBM) befinden sich auf ihrer letzten...
Source: MedienKonverter
26.10.2024 - News: Straight Razor releases Halloween themed music video for third single from upcoming album, announces tour plans supporting VNV Nation

Omar Doom is celebrating Halloween in style with the release of the third single and music video from his forthcoming Straight Razor album. “Black Smoke Rising” sees Doom drawing on his own mental and emotional struggles, set to a backdrop of throbbing synth-laden sarkwave; “There’s a satisfaction in knowing I’m not just surviving,” Doom states [..]
Source: RE:GEN Mag
26.10.2024 - MÚR: Plattenvertrag und Debütalbum “Múr” im November 2024

Die isländische Progressive Death Metal-Band MÚR hat einen neuen Label-Partner gefunden: Das selbstbetitelte Debütalbum “Múr” erscheint am 22. November 2024 via Century Media auf CD, Vinyl sowie digital.
Höreindrücke sammeln kann man vorab mithilfe der Singles “Frelsari” sowie “Heimsslit” bei YouTube.
Live erleben kann man MÚR im November und Dezember 2024 im Vorprogramm von WHEEL:
WHEEL Tourdaten 2024 bei vampster.
MÚR “Múr” Tracklist
Eldhaf
Múr
Frelsari (Video bei YouTube)
Vitrun
Messa
Heimsslit (Video bei YouTube)
Holskefla
MÚR Line-up 2024
Kári Haraldsson – Vocals, Keytar, Synthesizers
Hilmir Árnason – Guitar
Jón Ísak Ragnarsson – Guitar
Ívar Klausen – Bass
Árni Jökull Guðbjartsson – Drums
Source: Vampster
26.10.2024 - THE GREAT OLD ONES: neues Album “Kadath” im Januar 2025
“Me, The Dreamer” ist der Titel der neuen Single aus dem Hause THE GREAT OLD ONES. Zugleich fungiert der Track als Vorbote des neuen Albums “Kadath”, das am 24. Juni 2025 via Season of Mist erscheinen wird.
“Kadath” folgt inhaltlich weiterhin dem Lovecraft-Mythos.
THE GREAT OLD ONES “Kadath” Tracklist
Me, the Dreamer (Visualizer bei YouTube)
Those From Ulthar
In the Mouth of Madness
Under the Sign of Koth
The Gathering
Leng
Astral Void (End of the Dream)
Source: Vampster
26.10.2024 - Los Angeles Indie Rocker Darker Lighter Makes a Grand Debut in the Video for “Hanging On”

Ringing a different bell
Answering the door to see your twin
Stuck on a carousel
With all the you’s & all their spin
Los Angeles outift Darker Lighter, the solo project of Salar Rajabnik (Pete Yorn), makes its grand entrance with Hanging On, the first of four singles ahead of his debut self-titled album set for release on March 28, 2025, via Mishi Records and The Orchard/Sony Music.
Hanging On wrestles with the wear and tear of a soul stretched thin, a man who’s lost his sense of self after years of bending to the whims of others. The song stirs with restlessness, a deep-seated hunger to reclaim what’s been buried, while caught between letting go of the past and hanging on to some flicker of hope. It’s a tale of tugging between the old and the new, the known and the unknown, all while struggling to breathe beneath the weight of a fractured identity.
The track is a blend of old and new, fusing electronic and acoustic drums with a nod to the punk-funk of Prince. Warm synths and jangly guitars layer the sound, evoking echoes of The Pretenders, Television, and The Cars. It’s nostalgic without feeling tethered to the past, a sound that both honors its influences and stands firmly in the present.
Joey Martinez, celebrated for his striking photography, turns his lens toward Rajabnik in the studio, where the artist plays every instrument with unflinching precision. There’s no polish, no pretense—just Rajabnik grappling with the raw reality of who he is, what he’s become, and what he might be. The mix, under the sharp ear of Robert Adam Stevenson (known for his work with Paul McCartney and Queens of the Stone Age), cuts deep, blending each instrument with the pulse of a heart that’s been through the wringer. It’s a picture of an artist, stripped bare, standing at the crossroads of reinvention and reflection, holding tight to the music that defines him.
Watch the video for “Hanging On” below:
Listen to Hanging On below and order here.
Hanging On by Darker LighterDarker Lighter’s next single, Nothing’s Ever Gonna Be The Same Again is an urgent anthem of catharsis, reflecting the anguish and helplessness of navigating a world engulfed in relentless tragedy and injustice. A punishing cyclical riff and layers of distorted guitars sonically embodies the frustration so many feel – trapped beneath the weight of depraved, unaccountable power structures. The track’s production is a full-blown assault on the senses, featuring amplifiers pushed to the brink of combustion, drums that pound with rage, cymbals that crack under strain, and vocals that scream with unfiltered desperation.
You can pre-save the song here.
Follow Darker Lighter:
Instagram
Spotify
Bandcamp
Facebook
The post Los Angeles Indie Rocker Darker Lighter Makes a Grand Debut in the Video for “Hanging On” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
26.10.2024 - DESURRECTION: neue Digital-EP “Decay”

Die Modern / Melodic Death Metal-Band DESURRECTION hat am 25. Oktober 2024 ihre neue EP “Decay” veröffentlicht. Das ausschließlich digital verfügbare Werk umfasst sieben Tracks, darunter auch die Single “Hidden From View”, zu der man einen Clip produziert hat.
Auch ein Musikvideo zu “Empty” kann man bei YouTube ansehen. Regie beim Clip führte Salle519, für Mix und Mastering des Songs zeichnet Pointbreak Recordings verantwortlich.
Gemischt und gemastert wurde “Decay” von Milan Steinbach (Pointbreak Recordings).
DESURRECTION “Decay” Artwork
DESURRECTION “Decay” Tracklist
Genesis Division
Empty (Video bei YouTube)
Falling Away
Black Tears
Too Different To Act As One (Call It Love / Call It Hate)
Hidden From View (Video bei YouTube)
Crystal World
Source: Vampster
26.10.2024 - BEAUTY IN CHAOS „Dancing with Angels“ (Wave/Pop/Rock)

BEAUTY IN CHAOS
„Dancing with Angels“
(Wave/Pop/Rock)
Wertung: Gut
VÖ: 24.07.2024
Label: Eigenproduktion
Webseite: Homepage / Facebook / Bandcamp
Das in Los Angeles ansässige Kollektiv BEAUTY IN CHAOS hat sein viertes Studioalbum „Dancing With Angels“ herausgebracht, das acht eklektische und mitreißende Tracks enthält. Dieser musikalische Zirkus wurde 2018 von Gitarrist Michael Ciravolo von HUMAN DRAMA gegründet, der sich mit dem Grammy-nominierten Produzenten Michael Rozon von MINISTRY zusammentat.
Im Laufe der Jahre war diese Band eine wahre Drehtür an großen Legenden, mit Gastauftritten von Musikern THE CURE, MINISTRY, GENE LOVES JEZEBEL, BAUHAUS oder NINE INCH NAILS. Es ist wie eine mit Stars besetzte Soirée, bei der jeder Gast einen Trick im Ärmel hat und eine Geschichte zu erzählen hat. Bei „Dancing With Angels“ ist das nicht anders. Ciravolo und Rozon haben wieder einmal bewiesen, dass sie es mit den Besten aufnehmen können, und liefern ein Album ab, das so vielfältig und überraschend ist, dass man sich als alter Wave fühlt, als wäre man in den Spielzeugladen seiner Kindheit eingebrochen und hätte dort eine Nacht verbracht.
Eröffnet wird das Werk mit dem getragenen, dennoch effektvollen „Present tense“, bei dem keine Geringeren als William Faith and Sarah Rose Faith ihre Stimmen auf die Waagschale legen. „The Devil you know“ erscheint mit der betörenden Stimme von Kat Leon wie energiegeladener Dreampop, die samtenen Vocals konterkarieren mit ihrer leichten Fragilität die durchdringenden Saiten und sorgen so für einen verführerischen Klangkosmos. Danach lassen Wayne Hussey samt Frau Cynthia ein wenig atmospärischen The Mission-Charme in die Szenerie integrieren und einen wundervollen, sehr gefühlvollen Refrain treiben. „Holy ground“ blickt in Richtung Hardrock und besitzt diese typische Melodielinie der Band, die hier sehr Saitenorientiert daherkommt und auch das ein oder andere Solo bereithält. „Made Of Rain“ hat eine ausgeprägte, subtile Dunkelheit, die eine persönliche Leere füllt und gleichzeitig das BIC-Universum bereichert. Zusammen mit dem Rhythmus und der Melodie, die von Tish Ciravolo (Bass), Dirk Doucette (Schlagzeug) und Kerry Remsen (Violine) beigesteuert werden, ergibt sich eine wunderbar dunkle und delikate Multi-Union, die „Beauty In Chaos“ ausmacht. Ashton Nyte (THE AWAKENING) und BIC passen auf eine ganz bestimmte Art und Weise zusammen, die einfach natürlich und organisch zu sein scheint. Dazu schließt sich hier ein Kreis: Was mit „Storm“ begann, wurde mit „Made Of Rain“ abgeschlossen. (andreas)
TRACK LIST
1) Present Tense ft. William Faith and Sarah Rose Faith
2) The Devil You Know ft. Kat Leon
3) Diving For Pearls ft. Wayne Hussey and Cinthya Hussey
4) Echoes and The Angels ft. Leo Luganskiy
5) Kiss Me (Goodbye) ft. Julian Shah Tayler
6) Hollow ft. Cynthia Isabella
7) Holy Ground ft. Patrik Mata
8) Made of Rain ft. Ashton Nyte
Source: Amboss-Mag.de
26.10.2024 - WARDUNA kündigen neues Album Birna an und veröffentlichen neuen Song „Himinndotter“

Wardruna-Fans aufgepasst! Die norwegische Band hat aufregende Neuigkeiten. Am 24. Januar 2025 erscheint das sechste Studioalbum Birna und begleitet wird es von einer spektakulären...
Source: monkeypress.de
25.10.2024 - NEBELKRÄHE :: Zweite Single vom Debüt Remake „entfremdet“ veröffentlicht

Die Münchner Black Metaller NEBELKRÄHE stellen mit „Als meine Augen ich aufschlug“ die zweite Single von ihrem Debüt-Remake „entfremdet (2024)“ vor, das am 29. November 2024 über Crawling Chaos Records veröffentlicht wird.
Single via Bandcamp: https://nebelkraehe.bandcamp.com/album/entfremdet-2024
https://thecrawlingchaosrecords.bandcamp.com/album/entfremdet-2024
„entfremdet (2024)“ ist nicht bloß ein Remix oder Remaster des Debuts von 2009, sondern ein komplettes Remake, das als eigenständiges Album betrachtet werden muss. War die Urversion als Do-it-Yourself-Release innerhalb nur weniger Tage aufgenommen und in Eigenregie gemischt worden, haben NEBELKRÄHE für die neue Fassung weder Kosten noch Mühen gescheut: Alle acht Stücke wurden kompositorisch überarbeitet, komplett neu eingespielt und erstmalig professionell produziert.
Das Schlagzeug wurde bei Christoph Brandes (Iguana Studios; u. a. Imperium Dekadenz, The Spirit, Thron) aufgenommen, für Mix und Master arbeiten NEBELKRÄHE abermals mit Victor Bullok (Woodshed Studio; u. a. Anomalie, Secrets Of The Moon, Triptykon) zusammen, der bereits das letzte Album „ephemer“ produziert hatte.
So werden die Stücke 15 Jahre nach ihrer Erstveröffentlichung erstmalig zu hören sein, wie sie gedacht waren: mal aggressiv, mal melancholisch – und bereits durchwirkt von jenem progressiven Ansatz, der das Werk von NEBELKRÄHE seit jeher prägt. Abgerundet wird das Remake durch eine neue Version des Cover-Artworks, das näher am originalen Gemälde gehalten ist als die ursprüngliche Version und die Emotionen in Bild und Musik noch stärker zum Ausdruck bringt.
Die Releaseshow zu „entfremdet (2024)“ findet am 29. Dezember im Backstage München statt – mit dabei sind Anomalie und Vinsta.
Source: Amboss-Mag.de
25.10.2024 - PETRALE: The World Down Under

Dass der kroatische Finsterling Petrale sein nunmehr neuntes Album “The World Down Under” mit einem gefühlvollen Wind-Intro einläutet, hat ja niemand ernsthaft erwartet. Darum geht “Impersonating Blade” auch schon von Sekunde eins dissonant schwarzmetallisch in die Vollen. Disharmonien regieren noch immer in der dunklen Welt PETRALEs, Kompromisse sucht man erneut vergebens. Produktionstechnisch fällt “The World Down Under” roh, aber nie unscharf aus. Will heissen: Getriggerte Drums und glattgeföhnte Gitarren sucht man vergebens, dafür hört man trotz aller Rauigkeit stets das authentische Snare raus und alle Instrumente inklusive heiserer Kreischvocals befinden sich in einer transparenten Balance.
Darf es auch ein anderen Tempo sein?
PETRALE setzt auf “The World Down Under” fleissig verschiedene Tempi ein. So gibt es melasseartig schleppend beginnende Songs wie “From Elongated Hollows”, die in vertrackt-treibenden Schwarzmetall-Passagen münden und einem keine Ruhe lassen. Entfernte Vergleichsbands wie DEATHSPELL OMEGA, MGLA oder UADA mögen einem in den Sinn kommen, doch PETRALE sind zu höllisch angepisst, um es sich in einer Tempo-Region gemütlich zu machen. Nein, da muss dann schon mehr Abwechslung her. Und ein groovig-neckischer Track (hallo PRIMUS) wie der Anspieltipp “The Choreography of Two Thousand Legs” wäre bei genannten Truppen undenkbar. Da denkt man dann schon eher an die alten Zeiten DARKTHRONEs zurück, wo der Zephyrous-Bass noch groovte – einfach plus einem diabolischen Grinsen, das PETRALEs Musik innewohnt, während DARKTHRONE sich zu dieser Zeit niemals öffentlich zu einer Hebung der Mundwinkel hätten hinreissen lassen. PETRALE merkt man in “The Choreography of Two Thousand Legs” die Leidenschaft deutlich an und vereinen komplexe Rhythmen mit Black Metal.
PETRALE liefern Schwarzmetall für offene Geister
Wer nach der Erwähnung von PRIMUS nun noch weiterhin diese Rezension liest, dürfte “Schwarzmetall für offene Geister” auf ihrer Wunschliste haben. PETRALE sind sperrig und wild, wer selbstbemitleidende Endlos-Schwarzmetallschlaufen sucht, ist hier fehl am Platz. Experimente werden lustvoll ausgelebt, aber der Blick auf den Black Metal verschwindet nie. “Rectancles Carved Into Reddish Soil” lässt auch die Parallele zu CRAFT wieder aufleben, aber eben auch nur ein bisschen, so dass sich “The World Down Under” erfolgreich jeder Inspirationsschublade entzieht, die man dafür anlegen will. Ungezähmte Widerspenstigkeit – unbedingte Kaufempfehlung für PETRALEs “The World Down Under”.
Veröffentlichungsdatum: 02.11.2024
Spieldauer: 49:00
Label: Independent
Website: https://petrale.bandcamp.com/album/the-world-down-there
Line Up
Petrale – alles
Trackliste
1. Impersonating a Blade
2. Po noci se boje vidi kam svijetli iz grobova
3. A Brief Discussion about the Remoteness of a Loss
4. From Elongated Hollows
5. The Choreography of Two Thousand Legs
6. Rectangles Carved Into Reddish Soil
7. Walls Are Bloating
8. The World Down there
Source: Vampster
25.10.2024 - Panic Ensues — Austin Minimal Synth Project Flesh of Morning Debuts Haunting Video for “The Devil in Me”

The devil, that ancient figure draped in fire and fury, is less a monster lurking in the dark than a reflection of the baser impulses that live inside every one of us. He is the embodiment of our temptation, our greed, our violent hunger for more than what we deserve. The devil isn’t an outsider, but the whisper in our own ear, the force that drives us to betray, to deceive, to tear down the good in search of fleeting satisfaction. He is the embodiment of envy, the raw itch for power, the desire to watch the world burn when it refuses to bend to our will. His horns and tail are merely symbols of that reckless part of our soul that revels in chaos, destruction, and selfish desire. In truth, he lives within us, a reminder that we’re all capable of surrendering to the darker corners of our nature.
Austin’s minimal synth outfit Flesh of Morning confronts the raw, relentless impulses lurking within with their new track, The Devil in Me. It’s a chilling anthem, pulsing with eerie intensity, and serves as the backdrop to Z.H. Williams’ unsettling short horror film.
In The Devil in Me, the band dives headlong into the jagged edges of human nature, using the devil as a stand-in for the darker urges we all harbor. It doesn’t speak of evil in lofty, abstract terms but roots it in the mundane—fear, paranoia, and extremism. These are the forces that twist reality, pushing us toward decisions born of desperation or desire. Flesh of Morning lays it bare: this devil isn’t a figure in the distance, but a force we confront in ourselves each day. Temptation, weakness, the hunger for control—it’s all there, just beneath the surface. The song digs into the timeless struggle between human frailty and the consequences of surrendering to our worst instincts. Flesh of Morning taps into the core of that tension, bringing it to life in a haunting, electrified dance between good and evil.
The music video, directed by Z.H. Williams, plunges into the eerie heart of Americana horror, drawing from the hysteria of the 1980s satanic panic that swept through small-town America. Set against the pastoral landscape of a real farm in Elgin, Texas, the video juxtaposes the simplicity of rural life with the ominous shadows of fear, paranoia, and conspiracy. Williams delivers a biting satire on the rise of fringe figures like Alex Jones and the role public access TV played in fueling societal anxieties. These figures, with their media-fueled paranoia, tapped into the deepest cultural fears, turning the mundane into something monstrous.
The project carries an added punch with a cameo from local cult horror filmmaker Kirk Hunter, famous for his outlandish films like Blood of the Barn Llama. A mentor to Faiza Kracheni, Hunter is a pivotal figure in Austin’s analog filmmaking scene. His appearance in the video is more than just a nod—it’s a tribute to the DIY horror and public access culture that thrived in that era, a world where low-budget filmmaking and fringe ideologies found an unsettling union. The video reflects how these conspiracy figures and DIY filmmakers shaped, and continue to shape, American cultural anxieties.
Watch the video for ‘The Devil in Me” below:
You can listen to The Devil In Me at the link below and order here.
The Devil in Me by Flesh of Morning
Follow Flesh of Morning:
Instagram
Bandcamp
The post Panic Ensues — Austin Minimal Synth Project Flesh of Morning Debuts Haunting Video for “The Devil in Me” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
25.10.2024 - To Avoid announces ‘All Gods Are Gone’ double album – Pre-order now

The Berlin-based dark electro act To Avoid have announced the upcoming release of “All Gods...
Source: Side Line
25.10.2024 - AS I LAY DYING: neues Album “Through Storms Ahead” – Tour 2024 abgesagt

“Whitewashed Tomb” ist der Titel der neuen Single aus dem Hause AS I LAY DYING. Die Nummer folgt auf die Preview-Songs “We Are The Dead“, “The Cave We Fear To Enter” sowie “Burden” – einen Clip zum Track gibt es bei YouTube. Mit “Burden” leiten die US-Amerikaner eine neue Ära ein: Es ist das erste neue Stück mit runderneuertem Line-up, seit Ryan Neff (Bass), Nick Pierce (Drums) und Ken Susi (Schlagzeug) zu Band gestoßen sind.
Alle drei Singles stammen vom kommenden Album “Through Storms Ahead”, das am 15. November 2024 via Napalm Records auf CD, Vinyl sowie digital erscheinen wird. Produziert wurde die Single “Burden” von Phil Sgrosso sowie Hiram Hernandez, den Mix übernahm Aaron Chaparian und das Mastering Ted Jensen. Der Nachfolger des Studioalbums “Shaped By Fire” (2019) soll noch 2024 via Napalm Records erscheinen.
AS I LAY DYING haben die Europa-Tournee 2024 abgesagt
Für November und Dezember 2024 hatten AS I LAY DYING zudem eine Headline-Tour geplant. Im Vorprogramm sollten CALIBAN, DECAPITATED sowie LEFT TO SUFFER auftreten. Während CALIBAN in Deutschland, Österreich und der Schweiz als Haupt-Support angesetzt waren, hätten in den anderen Regionen DECAPITATED dieselbe Rolle eingenommen. Jetzt wurde die Tournee kurzfristig abgesagt – vorausgegangen war der angekündigte Ausstieg von Bassist Ryan Neff. Kurz darauf gaben auch Gitarrist Ken Susi und Drummer Nick Pearce ihr Ende bei der Band bekannt – beide Musiker gaben moralische Gründe/Konflikte als ausschlaggebend für ihre Entscheidung an.
AS I LAY DYING “Through Storms Ahead” Artwork
AS I LAY DYING “Through Storms Ahead” Tracklist
1. Permanence2. A Broken Reflection3. Burden (Video bei YouTube)4. We Are The Dead (feat. Alex Terrible, Tom Barber) (Video bei YouTube)5. Whitewashed Tomb (Video bei YouTube)6. Through Storms Ahead7. The Void Within8. Strength To Survive9. Gears That Never Stop10. The Cave We Fear To Enter (Video bei YouTube)11. Taken From Nothing
AS I LAY DYING, CALIBAN, DECAPITATED, LEFT TO SUFFER Tourdaten 2024
*** abgesagt***
15.11.24 Germany Würzburg Posthalle
16.11.24 Czech Rep Prague Sasazu
18.11.24 Sweden Gothenburg Film Studios
19.11.24 Norway Oslo Rockefeller
21.11.24 Finland Helsinki Kulttuuritalo
23.11.24 Sweden Stockholm Fållan
24.11.24 Denmark Copenhagen Amager Bio
25.11.24 Germany Berlin Huxleys
26.11.24 Poland Warsaw Progresja
27.11.24 Hungary Budapest Barba Negra
28.11.24 Austria Vienna Gasometer
29.11.24 Germany München Zenith
30.11.24 Italy Milan Alcatraz
01.12.24 Italy Rome Orion
03.12.24 Switzerland Zürich Xtra
04.12.24 France Lyon Transbordeur
05.12.24 Spain Barcelona Razzmatazz
06.12.24 Spain Madrid Riviera
08.12.24 France Paris Trianon
09.12.24 Germany Saarbrücken E-Werk
10.12.24 Belgium Brussels AB
11.12.24 Netherlands Amsterdam Melkweg
13.12.24 Germany Hamburg Inselpark Arena
14.12.24 Germany Leipzig Haus Auensee
15.12.24 Germany Oberhausen Turbinenhalle
AS I LAY DYING Line-up 2024
Tim Lambesis – vocalsPhil Sgrosso – guitarRyan Neff – bass/vocalsKen Susi – guitarNick Pierce – drums
Fotogalerie: AS I LAY DYING – Impericon Festival München – 06.04.2024
Source: Vampster
25.10.2024 - MESH: Neue Single This Without You (Fallen Mix) veröffentlicht und remastertes Album The Point At Which It Falls Apart erscheint in limitierter Edition

Im Bereich der dunklen elektronischen Musikszene ist der Name Mesh längst fest verankert. Am 24.10.2024, brachten sie ihre brandneue Single This Without You (Fallen...
Source: monkeypress.de
25.10.2024 - LA Dark Post-Punk Act The Sweet Kill Debuts Bleak Black and White Video for “Blood Red Roses”

It’s all bittersweet you mysteriously
Break me to the bone
The tears that you cry pain’s passion desire
All I need is more
If love can’t outlast the grave, then what’s the point of it all? Los Angeles goth outfit The Sweet Kill, helmed by Pete Mills, stands as a gothic-rock tour-de-force, a dark presence in a world of cold wave synths and brooding guitars. With his smooth baritone, Mills guides the listener through a bleak sonic terrain stretching over wind-swept moors and past crumbling Gothic ruins. His voice, like a haunting refrain, pulls at the heartstrings, evoking the desolate beauty of a long-lost romantic era.
Mills channels a sorrow that cuts to the bone, drawing comparisons to Sisters of Mercy, The Cult, and London After Midnight. The guitars rumble like distant thunder, while the synths pulse steadily, cold and unyielding, as Mills sings with the weight of a man who knows heartbreak too well. The Sweet Kill delves deep into the darker chambers of the soul, where despair and longing collide.
His latest single, Blood Red Roses, offers a tale of love as both a blessing and a curse, a lover’s spell that binds and breaks. The lyrics speak of the painful grip of desire, where passion cuts deep, and the roses bloom with both beauty and brutality. It’s a song of torment, of being bound to a love that wounds as much as it seduces. The heart, though shattered, is drawn ever closer to the sweet destruction.
Lyrically, ‘Blood Red Roses’ weaves a rich tapestry of religious themes and metaphors, invoking the crucifixion—the ultimate act of sacrifice—and the unwavering faith in resurrection. In the realm of gothic literature, parallels are drawn between the holy communion in blood and the dark covenant of iconic vampires like Nosferatu, Dracula, and Vourdalak. Legends recount how those who witnessed such haunting spectacles etched their tales into history, whispering of eternal life.
In this context, roses—deep crimson and tinged with blood—become powerful symbols of a love forged in sacrifice. The inspiration for writing Blood Red Roses emerged from a serene moment of introspection, its haunting hook taking shape during a meditative moment when frontman Pete Mills drifted beyond time into a spiritual plane. The themes explored in the track also delve into a toxic love that spirals into depravity yet clings desperately to the flicker of hope for rebirth and redemption—all things part and parcel regarding religious fervor and pacts sealed in blood.
The video for the song, inspired by Denis Villeneuve’s Dune adaptation—particularly the infrared scenes of Feyd-Rautha (Austin Butler) in the arena—was shot by Ellen Hawk. It showcases Mills’ multi-instrumental talents and mirrors the song’s intensity, capturing the complex emotions at the heart of Blood Red Roses.
Watch the video for “Blood Red Roses” below:
Shadow Zone Sound, Mills’ own recording sanctuary, is where all of The Sweet Kill’s dark creations come to life. Both Darkness (2023) and Nowhere (2024), released under Germany’s Young & Cold Records, bear his unmistakable mark. Mills muses on Nowhere, “It questions the soul’s journey between life and death—are we adrift in the ether, or are we forever found, never truly lost?”
With Blood Red Roses, released on Shadow Zone Records (USA), Mills ushers in the autumn season, its themes as chilling and bittersweet as the fall itself. This release hints at a new album waiting in the wings for 2025, promising more of Mills’ reflections on love, loss, and the fleeting nature of existence. His studio, much like his music, is a vessel for exploring the darker edges of the human condition—where every note, every lyric, searches for meaning in the spaces between life and the infinite unknown.
Blood Red Roses is out now. Order Here
Blood Red Roses by The Sweet Kill
Follow The Sweet Kill:
Spotify
YouTube
Bandcamp
Instagram
Facebook
TikTok
Website
The post LA Dark Post-Punk Act The Sweet Kill Debuts Bleak Black and White Video for “Blood Red Roses” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
25.10.2024 - TEHO TEARDO & BLIXA BARGELD release their most personal album?

With “Christian & Mauro”, Teho Teardo & Blixa Bargeld present their third album together, which was released today. The album title is their real first names and thus the two refer to the very personal atmosphere that prevails in the work. It is not always possible to discover new territories without losing sight of the […]
Source: Orkus
25.10.2024 - Louse’s Mid-80s Post-Punk Infused LP, “Passions Like Tar,” is Fueled by Fiery Anthems and Moody Melancholia

Louse emerged from the pandemic’s precarious haze in Cincinnati, Ohio, forging their sound in the stillness of lockdown. Drawing deep from the wells of early to mid-80s post-punk, cold wave, and the shadowy undercurrents of early alternative rock, they first introduced themselves with 2022’s Dressed in Skin, a brief but biting EP. Now, their focus has shifted to their full-length debut, Passions Like Tar, a moody meditation steeped in melancholy.
Their sound lurches between goth rock’s brooding darkness and post-punk’s angular precision, conjuring echoes of The Chameleons’ atmospheric intensity, Killing Joke’s raw aggression, and Asylum Party’s touching pop swagger. Indeed, there’s also a cold wave chill reminiscent of Faith-era Cure, threading icy synths and shadowy guitars through their songs like a creeping haze. Louse’s music feels tethered to those haunted corners of 80s underground, a slow-burn plunge into the depths of gothic despair.
The album bursts open with Thieves, a track that swaggers and snarls, charging forward with primal force. Guitars bite and claw, cascading in snarling riffs while the rhythm section pounds beneath, unyielding, relentless. The vocals rise from the fray, commanding and fierce, mixing ardent passion with a flicker of mysticism. It’s the sound of danger, channeled into something urgent, hypnotic, and hard to ignore—a blend of grit and pulse, power and persuasion.
Then comes Joy In Pain, which uncoils slowly, shadowed in restraint. Jangling guitars shimmer like light bouncing off dark water, while the bassline broods underneath, steady and somber. The vocals hold a quiet intensity, rich with reflection, pulling from darker places, blending the introspection of post-punk with the melodic bite of a lost era. It builds, not with bombast, but with a subtle surge—into a guitar solo steeped in sadness. Its notes linger like distant echoes, casting long shadows over the song’s melancholy heart, leaving you with the quiet ache of something both felt and feared.
A Potters Field storms in with pounding, insistent drums that echo with urgency, anchoring the track’s relentless drive. The guitars ring out with a shimmering melancholy, weaving between stark post-punk riffs and atmospheric flourishes, pulling heavily from the territory of Killing Joke and The Chameleons. The crooning vocals glide over the dark backdrop, delivering lyrics that honour the forgotten souls, those buried and abandoned. There’s a sense of raw power and vulnerability in this one.
Bed of Knives slices sharp with chiming, echoing guitars that twist and turn, layered in thick fogs of tension. The vocals, bruised with longing, float just above a pulsing bassline that thunders underneath, dragging a heavy heart in its wake. It’s a track where melody clashes with morose; where introspection collides with agitation. It sways between silence and storm, a haunting mix that feels like a distant whisper—both familiar and forgotten, like an old wound resurfacing.
The visualizer shimmers like a flickering half-memory, a kaleidoscope of shadows and static. Faces from the past slip through the cracks, as though ghosts are crawling through the television, desperate to make contact. It’s all there—soft, spectral, and somehow still searing.
The title track, Passions Like Tar, charges forward with the relentless rhythm of classic 80s post-punk, its pounding drums recalling The Teardrop Explodes and Echo & the Bunnymen. Guitars shimmer and twist, blending sharpness with psychedelic swirls that push the track into unexpected breakdowns, teetering on the brink of chaos. There’s an electricity in the air, a taut tension that vibrates through every note, as if something is always on the verge of unraveling. The vocals glide through this storm, cool yet cutting, while the music smolders beneath, waiting to ignite.
Feral Hound slinks in with a Lynchian lilt, its opening synths humming like whispers in a dark room, echoing Angelo Badalamenti’s eerie elegance. Guitars drift in, forlorn and fragile, each note hanging heavy with introspection, thoughtful as if contemplating loss. The vocals, sincere and raw, rise slowly, threading through the atmosphere with an understated grace. There’s no rush here—just a slow burn of emotion, each line digging deeper, stirring up a quiet kind of grief that lingers like a distant echo.
Human Remains erupts with rolling drums that thunder through the track like a storm gathering speed. The beat pounds with relentless urgency, underscoring the sorrow and strife that seep from every note. The vocals, fierce and frayed, tear through the air with fury, like an exorcism of anger and anguish, unshackled and unrestrained. It’s a howl of passion, each line bleeding with rage, as if the weight of suffering can no longer be contained. There’s a brutal intensity here, a sound akin to Killing Joke, where pain is not simply expressed but unleashed with violent, unrelenting force.
Bernadette quiets the tempest, settling into a steady rhythm with a Cure-like coolness, underscored by a solid, driving rock beat. Guitars echo, ringing out like far-off winds, while the synths swirl and shimmer, eerie and ethereal, casting soft shadows across the track. There’s a haunting calm here, as the song drifts between stillness and subtle tension, a balance of beauty and unease.
From The Swarm shimmers like a forgotten Smiths gem, with jangling guitars chiming bright and clean, cutting through the air like sunlight after rain. The steady shake of the tambourine carries a soft, relentless rhythm, while the vocals—smooth and soaring—croon with a tenderness that clings to every word. There’s an earnestness laid bare, a rawness worn proudly on the sleeve, vulnerable yet vibrant.
Be My Eyes closes the album with a burst of brightness, swirling with expansive, psychedelic visions. The track feels as if the Chameleons had collided with the Lightning Seeds, blending a sharp, shimmering optimism with layers of jangling guitars and soaring synths. The drums, crisp and relentless, drive the song forward with a steady hand, each beat landing like sunlight breaking through clouds. Warm synth lines glow beneath the surface, wrapping the track in a gentle haze. There’s a sense of hope rising, a wide-open sky kind of feeling, pulling you toward something bright, bold, and boundless.
Passions Like Tar is out now on Feel It Records. Listen to the album below or order here.
Passions Like Tar by Louse
Follow Louse:
Spotify
Bandcamp
Instagram
The post Louse’s Mid-80s Post-Punk Infused LP, “Passions Like Tar,” is Fueled by Fiery Anthems and Moody Melancholia appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
25.10.2024 - Mesh mit neuer Single 'This Without You (Fallen Mix)'

Mesh-Fans aufgepasst: Die britischen Electro-Veteranen haben gestern mit „This Without You (Fallen Mix)“ eine brandneue Single veröffentlicht – und das ist ja bekanntlich erst der Anfang! Dieser...
Source: MedienKonverter
25.10.2024 - „Enter the Void“: 'Sanz' starten mit Remix von Beyond Border durch!

Am 1. November 2024 schicken Sanz ihre neue Single „Enter the Void - Beyond Border Remix“ ins Rennen – und das könnte der Clubhit werden, auf den...
Source: MedienKonverter
25.10.2024 - GREAT AMERICAN GHOST: neues Album “Tragedy Of The Commons” am 31. Januar 2025
Die Metalcore-Band GREAT AMERICAN GHOST hat im Frühjahr 2024 einen Plattenvertrag mit SharpTone Records abgeschlossen. Um den Deal zu feiern, teilte die Gruppe die Single “Hymn Of Decay” mit einem Musikvideo bei YouTube. Anschließend folgte zum Track auch ein Live-Mitschnitt, den man sich ebenfall via YouTube ansehen kann.
Mit dem Musikvideo “Forsaken” legte man im Juli 2024 ein weiteres neues Stück nach. Jetzt haben GREAT AMERICAN GHOST verraten, dass beide Stücke Teil des neuen Albums “Tragedy Of The Commons” sein werden, welches am 31. Januar 2025 auf CD, Vinyl sowie digital erscheinen wird. Ebenfalls darauf zu finden ist die neue Auskopplung “Lost In The Outline“.
Zuvor veröffentlichte die Gruppe die EP “Torture World” (2022).
GREAT AMERICAN GHOST “Tragedy Of The Commons” Tracklist
Kerosene
Echoes of War
Lost In The Outline (Video bei YouTube)
Forsaken (Video bei YouTube)
Ghost In Flesh
Writhe
Genocide
Hymn of Decay (Video bei YouTube)
Chapel Paralysis
Reality/Relapse
God Is A Loaded Gun
Source: Vampster
25.10.2024 - IN EXTREMO veröffentlicht neue Single Unser Lied mit Björn Both von Santiano

IN EXTREMO haben mal wieder zugeschlagen! Am 10.10.2024, feierte ihr neues Musikvideo zu Unser Lied, einer mitreißenden Zusammenarbeit mit Björn Both von Santiano, auf...
Source: monkeypress.de
25.10.2024 - Disillusion - Ayam (instrumental) 9,98 €

Zwei Jahre nach der Veröffentlichung von "Ayam" hat sich das vierte DISILLUSION-Album sicherlich schon unzählige Male auf Plattenspielern und in CD-Playern gedreht oder wurde dauernd gestreamt. Jede Melodie, jeder Rhythmus und jede Note wurden wieder und wieder angehört und auswendig gelernt. Dennoch lassen sich noch immer zahlreiche musikalische "Geheimnisse" lüften und Perlen entdecken. Mit "Ayam (Instrumental)" reichen DISILLUSION ihren treuesten Anhängern großzügig eine wunderbare Schatzkarte, um einige dieser versteckten Preziosen zu finden. Ohne den großartigen Gesang glänzen plötzlich andere Aspekte der Stücke und bislang wenig beachtete Aspekte erscheinen im Vordergrund. Dabei wurde den originalen Songs nichts hinzugefügt, lediglich die Gesangsspuren wurden aus "Ayam" entfernt. Mangels Möglichkeiten live aufzutreten und den privaten Einschränkungen, verlagerte sich der Fokus von DISILLUSION während der Pandemie vor allem auf die Band sowie auf die Aufnahme ihres vierten Albums "Ayam". Der Effekt ist hörbar: "Ayam" klingt tiefer, noch vielschichtiger und ausgereifter als seine hochgelobten Vorgängeralben. Der Detailreichtum in der Musik der deutschen Avantgardisten ist jedoch nie ein bloßer Selbstzweck, sondern die Komplexität dient immer dem Song und dem "Malen" von Bildern für das große Kopfkino. Während DISILLUSION enger zusammenrückten, kamen auch alte Gewohnheiten auf den Prüfstand. Um etwas Neues auszuprobieren, überließ die Band den Mix ihres neuen Albums erstmals anderen Händen und Ohren als den eigenen. Die Wahl fiel auf den renommierten Produzenten Jens Bogren (OPETH, KATATONIA, MOONSPELL), was sich einmal mehr als wahrer Glücksgriff entpuppte. Die beinahe magische Fähigkeit des Schweden, die Eigenheiten einer Band deutlich herauszuarbeiten, verlieh dem ohnehin schon einzigartigen Sound von DISILLUSION seinen hörbaren Feinschliff. So wurde beispielsweise der Gesang in ein klangliches Rampenlicht gestellt. DISILLUSION gründeten sich im Jahr 1994 in Zwickau um Sänger und Gitarrist Andy Schmidt herum. Die Ostdeutschen schafften das seltene Kunststück, sich bereits mit der Veröffentlichung ihres Debütalbums "Back to Times of Splendor" im Jahr 2004 einen exzellenten Namen im Bereich des progressiven Melodic Death Metal zu erwerben. Mit dem folgenden Langspieler "Gloria" (2006) gelang der Band ein Quantensprung und eine rasante Evolution in mehrere Richtungen gleichzeitig. Als zuletzt "The Liberation" im Jahr 2019 erschien, beschrieben Kritiker das Album als logische Fortsetzung von "Back to Times of Splendor". In den Songs spiegelten sich 15 Jahre zusätzliche Erfahrung in Andy Schmidts musikalischer Entwicklung wider. "The Liberation" kombinierte die besten Qualitäten von DISILLUSION: Das perfekte Zusammenspiel von massivem Metal verschmolz mit Momenten purer Euphorie aber auch ruhiger Introspektion, die eine klangliche Achterbahnfahrt voller leidenschaftlicher Emotionen erzeugte. Mit "Ayam" segeln DISILLUSION erneut zwischen den Sternen zu neuen Konstellationen der harten Gitarrensounds. Dabei bleiben die deutschen Avantgarde-Pioniere ihrem generellen Kurs treu, werfen aber auch immer wieder den Anker aus, um funkelnde neue Klangwelten zu erkunden. "Ayam" bietet eher eine aufregende Evolution als radikale Revolution. Dieses Album ist ein goldenes Ticket für die außergewöhnliche musikalische Reise des Lebens. Kommt alle an Bord, Anker hoch und Leinen los! Und mit „Ayam (Instrumental)" lässt sich die Insel des musikalischen Glücks sogar auf einem neuen Kurs erreichen!
Tracklist:
1. Am Abgrund (Instrumental)
2. Tormento (Instrumental)
3. Driftwood (Instrumental)
4. Abide the Storm (Instrumental)
5. Longhope (Instrumental)
6. Nine Days (Instrumental)
7. From the Embers (Instrumental)
8. The Brook (Instrumental)
Source: Prophecy
25.10.2024 - News: Pitchshifter joins Cold Spring with John Peel sessions from 1991 and 1993

The word “legend” doesn’t do justice to the profound impact that John Peel had on modern music as a journalist, DJ, and radio presenter; now, with today, October 25, marking the twentieth anniversary of Peel’s passing, Nottingham’s Pitchshifter and Cold Spring are paying homage to the man with the release of the band’s Peel Sessions, recorded in 1991 and 1993. “If you look on your Pitchshifter albums, you will see that we always credit John Peel [..]
Source: RE:GEN Mag
25.10.2024 - News: Night School Records to release reissued and remastered edition of long out-of-print second album from Sorrow featuring Rose McDowall

Glasgow-based independent imprint Night School Records has announced a deluxe reissue of Sleep Now Forever, the second and final album by Sorrow. Founded by Rose McDowall in 1993 with then-husband Robert Lee, Sorrow marked the Scottish musician’s primary music outlet after the dissolution of Strawberry Switchblade [..]
Source: RE:GEN Mag
25.10.2024 - Disillusion - Ayam 29,99 €

Ohne die Möglichkeit, live aufzutreten und auch privat von den vielen Einschränkungen betroffen, verlagerte sich der Fokus von DISILLUSION in den letzten zwei Jahren voll und ganz auf die Band sowie auf die Aufnahme ihres vierten Albums "Ayam". Der Effekt ist hörbar: "Ayam" klingt tiefer, noch vielschichtiger und ausgereifter als seine hochgelobten Vorgängeralben. Der Detailreichtum in der Musik der deutschen Avantgardisten ist jedoch nie ein bloßer Selbstzweck, sondern die Komplexität dient immer dem Song und dem "Malen" von Bildern für das große Kopfkino. Während DISILLUSION enger zusammenrückten, kamen auch alte Gewohnheiten auf den Prüfstand. Um etwas Neues auszuprobieren, überließ die Band den Mix ihres neuen Albums erstmals anderen Händen und Ohren als den eigenen. Die Wahl fiel auf den renommierten Produzenten Jens Bogren (OPETH, KATATONIA, MOONSPELL), was sich einmal mehr als wahrer Glücksgriff entpuppte. Die geradezu magische Fähigkeit des Schweden, die Eigenheiten einer Band deutlich herauszuarbeiten, verlieh DISILLUSIONs ohnehin schon einzigartigen Sound einen hörbaren Feinschliff. So wurde beispielsweise der Gesang in ein klangliches Rampenlicht gestellt. DISILLUSION gründeten sich im Jahr 1994 in Zwickau um Sänger und Gitarrist Andy Schmidt herum. Die Ostdeutschen schafften das seltene Kunststück, sich bereits mit der Veröffentlichung ihres Debütalbums "Back to Times of Splendor" im Jahr 2004 einen exzellenten Namen im Bereich des progressiven Melodic Death Metal zu erwerben. Mit dem folgenden Langspieler "Gloria" (2006) gelang der Band ein Quantensprung und eine rasante Evolution in mehrere Richtungen gleichzeitig. Als zuletzt "The Liberation" im Jahr 2019 erschien, beschrieben Kritiker das Album als logische Fortsetzung von "Back to Times of Splendor". In den Songs spiegelten sich 15 Jahre zusätzliche Erfahrung in Andy Schmidts musikalischer Entwicklung wider. "The Liberation" kombinierte die besten Qualitäten von DISILLUSION: Das perfekte Zusammenspiel von massivem Metal verschmolz mit Momenten purer Euphorie aber auch ruhiger Introspektion, die eine klangliche Achterbahnfahrt voller leidenschaftlicher Emotionen erzeugte. Mit "Ayam" segeln DISILLUSION erneut zwischen den Sternen zu neuen Konstellationen der harten Gitarrensounds. Dabei bleiben die deutschen Avantgarde-Pioniere ihrem generellen Kurs treu, werfen aber auch immer wieder den Anker aus, um funkelnde neue Klangwelten zu erkunden. "Ayam" bietet eher eine aufregende Evolution als radikale Revolution. Dieses Album ist ein goldenes Ticket für die außergewöhnliche musikalische Reise des Lebens. Kommt alle an Bord, Anker hoch und Leinen los!
Tracklist:
1. Am Abgrund
2. Tormento
3. Driftwood
4. Abide the Storm
5. Longhope
6. Nine Days
7. From the Embers
8. The Brook
Gatefold-2LP (weißes Vinyl) mit bedruckten Innenhüllen und Schutzhülle (500 Einheiten erhältlich)
Source: Prophecy
25.10.2024 - Wardruna: Neue Single „Hibjørnen“ vom Album „Birna“

Mit "Hibjørnen" haben Wardruna eine neue Single vom kommenden Album "Birna" veröffentlicht. Mehr Infos und den Track hier!
Source: Sonic Seducer
25.10.2024 - Industrial Psych Project High Marks Debuts Video for Spectral and Hypnogogic Single “Someone”

Forest Grove, Oregon industrial psych project High Marks announces a new single and video for Someone, off their latest album, SOURED. High Marks is a chaotic symphony where post-industrial dub and doom-laden rock collide, packing a world of variety into its relatively short run. This ambitious creation comes courtesy of D. Haddon, who stands at the center of a constantly shifting collective of creative minds, channeling influences that range from the raw grit of Jesus and Mary Chain to the pulsing, ominous tones of Public Image Ltd and AUTOBAHN.
High Marks tears sound apart, stitches it back together, and hurls it into the unknown with reckless purpose. Each track deconstructs and rebuilds rock’s darker fringes, blending post-punk, industrial grind, and dub’s deep pulse into a force that is jagged, unrelenting, and deliberate. Haddon masterfully weaves the chaos, knowing exactly where each distorted riff and clattering beat belongs. The album asks hard questions: What causes the souring of connections? Is it the slow crawl of time, or choices we make along the way? These stories, set against a backdrop of distorted beats and fractured rhythms, explore the weight of inevitability and the cracks that form in even the strongest ties. Relationships fray, ideals fall apart, and SOURED captures the mess of it all with sharp clarity.
Someone lingers like a distant whisper, its vocals muffled and submerged under a weight of watery reverb, calling from deep beneath the surface. The song pulls you into its eerie embrace, much like The Vacant Lots’ shadowy atmospheres. A heavy, doom-filled beat thrums beneath, underscoring the haunting cry, relentless and brooding. The video, too, feels like a dispatch from the edges of the subconscious—a flickering montage of disjointed imagery, half-remembered fragments pieced together through a faulty signal. It’s as though the visuals are memories trapped in the static, strange and surreal, pieced together in a dreamlike haze, inviting the listener to explore the unknown depths of thought and sound.
Watch the video for “Someone” below:
SOURED explores the fragile, ever-shifting nature of human relationships—romantic, artistic, political, and professional. Each track is a snapshot of lives unraveling or reforming, questioning the choices that lead to disappointment or inevitability. We meet characters like a disillusioned television actor, wrestling with the limits of his success; and a philosophy professor who sinks into nihilism, grappling with the void. It’s a quirky, chaotic collection of lives caught in moments of flux.
Haddon enlists David Mansfield of Stranded on lead guitar and keys, co-writing several tracks. Contributions from Sara Storm, psych duo Sisters of Planetaria, Travis Kuhlman (DUG, Yellow Bulb), and neo-chanteuse Mandy May fill out the album, each bringing their own flavour to its intense sonic diversity. Together, they create a fractured, heavy-hitting fusion that pushes the boundaries of rock’s familiar darkness.
Listen to Someone below (out now via Propitious Artifacts), or order here.
SOURED by High Marks
Follow High Marks:
Facebook
Persistentmidnight
Instagram
The post Industrial Psych Project High Marks Debuts Video for Spectral and Hypnogogic Single “Someone” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
25.10.2024 - DINA SUMMER: Sensual spoken word club songs

SPONSORED POST The current single “Girls Gang” is also the title track of Dina Summer‘s second album, which is expected on January 24, 2025. They spice up the comparatively dark indie pop song with a heavy dose of synth wave. In the album itself, Dina Summer deal with themes such as transience, nostalgia and relationships, […]
Source: Orkus
25.10.2024 - Massimo Pupillo / Márton Csókás / Gabriele Tinti - Embracing the Ruins 24,99 €

The future leaks from old springs, and everything visible is invisible. While listening to Embracing the Ruins, the newly released collabo-rative album by Márton Csókás (voice), Gabriele Tinti (words) and Mas-simo Pupillo (music), a disquieting image came to mind: a collapsed tomb no one thought they would ever be able to enter again. Moving closer to the silence and the rubble, you notice something, someone, you don’t know what or who, but as the clouds gather overhead and night falls, the movements become more frequent, more determined. Soon you’ll hear eerie sounds emanate from below, voices calling from the inside. They’re calling from the inside of a stone. And they are readyto tell you everything.
Csókás howls, cries, whispers, sings, twists, and turns Tinti’s poetry into life-forms crawling out of the debris. The cacophony of voices charges Pupillo’s spectral and dense synthesized soundscapes, reminis-cent of the analogue inventions on Zu’s Terminalia Amazonia(2019). The music lingers beautifully, roars even heavier, and forms columns, fountains, streams of water evaporating into thin air. Light upon light, a luminous lament, like the image on the album cover, Winged Victoryby Andres Serrano. It cannot last. You become a stone; Nike of Samo-thrace submerged in urine. Godlike and gloriously miserable.
“Only ruins remain in this empty light”, we hear as the music flowswith uninterrupted intensity. The unified vision of Pupillo, Csókás and Tinti is, I think, first and foremost a portrayal of the fear buried in the cold void of lost time, the crepuscular echoes of forgotten horrors, a ghost radio with no one there to listen. It is indeed a transformative ritual, a sacrifice to the broken mirror which surrounds us all.
Tore Engelsen Espedal, Rome, August 2021
Source: Prophecy
25.10.2024 - PØLTERGEIST: Canadian sound art fills the nights

The debut album “Nachtmusik” awaits with charming darkness, wrapped in an intense sound that goes beyond post-punk, metal and death rock influences. Atmospheric vocals, strong atmospheres and catchy dynamics carry arrangements that you are only too happy to sink into. A Pøltergeist whose visitation is welcomed with open ears! Find out more in our October/November […]
Source: Orkus
25.10.2024 - The Rasmus: Neue Video-Single „Rest In Pieces“ + Tour 2025

Die neue The Rasmus-Single "Rest In Pieces" ist da! Das Lyricvideo sowie die Tourdates für 2025 gibt es hier.
Source: Sonic Seducer
25.10.2024 - WOLF BIERMANN -Wolf Biermann Re:Imagined – Lieder Für Jetzt

Die Tribute-Alben für ehemalige DDR-Künstler scheinen gerade im Kommen zu sein, den Anfang machte schon der Ex Tatort Kommissar Manfred Krug vor kurzem und nun folgt der Liedermacher, Dichter und DDR Dissident WOLF BIERMANN, der seine Platte genau passend am 15.11.024 zu seinem 88. Geburtstag veröffentlichen will. BIERMANN wurde vielfach ausgezeichnet, u.a. mit dem GEORG BÜCHNER , dem HEINRICH HEINE sowie dem HÖLDERLEIN PREIS. Da ich bekennender Ostrockfan von Künstlern wie IC FALKENBERG, GERHARD GUNDERMANN, VERONIKA FISCHER, RALF BURSY, REINHARD LAKOMY oder WOLFGANG ZIEGLER usw. bin, sowie natürlich ebenfalls die großen Bands wie KARAT, CITY, BERLUC, PUHDYS, LIFT, ELECTRA, STERN MEISSEN oder ROCKHAUS und KARUSSELL favorisiere, war es mir eine Ehre und sogar ein Muß, diese Scheibe zu rezensieren. Hier hat WOLF BIERMANN nun zahlreiche verschiedene Künstler zu einem Album mit Tributesongs seiner eigenen Lieder eingeladen und die Auswahl der Tracks und vor allem der Musiker ist schon faszinierend. Die Songs selber wurden im Cloud Hills Studio aufgenommen, aber auch teils bei den beteiligten Protagonisten in deren Homestudios. Das Label und der Verlag von BIERMANN – Clouds Hill wollen mit der Platte beweisen, das BIERMANNs Songs und Texte immer noch zeitgemäß und relevant sind. Der 1936 in Hamburg geborene BIERMANN war 1953 freiwillig in die DDR übergesiedelt und lebte lange in Berlin. Sein bewegtes Leben zwischen Ost und West war teils ein Widerspruch zwischen allen Fronten. Nach einem Konzert in Köln wurde er auch als Ikone des Widerstands und als politisch Nichtangepasster 1976 ausgebürgert. Die Ausweisung und die daran anschließenden Proteste in der DDR gelten als politische Zäsur in der deutsch – deutschen Nachkriegsgeschichte und für viele Zeitzeugen war es der Anfang vom Ende der DDR. Heute lebt BIERMANN wieder in seiner Geburtsstadt. Zur neuen BIERMANN-Cover-CD mit 22 Interpreten werden noch bis zur ultimativen Veröffentlichung einige Tracks vorab präsentiert, die erste Single vom Album ist z.B. der Song „Ermutigung“ in einer kongenialen Version des Schweizer Künstlers BONAPARTE, die Musik erscheint fast avantgardistisch und punktet mit schönen Synths-Flächen, „Warte nicht auf bessere Zeiten“ von den sozialkritischen Hip Hop Pop Poeten OK KID kommt sehr elegisch, geradezu auffordernd und schwelgerisch rüber. Auch das „Lied vom donnernden Leben“ von BETTEROV ist wunderbarer hymnischer alternativer Rock in Perfektion. JAN PLEWKA von der Band SELIG kreiert uns den BIERMANN Song „Das kann doch nicht alles gewesen sein“ im typisch, rockigen SELIG Sound. Bei „Ballade vom preußischen Ikarus“ mit KATHARINA FRANCK & PAUL EISENACH wird es stimmlich richtig schwelgerisch künstlerisch, a la der Ex Kult Sängerin ALEXANDRA. Auch die Tracks von ANNET LOUISAN mit zart gezupfter Gitarre in „So soll es sein – so wird es sein“ oder vom BAP Frontmann, der „kölsche“ WOLFGANG NIEDECKEN mit „Und als wir ans Ufer kamen“ mit einer Liedermacher – Klavierballade und MERET BECKER die „Stillepenn Schlufflied“ zelebriert, können begeistern. Sehr nachdenklich kommt INA MÜLLER mit „Bin mager nun und fühle mich“ daher, die Rockband VAN HOLZEN trifft es mit dem grad so aktuellen Text und Lied „Wann ist denn endlich Frieden“ sowas von genau auf den Punkt, der Indie Postpunk Sound tut sein übriges dazu. BIERMANN, das muß man sagen, findet auf dem Album die Unterstützung einer größtenteils jungen Generation von Musikern, die seine Texte und Musik von dereinst ins Hier und Heute transportieren, da die künstlerischen Aussagen gerade ebenso treffend, brisant und wahr sind und sich somit einem jungen Publikum erschließen sollen. Eine wirklich grandiose Idee, dieses Werk mit einer Brücke in die aktuellen Zeiten zu gestalten, da die Neuinterpretationen immer noch Symbol für Widerstand und Meinungsfreiheit sind. Die glanzvollen und souveränen Darbietungen von den Kunstschaffenden der Platte sind also kein Rückblick, sondern sollten als Ausblick in die Zukunft erlebt werden. Die beste Nachricht zum Schluss ist noch das WOLF BIERMANN und Gäste am 13.11.024 eine exklusive Release Show zur neuen Platte im Thalia Theater Hamburg geben werden.
(S.Erichsen)
Source: BLACK Onlinemagazin
25.10.2024 - ROCK AM RING & ROCK IM PARK 2025: Bands, Tickets und Infos – mit IN FLAMES, HEAVEN SHALL BURN und mehr

Im kommenden Jahr feiern die beiden Festivals ROCK AM RING am Nürburgring und ROCK IM PARK in Nürnberg großes Jubiläum: 40 Jahre am Ring und 30 Jahre im Park sollen gefeiert werden. Die Open Airs finden vom 6. bis 8. Juni 2025 statt und punkten mit einer Neuerung: Erstmalig soll das Programm auf vier statt der bislang gewohnten drei Bühnen stattfinden, wobei ein Line-up von 100 Acts in Aussicht gestellt wird.
Den ersten davon haben die Organisatoren schon im Juni verraten: SLIPKNOT füllen 2025 einen der drei Headliner-Slots. Mit einer ersten Bandwelle hat man anschließend auch den zweiten davon befüllt: BRING ME THE HORIZON spielen im neuen Jahr exklusiv bei ROCK AM RING / ROCK IM PARK. Exklusiv gebucht hat man auch SLEEP TOKEN. Bestätigt wurden außerdem LORNA SHORE, A DAY TO REMEMBER, THE WARNING, BIFFY CLYRO, BEATSTEAKS, FEINE SAHNE FISCHFILET, IDLES, JINJER, POWERWOLF, THE GHOST INSIDE sowie K.I.Z.
Jetzt ergänzt eine zweite Bandwelle 56 weitere Künstler: THE PRODIGY, ADAM ANGST, BOSTON MANOR, CREEPER, DIE NERVEN, DRANGSAL, ELECTRIC CALLBOY DJ SET, FRANK TURNER & THE SLEEPING SOULS, HOUSE OF PROTECTION, MIA MORGAN, OLLI SCHULZ & BAND, POPPY, SOFT PLAY, TOCOTRONIC, CHRISTIN NICHOLS, LOLO, STATIC DRESS, RISE AGAINST, HEAVEN SHALL BURN, IN FLAMES, SDP, SPIRITBOX, AIRBOURNE, DEFECTS, FUTURE PALACE, HOLY WARS, IMMINENCE, KITTIE, MILLENCOLIN, NOTHING MORE, SEVEN HOURS AFTER VIOLET, SKILLET, SMASH INTO PIECES, TURBOSTAAT, ZEBRAHEAD, GRADE 2, KRIS BARRAS BAND, SPIRITUAL CRAMP, STILL TALK, TEEN MORTGAGE, TROPHY EYES, FALLING IN REVERSE, BRUTALISMUS 3000, DEAD POET SOCIETY, DEAFHEAVEN, DEINE COUSINE, FIT FOR AN AUTOPSY, POLARIS, STRAY FROM THE PATH, TERROR, THROWN, WHITECHAPEL, ZSK, AMIRA ELFEKY, MASSENDEFEKT und VOWWS.
Wochenend-Tickets gibt es derzeit zum Frühbucher-Preis von 179,-€ (zzgl. Camping/Parken) für ROCK AM RING (Link zu Festival-Website) bzw. 248,-€ (inkl. Camping) für ROCK IM PARK (Link zu Festival-Website).
Übersicht: ROCK AM RING & ROCK IM PARK 2025 Lineup, Billing & Bands
(zurück zur Navigation)
(Stand: 25.10.2024)
Headliner (alphabetisch)
BRING ME THE HORIZON
SLIPKNOT
Alle weiteren Bands bei Rock am Ring & Rock im Park 2025 in alphabetischer Reihenfolge
A DAY TO REMEMBER
ADAM ANGST
AIRBOURNE
AMIRA ELFEKY
BEATSTEAKS
BIFFY CLYRO
BOSTON MANOR
BRUTALISMUS 3000
CHRISTIN NICHOLS
CREEPER
DEAD POET SOCIETY
DEAFHEAVEN
DEFECTS
DEINE COUSINE
DIE NERVEN
DRANGSAL
ELECTRIC CALLBOY DJ SET
FALLING IN REVERSE
FEINE SAHNE FISCHFILET
FIT FOR AN AUTOPSY
FRANK TURNER & THE SLEEPING SOULS
FUTURE PALACE
GRADE 2
HEAVEN SHALL BURN
HOLY WARS
HOUSE OF PROTECTION
IDLES
IMMINENCE
IN FLAMES
JINJER
K.I.Z.
KITTIE
KRIS BARRAS BAND
LOLO
LORNA SHORE
MASSENDEFEKT
MIA MORGAN
MILLENCOLIN
NOTHING MORE
OLLI SCHULZ & BAND
POLARIS
POPPY
POWERWOLF
RISE AGAINST
SDP
SEVEN HOURS AFTER VIOLET
SKILLET
SLEEP TOKEN
SMASH INTO PIECES
SOFT PLAY
SPIRITBOX
SPIRITUAL CRAMP
STATIC DRESS
STILL TALK
STRAY FROM THE PATH
TEEN MORTGAGE
TERROR
THE GHOST INSIDE
THE PRODIGY
THE WARNING
THROWN
TROPHY EYES
TURBOSTAAT
TOCOTRONIC
VOWWS
WHITECHAPEL
ZEBRAHEAD
ZSK
Source: Vampster
25.10.2024 - Vlimmer pflügt den Boden um: Neues Album "Bodenhex" erscheint heute

Der Berliner Darkgaze-Künstler Vlimmer gräbt sich mit seinem vierten Album "Bodenhex" in neue Tiefen ... diesmal wortwörtlich. "Darkgaze"? Stellt euch düsteren Shoegaze vor, irgendwo zwischen melancholischem Gitarren-Dröhnen...
Source: MedienKonverter
25.10.2024 - AD INFINITUM: Brandneues Musikvideo zu Follow Me Down veröffentlicht – aus dem Album Abyss

Die aufstrebenden Melodic-Metal-Helden AD INFINITUM haben das packende Musikvideo zu ihrer neuen Single Follow Me Down veröffentlicht. Dieser Track stammt aus ihrem gerade erschienenen...
Source: monkeypress.de
25.10.2024 - Twin Tribes Host a Gothic Masquerade in Their Spellbinding Video for “Cauldron of Thorns”

Time is but a glance
Passed us by, swiftly, in a trance
But this moment never dies
If you ask me now, it’s enough
Following their meteoric rise in recent years, driven by the shadowy allure of their debut album Shadows and the pulsing resonance of its followup Ceremony, Twin Tribes now return with a brooding, bittersweet gift. Their new video for “Cauldron of Thorns,” a spellbinding offering from their latest album, Pendulum, drips with gothic romance, blending the baroque and the melancholic into an intoxicating experience. It’s as though each note conjures a rose, not delicately plucked but torn free, thorns and all, as the band digs deeper into themes of love, torment, and desire.
The band, revered for their deep exploration of darkness and yearning, delves further into those shadows with Pendulum, unearthing a sensual mix of romance and ruin. Where earlier works flirted with these themes, this latest release embraces them entirely, exploring a more visceral, raw connection to human emotion.
The lyrics of Cauldron of Thorns stir with the bittersweet ache of fleeting intimacy, where time itself drifts like a whisper. In the tender, transient moments of romance, the speaker finds solace, grasping for a beauty that lingers even as it slips away. There’s a delicate dance between longing and fulfillment, as they embrace the fragile wonder of love, knowing that its power, though fleeting, answers unspoken prayers amidst the thorns of life.
The music video, directed by Sultan Mars, and starring Trinity Woodward, channels the timeless themes of temptation and surrender seen in Labyrinth and Phantom of the Opera. A young woman, lost in the opulence of a masquerade ball, is irresistibly drawn to its mysterious hosts. It’s a world where elegance conceals danger, every glance a tantalizing secret, every whispered promise a forbidden fruit. Bathed in soft, dreamlike light, the setting evokes a place spun from fantasy, but as she moves deeper into the labyrinth of desire, the line between fantasy and nightmare fades. Much like Sarah’s seduction by Jareth in Labyrinth or Christine’s fateful entanglement with the Phantom, her steps lead her toward unraveling the hidden truths beneath the masks—where beauty and danger entwine, and desire, once stirred, can never truly be contained.
Watch the video for “Cauldron of Thorns” below:
Following the release of Ceremony and an exhaustive four-year tour across the U.S., Twin Tribes found solace in the sweltering summer of 2023, retreating to the studio to breathe life into their much-anticipated third album.
The fiery intensity of those recording sessions pulses through every beat of Pendulum, an album where contrasting forces collide yet expertly find equilibrium. Their commitment to unraveling life’s dualities—pain and pleasure, light and darkness—shines through as they ascend, all while bearing the weight of their past creations, fueled by the same passion that sparked their journey.
Pendulum explores the human heart’s eternal pull between opposing forces, mirroring the rhythmic ebb and flow of the ocean’s tides. Each chapter of the album speaks to life’s inevitable oscillation, where every rise carries the burden of a fall. It meditates on the delicate dance of existence, where joy intertwines with sorrow and peace mingles with turmoil. Just as the tides rise and recede, so too does the pendulum swing from light to dark, capturing the restless pulse of our lives.
Released through Beso De Muerte Records in North America and Young & Cold Records elsewhere, Pendulum delves deep into the soul’s unceasing sway, embracing the contradictions that unite us. It pulls listeners into a world where every high is shadowed by a low, revealing that true harmony exists in the balance of extremes. This album transcends mere melody—it’s a vivid reflection of life itself, an exploration of the forces propelling us forward, swaying between love and loss, light and dark, never static, always swinging.
Listen to Cauldon of Thorns at the link below, and order here and at Twin-Tribes.com.
Pendulum by Twin Tribes
Twin Tribes are set to embark on their Pendulum Europe Tour in November of 2024. Accompanied by Soft Vein, they are set to hit key cities like Milan, Berlin, and Helsinki, with support from Soft Vein. The tour includes a sold-out show in Dresden and festival appearances such as Cold Hearted Festival and Death Disco Indoor Fest, underscoring the band’s growing influence in the European post-punk and darkwave scenes.
Tour Dates:
07.11 – Bologna, IT – Tank
08.11 – Vicenza, IT – Totem Club
09.11 – Milan, IT – Slaughter Club
10.11 – Winterthur, CH – Albani Bar of Music
12.11 – Bratislava, SK – Pink Whale
13.11 – München, DE – Ampere
14.11 – Rüsselsheim, DE – Das Rind
15.11 – Bochum, DE – Cold Hearted Festival
16.11 – Dresden, DE – Cold Hearted Festival (Sold Out)
17.11 – Hamburg, DE – Hafenklang
18.11 – Berlin, DE – Lido
19.11 – Praha, CZ – Fuchs2
20.11 – Krakow, PL – HypePark
21.11 – Warszawa, PL – Hydrozagadka
22.11 – Riga, LT – Laska Bar
24.11 – Helsinki, FI – Kuudes Linja
26.11 – Stockholm, SE – Hus 7
27.11 – Oslo, NO – Goldie
28.11 – Copenhagen, DK – Loppen
30.11 – Athens, GR – Death Disco Indoor Fest
Follow Twin Tribes:
Spotify
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter
Website
The post Twin Tribes Host a Gothic Masquerade in Their Spellbinding Video for “Cauldron of Thorns” appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
25.10.2024 - WARPSTORMER: neues Debütalbum “Warpstormer” im November 2024
Die Doom / Stomer Metal-Band WARPSTORMER veröffentlicht am 29. November 2024 ihr selbstbetiteltes Debütalbum via London Doom Collective auf CD, Vinyl, Kassette sowie digital. Wie sich die Platte anhört, verrät die erste Single “Oracle” im Stream bei bandcamp.
Produziert wurden die sieben Stücke von Wayne Adams. “Warpstormer” folgt auf die EP “Here Comes Hell” (2022).
WARPSTORMER “Warpstormer” Tracklist
Black Herald
Oracle (Audio bei bandcamp)
Cursed, Cold
Beyonder – i. A Cry Towards the Light; ii. Ash & Rust
A Liar’s Crown
Fester
The Edge of Time
WARPSTORMER Line-up 2024
Richard J Morgan – Vocals
Simon Doggett – Bass, Vocals
Adam Davies – Guitar
James Loh – Drums
Source: Vampster
25.10.2024 - INGESTED: neues Video “A Path Once Lost”

INGESTED haben zu einem weiteren Track ihres aktuellen Albums “The Tide Of Death And Fractured Dreams” ein Video veröffentlicht: “A Path Once Lost” bei YouTube.
Der Clip ist das fünfte Video zum aktuellen Album, das im April 2024 erschienen ist. Die Band veröffentlichte bereits einen Clip “Starve The Fire”, ein Video zu “Endless Machine”, ein Video zu “Pantheon” sowie einen Clip zu “Paragon Of Purity” .
Die Band erklärt, was die neue Platte vom Vorgänger “Ashes Lie Still” unterscheidet:
“‘Ashes Lie Still’entstand in der COVID-Phase, das Albums spiegelt diese Zeit wider. Mit ‘The Tide Of Death And Fractured Dreams’ wollten wir wieder energischer werden. Wir mögen ‘Ashes’ noch immer, aber die depressiven Momente wollen wir nicht weiter verfolgen. Es gibt einige düstere Momente auf ‘Tide’ aber größtenteils sind dieses Mal alles mit mehr Elan angegangen.”
Produziert hat das neue Album Nico Beninato, CHIMAIRA-Sänger Mark Hunter steuerte Guestvocals zum Song “In Nothingness” bei, SYLOSIS-Sänger Josh Middleton war am Track “Expect To Fail” beteiligt.
INGESTED “The Tide Of Death And Fractured Dreams” Tracklist
1. Paragon Of Purity (Vider bei YouTube)
2. Endless Machine (Video bei YouTube)
3. Where No Light Shines
4. Expect To Fail (feat. Josh Middleton of Sylosis)
5. Starve The Fire (Video bei YouTube)
6. Numinous
7. In Nothingness (feat. Mark Hunter of Chimaira)
8. Pantheon (Video bei YouTube)
9. Kingdoms Of Sand
10. A Path Once Lost (Video bei YouTube)
INGESTED sind ab April auf Tour, als Support sind FALLUJAH, VULVODYNIA und MÉLANCOLIA mit an Bord.
INGESTED, FALLUJAH, VULVODYNIA & MÉLANCOLIA: “The Tide Of Death And Fractured Dreams” European Tour 2024
17.04. UK Bristol – The Fleece
18.04. UK Birmingham – Asylum
19.04. UK London – The Underworld
20.04. UK Manchester – Rebellion
21.04. UK Glasgow – Slay
22.04. UK Nottingham – Rescue Rooms
23.04. UK Southampton – Papillon
24.04. FR Paris – Glazart
25.04. FR Nantes – Le Ferrailleur
26.04. ES Bilbao – Groove
27.04. ES Madrid – Moby Dick
28.04. ES Barcelona – Razz 3
29.04. FR Toulouse – Le Rex
01.05. CH Aarau – KiFF
02.05. DE Munich- Feierwerk
03.05. CZ Prague – Rock Cafe
04.05. HU Budapest – Analog Music Hall
05.05. AU Vienna – Viper Room
06.05. PL Poznań – 2Progi
07.05. DE Leipzig – Moritzbastei
08.05. DE Berlin – Hole44
09.05. DK Copenhagen – Pumpehuset
10.05. SE Stockholm – Kollektivet Livet
11.05. SE Gothenburg – Musikens Hus
12.05. NO Oslo – John Dee
14.05. DE Hamburg – Logo
15.05. DE Wiesbaden – Schlachthof
16.05. DE Oberhausen – Kulttempel
17.05. BE Bruges – JH Comma
18.05. NL Nijmegen – Doornroosje
19.05. NL Haarlem – Patronaat
INGESTED Line-up:
Jason Evans – vocals
Sean Hynes – guitars, backing vocals
Lyn Jeffs – drums
Source: Vampster
25.10.2024 - Miseria Ultima – Arctic Esotericism (Digital/CD Album – Alfa Matrix)

“Arctic Esotericism” is the fourth album by the Finnish duo Miseria Ultima. Aleksi Martikainen (vocals)...
Source: Side Line
25.10.2024 - Kit Major’s “Potion Seller” Paints an Acerbic Portrait of a Desperate Soul With its Post-Punk and Alt-Rock and Swagger
Kit Major strides into the spotlight with swagger, guitar in hand, platform boots stomping, and a garage rock grin. Based in LA, she exudes the grit and glam of a bygone era as her music hums with rebellion, pulsing with a restless energy that refuses to be ignored.
Kit Major’s latest track, Potion Seller, comes at you fast and furious, a feral frenzy wrapped in fuzz. It snarls with the untamed spirit of No Wave, soaked in the reckless swagger of ZE Records’ wildest years. There’s no gloss, no polish—just raw, unfiltered power. Major doesn’t aim for perfection, she revels in the imperfections, the jagged edges, the primal pulse that drives the song.
Like much of her new EP, Love.Sick.Major, this track digs deep into desperation, exploring the ache of hopelessness masked by a fierce determination to find that quick, elusive fix. It’s a frantic promise to claw and fight through the dark, to do whatever it takes to keep the world at bay for just a little longer. The guitars grind and screech, the beat hits like a fist to the gut, and Kit Major’s voice slices through it all, bold and brash. Think a strange combination of Hole, X, and The Slits. Major doesn’t beg for attention—she demands and commands it, staking her claim in a world that’s often too polished for its own good. Potion Seller is an anthem for the unafraid, for those who know that sometimes, it’s the rough, the raw, and the reckless that gets you through the night.
The lyrics paint a portrait of a desperate soul, flawed and fumbling, searching for a quick fix to escape their broken self-image. The narrator feels trapped in their own skin—buck-toothed, depressed, and spiraling—turning to a potion seller for the “finest option,” a magic solution to transform into something better, more beautiful. Beneath the plea for perfection lies a self-deception, a willingness to sacrifice anything for fleeting relief.
“Potion Seller is a song about wanting to feel better in your own skin,” says Major. “It’s got this frantic, raw energy of someone constantly returning, desperate, saying, “Make me better!”
Major’s new EP, Love.Sick.Major, shakes things up—a fierce mix of post-punk punch and jangling Brit Pop riffs. Major’s interpretation of punk is unapologetically her own, a bold blend of groove-heavy riffs and unforgettable hooks that stick to the skin. With her EP dropping October 25th, Kit Major stands ready to carve her name into rock’s rough-and-tumble roster.
“Love.Sick.Major is a world I’ve imagined, romanticizing a time I never lived in,” says Major. “…In a way, it’s one giant sonic mood board. Each track has its own distinct vibe, fashion, and mood.”
Follow Kit Major:
Website
Instagram
YouTube
TikTok
Facebook
Bandcamp
Spotify
Apple Music
The post Kit Major’s “Potion Seller” Paints an Acerbic Portrait of a Desperate Soul With its Post-Punk and Alt-Rock and Swagger appeared first on Post-Punk.com.
Source: Post-Punk.com
25.10.2024 - Avarice In Audio strike back with ‘Tear Heaven In Half’ album – Out now

Here’s a release that should be in your collection. Following up to their 2022 release...
Source: Side Line