News

06.11.2024 - Beborn Beton: Neue Video-Single „Ticket to the Moon“ + EP „To The Stars“

Mit "Ticket To The Moon" haben Beborn Beton eine neue Single von ihrer kommenden EP ausgekoppelt. Mehr Infos das Musikvideo zum Electric Light Orchestra-Cover hier!

Source: Sonic Seducer

06.11.2024 - News: Stella Rose adopts new writing process for new EP, releasing first single and music video

  Following the success of 2023’s Eyes of Glass album, New York dark pop artist Stella Rose has announced her latest EP, titled Hollybaby, introduced by the single and music video for “MS.45.” The Hollybaby EP continues Rose’s longtime collaboration with producer and KRO Records co-founder Yves Rothman [..]

Source: RE:GEN Mag

06.11.2024 - DUN RINGILL: Video-Premiere zu „Dark Clouds Are Rising“

Die Göteborger Doom-Helden von DUN RINGILL präsentieren ihr neues Video zum Song „Dark Clouds Are Rising“. Vampster hat die Ehre, es zuerst zu feiern!

Entgegen der Vermutung, ein weiteres düsteres Video zur Geschichte des Doppel-Packs „150 – Where The Old Gods Play“ zu zeigen, lässt die Band wieder mal ihren herrlichen Humor durchblitzen. Es geht um den Krieg zwischen Metalheads und Synth People in den frühen 80ern. Diesmal gewinnen die Synths, oder doch nicht? Zum Glück wird die Band nicht umgebracht wie noch bei „NBK“.

Vampster präsentiert die Video-Premiere zu „Dark Clouds Are Rising“

Das wäre auch schade, man hat noch einiges vor. „150 – Where The Old Gods Play – Part 1“ erschien statt wie geplant im August 2023 erst im Februar 2024. Um dies live zu feiern waren DUN RINGILL auch bei uns für fünf Shows unterwegs, gemeinsam mit IRON WALRUS.

DUN RINGILLs „150 – Where The Old Gods Play – Part 2“ kommt voraussichtlich Ende Februar/Anfang März 2024
Der Release des zweiten Teils des Konzeptalbums, „150 – Where The Old Gods Play – Part 2“, kommt ebenfalls später als geplant. Als Veröffentlichungstag steht nun der 14. März fest. Der zweite Teil führt die Storyline um Lucia in Schottland im späten 1900 weiter. Unser letztes Interview mit Basser Patrik Andersson Winberg liegt auch schon eine Weile zurück. Da werden wir passend zum Release nochmal anklopfen.

Im Sommer ist eine Tour geplant, wie schon oft gemeinsam mit PENTAGRAM. Zuletzt war das Package bei uns im Sommer 2023 unterwegs. Die gemeinsamen Touren gehen zurück bis zu THE ORDER OF ISRAFEL, aus denen DUN RINGILL hervorgegangen ist.

Weitere Videos anschauen kann man auf der YouTube-Seite von The Sign Records.

Am 9. November werden DUN RINGILL gemeinsam mit STILLBORN und BESVERJELSEN das Göteborger MONUMENT 031 rocken. Dies ist die letzte Show mit Gitarrist Patric “Peppe” Grammann. Peppe wird die Band verlassen.

For personal reasons, I have decided to leave DUN RINGILL.

The last 6 years and 4 albums have been a blast, and I am proud to have been part of this great journey with DR, with the most talented and amazing people.

My last gig with DUN RINGILL will be on 9th Nov at MONUMENT in Gothenburg.

Thanks for everything!!

Love Peppe

Die Tracklist von „Where The Old Gods Play – Part 2“:
1. The Crucifixion (Video bei YouTube)
2. The Robe & Crown
3. Dark Clouds Are Rising (Video bei YouTube)
4. My Father
5. Lucias Monologue Part 1 & 2
6. A New Day Dawns

Foto: The Sign Records
DUN RINGILL sind:
Tomas Eriksson – Vocals
Patrik Andersson Winberg – Bass
Jens Florén – Guitar
Tommy Stegemann – Guitar
Patric Grammann – Guitar
Neil Grant – Drums, Vocals

Source: Vampster

06.11.2024 - Listen to The Nocturnal Trip-Hop Lullabies and Dark Alt-Rock Purrs of LA Trio 8mm’s “Black Cat” LP

Black Cat on a fire throne says to show the failing in your bones
Here we turn inside out or turn to stone
These pearls are just old sand falling through my hand
Black Cat says, “Careless be damned”
On their fourth album, Black Cat, 8mm (Juliette Beavan, Sean Beavan, and Johnny Radtke) carve out a world so peculiar, so potent, it feels like falling into a fevered reverie. Here, songs don’t simply play—they loom, linger, and lay bare hidden corridors of the mind. It’s a latticework of restless musings, these tracks threading through realms both machine-made and achingly human, each one a strange vessel of self-declaration, drifting under the cold glow of CCTV blue and the quiet ache of loss. Black Cat is less an album, more a mirror reflecting life’s strange glow—a world sculpted with the eerie elegance of Portishead and PJ Harvey, the depth of Massive Attack, the quiet intensity of Billie Eilish.

“I become someone else to express complicated feelings,” explains Juliette Beavan, “so in that way, it is very personal without being autobiographical. It’s a bit of a mask, not for the purpose of hiding but to present a moment for public view.”

If there’s any gospel in Black Cat, it’s a whispered mantra: be here now. It echoes the wisdom of Ram Dass—simple, but fiercely present. In a world where attention is splintered and patience a rarity, 8mm beckons you to pause, to let the pulse and pull of music dig in, to ground you. They invite you to turn from the shallow, to feed on something with heart and heft. When the world’s noise feels thin and the spirit feels starved, Black Cat serves as sustenance, a delicate defiance, reminding you to find depth in each moment—to listen, linger, and let go.

The album opens with the smoldering title track, Black Cat, a spectral voyage led by a feline guide through a landscape flipped on its head, where cold air hangs heavy, and the speaker stumbles through her own reckoning. The Black Cat—insistent, unwavering—urges her to “open her eyes,” calling her to break from the numbness, to rise from the ruins with fresh resolve. In this journey, she sheds the past like old skin, embracing the flame and forging herself anew, reborn in the fire’s crucible, transforming grit into gold. It strikes like a thunderous self-declaration, echoing the intensity of Sinead O’Connor at her most resolute.



For those attuned to the atmospheric echoes of The Blue Nile or Kubrick’s The Shining, Over and Over resonates like a haunting in an old, empty ballroom, where each note bounces off walls thick with time. Here, 8mm crafts a vision of obsession, a loop of longing that never quits. Juliette’s vocals drift like messages left unanswered, spiraling through the ether. This track sinks into the ache of love lost and time unhealed, each line replaying in a relentless cycle, a reminder of all the things we chase but never capture, each refrain the fool’s last hope.

Blown Away lures you in with an ominous synth, minimalist and simmering with tension and sensuality. But just as you brace for darkness, it slips into warmth—an oasis where weary souls rest, lovers trading quiet promises to leave it all behind. There’s a softness here, a pause from the album’s raw pulse, as though retreating into a hushed reverie, a place far from the clangor of the world.



Following Blown Away, the album takes a sharp left turn—plunging into a sultry cover of INXS’s Need You Tonight, a rendition that feels as though it’s slipped into the neon-lit green room of a hidden club, sensual and weighty with the thrill of secrecy.

Then comes Shoot The Messenger, an anthem of defiance with the slow-burn edge of a lost Portishead track. Here, fierce resolve glows like embers as the voice rises, undeterred, rejecting the call to silence. This is a cry for those who’ve come through the storm with fire in their eyes, refusing to bow or bend. With a “mouth full of fire,” the singer stands her ground, each note a testament to resilience, a promise to meet whatever lies ahead with unbreakable strength, intent on showing the world she cannot be subdued.

The album turns, daringly, to White Rabbit, a cover with reverence for Jefferson Airplane’s original but laced with a darker edge, as if the rabbit hole leads somewhere deeper. Then comes Run, a pledge made in hushed tones and cracked voices, capturing loyalty that stands through life’s turmoil. Here, two souls, stumbling through life’s chaos, grip each other’s hands and promise to “run until their hearts break,” ready to bear any storm. Each line rings with the weight of shared hardship, a vow turned unbreakable by time and trials, each promise a steady anchor in rough seas.

I Forgot to Say slips into regret, laced with the sharpness of mortality. It’s a song for those haunted by words unsaid, by the knowledge that time, careless and cruel, steals chances once taken for granted. Here, the weight of lost moments is almost unbearable—a ceaseless, aching fall, a meditation on love, loss, and the cruel myth of endless tomorrows.

The album’s close, Goodbye Lullaby, aches with loss, the hollow aftermath of once-cherished love now beyond reach. Malibu’s view looms like a bruise—a lingering ache as they sit with memories, reluctantly accepting the final notes of a love song that lingers, tender and raw.

“Black Cat is a reaction to the manufacturing of the scatterbrained,” says Juliette Beavan. “It’s like we’re all constantly changing the channel on a remote and never stopping to watch anything. So while sonically, [our music] is what happens when Sean, Johnny and I get in the room with gear, story-wise for me, the lyrics are a reaction: I want you to get lost for a moment and stay put for three to five minutes. It’s selfish, to be honest. Because I like that feeling of stillness and being taken somewhere and not having to switch gears in my brain every two to 3.5 seconds. To just be in a space and let that wash over you.”

Listen to Black Cat below or order here.

Black Cat by 8mm

At its inception in 2004, the Beavans created 8mm as a musical conduit informed by their love of film and the memories it creates and conveys, all while creating what might be best described as digital country noir. Two decades later, Radtke’s six-stringed sense of the appropriate has infused into the Beavans’ experiential sonic worldview (incorporating such contemporary manifestations as cinematic ambiance, subtle shoegaze, narcotic trip-hop and slightly askew synthetic vistas).

The Beavans are quick to acknowledge the contributions Radke has made to this next plane of 8mm’s mythology. “For this record Jonny and I mainly were creating cinematic soundscapes for Juliette’s storytelling,” Radtke says. “I think we’ve always been on the same page, which is really refreshing. When you’re collaborating with people, obviously it’s healthy to have constructive stuff but [8mm] just feels natural and effortless and it makes sense. And it’s the kind of music that I enjoy writing and enjoy listening to. Playing with Sean and Juliette is a reminder that if you find the people that make you happy and inspire you, you’ve got to embrace it and go with it. I think Black Cat is unique Because I didn’t feel the pressure that we had to live up to anything. We gave ourselves the room to be who we are and rely on our respective individual tastes as musicians and what we’ve all appreciated in the bands that we absolutely adore.”

“Johnny always has this sort of languid beauty,” begins Juliette, “There’s this soaring kind of sensuality to everything he does, even his movements onstage. Then Sean brings a little more aggression and sharper corners. They’re perfect foils for each other. And I think that energetically goes into the way they write, and the way they compose. It’s a perfect kind of puzzle piece.”

Follow 8mm:

Website
YouTube
Bandcamp
Instagram
TikTok
Spotify

The post Listen to The Nocturnal Trip-Hop Lullabies and Dark Alt-Rock Purrs of LA Trio 8mm’s “Black Cat” LP appeared first on Post-Punk.com.

Source: Post-Punk.com

06.11.2024 - HORIZON IGNITED: neues Album “Tides” erscheint im Februar 2025

Melodic Death Metal aus Finnland: HORIZON IGNITED legen nach dem Album “Towards The Dying Lands” (2023) mit einer brandneuen Single nach: “Welcome To This House Of Hate” steht als Clip bei YouTube bereit – die Band beschreibt das Stück als ihren “bisher härtesten und wütendsten Track”. Es ist der zweite Preview-Song des am 21. Februar 2025 via Reaper Entertainment erscheinenden Albums “Tides”.

Auch zu “Beneath The Dark Waters” gibt es ein Musikvideo bei YouTube. Die Formation erklärt zum Stück:

„’Beneath The Dark Waters’ ist für uns der erste Song, der seit über zwei Jahren veröffentlicht wird, was die Sache sehr aufregend macht! Auch wenn wir uns darüber sehr freuen, ist der Song selbst alles andere als fröhlich. Er ist dunkel, traurig und heftig, wenn es sein muss.

Der Song unterscheidet sich ziemlich von dem, was wir auf den ersten beiden Alben gemacht haben, aber ich denke, er klingt immer noch nach Horizon Ignited. Der Song ist nicht nur düsterer als das, was unsere Hörer vielleicht gewohnt sind, sondern er ist auch tiefer gestimmt und enthält im Bridge-Teil etwas finnische Sprache, was für uns eine Premiere ist. Keine Ahnung, ob wir das in Zukunft noch einmal machen werden, aber für diesen Song, der voller finnischer Melancholie ist, schien unsere Muttersprache hervorragend zu passen.

Ein neues Kapitel für die Band ist angebrochen und dies ist nur ein erster kleiner Vorgeschmack auf die Dinge, die da kommen!“

Produziert wurde “Tides” von Juho Räihä, Mix und Mastering übernahm Chris Clancy.

HORIZON IGNITED “Tides” Tracklist
1. Beneath The Dark Waters (Video bei YouTube)
2. Ashes (feat. Jaakko Mäntymaa)
3. Baptism By Fire
4. Welcome To This House Of Hate (Video bei YouTube)
5. My Grave Shall Be The Sea (Leviathan pt. II)
6. Prison Of My Mind
7. Fraction Of Eternity
8. Aurora’s Dance
9. Tides
10. Fragments

HORIZON IGNITED Line-up 2024
Okko Solanterä – Vocals
Johannes Mäkinen – Gitarre
Vili Vottonen  – Gitarre
Miska Ek- Keyboards
Jiri Vanhatalo – Drums
Jukka Haarala – Bass

Source: Vampster

06.11.2024 - News: Latest single and music video from Wax Mekanix calls on the govered to hold political leaders accountable

  Wax Mekanix is making no effort to mask his opinions on the state of politics in the U.S. with the release of his latest single and music video, “Silver Tongued Devil.” Produced by the Philadelphia industrial/alt. rock artist with Lectriq, who also handled mixing and mastering duties, the song addresses the sociopolitical and ideological divides prevalent in the American character [..]

Source: RE:GEN Mag

06.11.2024 - BEBORN BETON: Neue Video-Single Ticket to the Moon + EP To The Stars

Mit ihrer dritten Single Ticket to the Moon bringen Beborn Beton uns auf eine Reise zurück in die elektrisierenden Klangwelten der 80er Jahre. Diese...

Source: monkeypress.de

06.11.2024 - ERSHETU: Yomi

Neues Jahr, neuer Todeskult: ERSHETUs Jet-Set-Leben führt sie nach blutrünstigen Mayas ins Japan der Shintō. „Yomi“, das nur ein Jahr nach dem Debütalbum „Xibalba“ ein neues Panorama eröffnet, ist in den Details neu, in seiner Gesamtheit definierter und markiert einen deutlichen Schritt nach vorne – auch wenn nur noch 50% der prominenten Mitmusiker an Bord sind. Ohne Lars Nedland als Frontsänger zwar, aber mit Vindsval (BLUT AUS NORD) als Sänger haben ERSHETU genügend Potenzial, um ihre cineastisch-schwarzmetallische Thanato-Weltreise sicher zur nächsten Station zu bringen.

„Yomi“ klingt trotz seiner Instrumentierung etwas weniger exotisch als „Xibalba“, das von den Flöten dominiert wurde. Daraus ergibt sich ein ausgewogeneres Klangbild, etwas, das mit einem Jahr Abstand, das größte Verbesserungspotenzial an ERSHETU hatte. Die stattdessen eingesetzten Instrumente Koto – eine japanische Zither – und eine dreiseitige Laute namens Samisen heben sich vom Soundkonzept weniger ab, als dass sie es organisch erweitern und subtil Harmonien einweben. In zahlreichen Stellen haben diese Instrumente ihren Auftritt, sind aber harmonisch in den Gesamtsound verwoben. „Yomi“ ist aber nicht nur durch das Sounddesign mitreißender als das Debüt, auch das Songwriting ist kohärenter und narrativer, aber auch kompakter: „Ketsurui“ leitet „Yomi“ stimmungsvoll ein, verschwendet in der Folge keine Zeit und steigert sich ad hoc in Richtung Epos, das auf den Punkt komponiert wurde, cineastische Gänsehautmomente inklusive.

Cineastischer, kohärenter, heroischer: „Yomi“ hebt das, was an ERSHETUs Debütalbum schon sehr gut war, auf das nächste Level
War „Xibalba“ eine labyrinthische Reise durch den unübersichtlichen südamerikanischen Dschungel, ist „Yomi“ strukturierter und heroischer. Statt blutige Opferungen dominiert das Ethos ritterlicher Samurai, der Tod als ultimative Selbstaufgabe an etwas, das größer ist, als das Selbst. So erzählen die sechs Songs von Komponist Sacr selbst eine Geschichte, für die man eigentlich keine Worte braucht. Und doch lässt die Zusammenarbeit mit Konzeptionalist und Lyriker Void das Album mehrdimensional werden, ein wenig wie ein Drehbuchautor zu einem Film, dessen Regisseur und Akteur Sacr ist. Dieser fokussiert sich vor allem auf die Elemente, die abseits vom Black Metal liegen – die traditionellen Instrumente, Flöte und Piano – sodass sich die Riffs, Leadgitarren und das Drumming über größere Strecken schon fast vornehm zurücknehmen und aus dem Vordergrund treten.

Gerade Vindsval, der neben Bass und einigen Gitarren nun auch die gesamten Vocals übernimmt, schafft Großartiges. Bei BLUT AUS NORD rückte seine Stimme in den vergangenen Jahren immer weiter Hintergrund, und auch bei ERSHETU ist sie weit wenig präsent als Lars Nedlands Beitrag. Vindsval weiß um seine Stärke, die Stimme eher einem Phantom gleich einzusetzen, was den Songs auf „Yomi“ eine fast schon übernatürliche Note verleiht. Der extreme Gesang schwebt jenseits der Musik wie ein boshafter Geist, die Chöre sind angenehm zurückhaltend, aber prägnant und tragen ebenfalls zum Storytelling bei. Führte Lars Nedlands prägnante Stimme „Xibalba“ an, integriert Vindsval den Gesang perfekt ins Gesamtbild. Obwohl Nedland der technisch bessere Sänger ist, funktionieren diese Vocals besser.

ERSHETU überzeugen auch ohne die Vocals von Lars Nedland – Vindsvals vielschichtiger, entweltlichter Gesang prägt „Yomi“ ebenso wie die japanischen Instrumente
Verglichen werden kann all das nur bedingt, denn beide Alben unterscheiden sich maßgeblich in Sachen Konzept. „Yomi“, das Totenreich mit der Feuerstelle, an der sitzend man nie wieder ins Reich der Lebenden zurückkehren vermag, ist ebenso verführerisch-wärmend wie die Musik, deren Abgründigkeit sich erst nach und nach bemerkbar macht. Seien es die virtuosen Klavierpassagen, zahlreichen Schichten aus Flöten, Chören und Gesängen, sowie Tempowechsel in „Sekiryō“ oder das melancholisch-leidenschaftliche „Abikyōkan“, ERSHETU beherrschen Variation im quasi-symphonischen Black Metal, ohne sich selbst im Laufe der Spielzeit zu wiederholen oder mit Platitüden zu nerven. Deshalb funktioniert auch Songs wie „Jikoku“ und „Kagutsuchi“ mit ihren grimmigen Tremoloriffs und Blast Beats so gut. Das vielschichtige, in einer gewaltigen Klimax gipfelnde „Nenokatasukuni“ als Abschluss fährt dann wieder alle epischen Register auf und sorgt für einen emotional runden Abschluss der Reise ins Todesreich der Shintō.

Obwohl „Yomi“ kein Album mit catchy Songs ist und vermutlich einigen Black Metal-Fans zu pompös sein wird, spielt es sich mit jedem Durchlauf mehr ins Herz. Trotz ihrer jungen Karriere, nach einem starken Start wie mit „Xibalba“, ruhen sich ERSHETU nicht aus, sondern lassen sich von der neuen konzeptionellen Umgebung umfassend inspirieren. Dank der instrumentalen Vielschichtigkeit, der souveränen Kompositionen von Sacr und der beeindruckend konzipierten Gesangsarbeit von Vindsval, ist „Yomi“ eine klare Weiterentwicklung und essentiell für das Publikum von symphonischem Black Metal ohne Scheuklappen. Kiai!

Wertung: 5 von 6 Sakurafeste in Aokigahara

VÖ: 8. November 2024

Spielzeit: 45:57

Line-Up:
Sacr – All Music & arrangements
Void – Concept & texts
Vindsval – Vocals, bass & additional guitars
Intza Roca – Drums & percussion

Label: Debemur Morti

ERSHETU „Yomi“ Tracklist
1. Ketsurui (Official Video bei Youtube)
2. Jikoku
3. Sekiryō (Official Audio bei Youtube)
4. Abikyōkan
5. Kagutsuchi
6. Nenokatasukuni

ERSHETU „Yomi“ Full Album Stream bei Youtube

Mehr im Netz:
https://ershetu.bandcamp.com/
https://www.instagram.com/ershetu_official
https://www.facebook.com/ershetu

Source: Vampster

06.11.2024 - Protokoll 19 – Mental Decay (Digital Album – Danse Macabre Records)

The Finnish Dark-Electro project Protokoll 19 has already released several singles and EPs, and this...

Source: Side Line

06.11.2024 - Alley Cat (Kokeshi label head) finally lands debut album tomorrow: ‘The Widow Project’ – Orders available now

This is the release we’ve been anticipating for years! London-based Kokeshi label head Alley Cat...

Source: Side Line

06.11.2024 - Vision Video launch video for ‘Let Go of Time’ – Out now

Athens, GA post-punk outfit Vision Video has launched the video for “Let Go of Time”,...

Source: Side Line

06.11.2024 - Ulver - The Assassination of Julius Caesar 25,99 €

31 August 1997 was one of the hottest nights in Paris that year. Just after midnight a black Mercedes Benz rushes through the dark streets with a horde of ravenous paparazzi on tow. In the Pont de l'Alma tunnel the car swerves into a roof-supporting pillar and in the echo of the metallic roar dies Diana, the Princess of Wales. The world has lost one of its greatest icons and the morbidity of popular culture hits a new high. The story is strangely resonant with the myth of the Greek goddess Artemis (Roman: Diana) and the hunter Actaeon, who, after having seen the goddess bathing naked, is turned into a stag and torn to pieces by his own hunting hounds. This picture opens Ulver's 13th album, The Assassination of Julius Caesar.

Such historical quantum leaps often occur in Ulver's musical universe, which has never been bound by any physical law. And the band's unruly play with myth, history and popular culture has never been more manifest than now. From the assassination attempt against Pope John Paul II on one day in May 1981, to the queer, black house with the address 6114 California Street, San Francisco, better known as the headquarters of Anton LaVey's Church of Satan - Ulver moves seamlessly through time and space, and manages, in their own strange ways, to create a coherent tableau with a deeply personal backdrop. "I want to tell you something / about the grace of faded things," as it goes in the song "Southern Gothic".

Those familiar with this stubborn pack of wolves from Oslo will not be surprised that they also this time round are shifting shape. Never afraid of challenging or redefining current musical conventions, Ulver has now enacted what they are calling "their pop album". You don't have to worry about vexing radio humdrum or pastel ear candy though - Talk Talk and Music Machine are pop music as good as any in the universe of Ulver. A universe where "pop" is more a mark of distinction, denoting immediacy and possible body movement. Factory Records and Welcome to the Pleasuredome. The Assassination of Julius Caesar is an album the band has been longing to do for many years, to delve into the music of their childhood, along with the now fading memories and drifting clouds of romance.

After the (to them) surprising success of last year's hybrid ATGCLVLSSCAP, released on the recently established House of Mythology, the way was eventually cleared for a full status studio album from Ulver. Not since Shadows of the Sun, now ten years of age, has the band worked under such clearly defined criteria, staying true to an aesthetics. Such music is never easily conceived, but Ulver's unyielding ethos of following their instincts has again showed them the way. Fear of repetition and standstill is just as instinctive in the mind of this group as hunger is for their counterparts in nature.

The core crew behind this album is Kristoffer Rygg, Jørn H. Sværen and Tore Ylwizaker, in company with Ole Alexander Halstensgård, who has also been an important contributor to earlier albums. As usual, there are prominent guests, the renowned experimental guitarist Stian Westerhus puts his personal signature on several tracks, the same goes for associated members Anders Møller and Daniel O'Sullivan. Legendary Hawkwind shaman Nik Turner adds his sax to "Rolling Stone".

The Assassination of Julius Caesar is mixed by Martin "Youth" Glover, known from bands such as Killing Joke and The Fireman (with Paul McCartney), plus producer of The Verve's "Bitter Sweet Symphony" and many other major players. The result is epic and wide-scoped as a historical drama, without ever mollycoddling the listener.

"What have I done to leave you here," asks vocalist and primus motor Kristoffer Rygg on the last track, "Coming Home". Since Ulver was formed a quarter of a century ago, their musical odyssey has taken them round the world in many shapes. This year will see them perform in select places with a new spectacular live production. And even if Ulver might have brought home the game with their most ambitious and majestic work thus far, rest assured that the wolves will keep on following you through the night.

Tracklist:
1. Nemoralia
2. Rolling Stone
3. So Falls the World
4. Southern Gothic
5. Angelus Novus
6. Transverberation
7. 1969
8. Coming Home

LP (kristallklares Vinyl) inkl. 4-stg. Beileger, bedruckter Innenhülle und Schutzhülle

Source: Prophecy

06.11.2024 - Oaths Under A Rock — Los Angeles Darkwaver Noble Savage Unfurls Noir Post-Punk Romance in “Black Noise / White Shadow”

Are these dead flowers?
Is it dead bait?
Are these sad lovers left to waste?
Carl Jung understood that the soul’s depth, much like a landscape at dusk, is revealed by the light that dances on its edges. In his view, our brightest, most vivid insights arise not from light alone, but from the shadows it shapes. To Jung, shadows are necessary truths, forged by the glow of consciousness casting light upon our hidden selves. He believed we must confront these dim reflections, the darker facets of our psyche, to understand our full humanity. Without light, there’s no shadow; without self-illumination, our hidden parts remain lost, unacknowledged yet always close at hand.

Los Angeles artist Noble Savage steps back into the light of the City of Angels, bringing with him echoes from Mexico City, where years spent south of the border seasoned his synth pop, dark wave, and post-punk revival with a vibrant edge. Noble Savage is the “faceless face,” a constant dance of reflection and transformation. Their sublogue carries the alchemical symbol of mercury, a nod to Paracelsus’s belief in mutation and metamorphosis. In each video, the project pulls us into a beautifully dark aesthetic, dreamscapes laced with shadow. Here, where electronic beats move us, we encounter our reflections—an invitation to dance with our own mysteries.

His latest LP, Black Noise/White Shadow, took two years to shape and solidify—a labor stretched and strengthened by the upheavals of the pandemic, feeding on every strange experience it encountered along the way. This record is a map of feeling, a plunge into the hidden chambers of longing, where listeners are invited to wrestle with lost loves, restless memories, and the stirrings of renewal.

Inspired by Carl Jung, Black Noise/White Shadow dares to dive into the heart of human duality, where light and darkness clash and converge. To know our true selves, Noble Savage suggests, we must step into this duality, face our shadows, and seek transformation. Each track is an invitation to journey inward, to catch glimpses of the self, fractured yet whole, and to see that light, fierce and unwavering, is what gives shape to the darkness within. A reminder flickers through each song: you need a strong light to cast a shadow.

With its pulsing beat, Postcards rolls in like a fog-drenched road, a meandering search through the indifferent maze of modern life. The melody with eerie and sparse post-punk strings carries a narrative that drifts through brittle connections, each an empty echo, a flicker of something more that never quite lands on the desired intimacy. It’s a ritual of repetition—moments shared, yet hollow, looping like a weary old reel. The world feels vast but vacant, where attempts at purpose fade as quickly as they come. Here, Peter Murphy and Depeche Mode’s restless souls linger, dark and electric.

Then, with a quick turn, Death and the Maiden shifts the mood with something bright, almost jaunty, yet hiding something deeper. It’s an inward journey, a grapple with the self, with a stranger within. There’s resistance at first, then release, a shedding of scars, an embrace of the unknown. Like Clan of Xymox, its rhythm twists and turns, vocals raw and resolute, pulling the listener through fragility and fire toward renewal, the soul opened wide.

With an arresting beat and deliberate synth melody and arrangement, Now ensnares the senses and casts a bittersweet picture of longing laced with regret, where memories drift like smoke from a burnt-out flame—fragrant with the ache of lost loves and the bitterness of old, worn habits. The present feels dimmed, its light obscured by unspoken sorrows and remnants of once-bright moments, now faded into fragments that linger, sharp and unyielding.

The next song, El Loop, opens with an infectious staccato melody, ushering in a synthwave romance that pulsates with emotion. The Spanish lyrics dive deep into a tumultuous internal struggle—a fierce battle against the masks worn for far too long and the traumas that linger unhealed. The charismatic protagonist is ensnared in an endless “loop” of false identities, yearning to break free from these repetitive patterns by confronting the truths hidden beneath the surface. This journey is a cathartic shedding, a step toward liberation, casting off the burdens of old scars. The video serves as a captivating ode to the sophisticated noir aesthetics of silent cinema auteur Fritz Lang, infusing the song with an enchanting atmosphere of spellbinding splendor.



Set against a backdrop of buoyant bass melody, the song War rises, its vocals smooth and panther-like, laced with a sharp Brelian wit that stands as a fierce act of rebellion. It delivers a scathing critique of the hollow promises that accompany power and wealth. In stark contrast to this brittle materialism, the song reveals a primal force—roots aglow beneath the city’s concrete, lights radiating an unyielding inner brilliance. This elemental power pledges to dismantle the illusion, rekindle lost meaning, and transform a world that has grown barren of purpose.

Another captivating Spanish offering, Hojas En Blanco, opens with a mechanical beat and sprawling synthwave atmosphere, like the throbbing of a motor as surreal vistas pass by. Feeling like a Rock Espanol Depeche Mode classic-era song, It portrays a powerful release from the past, as the vocals unfurl the romance of a soul shedding its former self, facing emptiness yet embracing a fresh start—a “blank page.” Attempts at change and calm have failed, but now, liberated, they dance defiantly through chaos and deceit. With illusions shattered, they reject restraints, ready to confront what lies beyond illusions and broken promises.

The album flows seamlessly into the vibrant synth of “Blue,” a captivating fusion of post-punk revival, alt-rock, and the infectious sounds of 80s new wave and Italo disco. This track embodies the spirit of two souls entwined in a shared wonder, where words dissolve into the ether, akin to stardust meandering across an infinite sky. They exchange silent poetry, sparking glimmers of “oceanic truths” and fleeting moments of unspoken joy. Their connection feels predestined, an irresistible force as ageless as the tides, drawing them together through cosmic glances and kaleidoscopic visions.

The evocatively titled post-punk ballad Poets dives into the bittersweet allure of those who have bared their souls on the page—figures like Plath, Sexton, and Teasdale, whose words pulse with longing and heartache. Bouncy iridescent synths and gothic guitars serve as light and shadow whose contrast illuminates the darkness, intertwining with their art, each a “sexy squatter” in our minds, haunting our reveries with fragments of their raw, enduring ache.

In the triumphant single Oaths Under A Rock, a powerful vocal delivery lets the nostalgia flood in—danceable beats, melodic guitars, and chiming synths carry forward a dynamic dream of a love long gone but never quite dead. Vows made “under a rock” drift back, bringing voices once cherished, now blurred by time. The promises, once vivid, fade into soft echoes, leaving only the shadow of something beautiful and irrevocably distant.



The album ends with the mournful Spanish silhouette of Nada, a song that sings a haunting ballad of transience. Frosty synths weave a baroque melody that dances with icy winds and withered blooms strewn across a memory-laden field—symbols of fervent passions and fleeting triumphs that slip like sand through our fingers. As leaves drift earthward, only soft whispers remain—a delicate echo of love shimmering amidst the embrace of inevitable decay.

Listen to Black Noise/White Shadow below.

Follow Noble Savage:

Instagram
YouTube
Facebook
Bandcamp

The post Oaths Under A Rock — Los Angeles Darkwaver Noble Savage Unfurls Noir Post-Punk Romance in “Black Noise / White Shadow” appeared first on Post-Punk.com.

Source: Post-Punk.com

06.11.2024 - MAYFLOWER MADAME: Melancholic post punk

The new album “Insight” by Mayflower Madame is imbued with an unspeakable melancholy. The cool post-punk sounds sometimes digress into the psychedelic and speak of suffering, pain, but also hope. “Insight” is an incredibly personal album, as it is dedicated to singer Trond Fagernes’ stillborn daughter. Find out more in our December/January issue! Watch the […]

Source: Orkus

06.11.2024 - Summer Breeze 2025: Within Temptation, Hämatom, Charlotte Wessels, Schattenmann und mehr!

Das Summer Breeze Open Air hat neue Acts bestätigt, darunter auch viel aus unserem musikalischen Bereich wie Within Temptation, Hämatom, Charlotte Wessels, Schattenmann. Das komplette aktuelle Line-up und weitere Infos hier!

Source: Sonic Seducer

06.11.2024 - Subway To Sally: Neue Video-Single + Album „Post Mortem“

Mit "Post Mortem" haben Subway To Sally den Titeltrack ihres kommenden Albums als Single ausgekoppelt. Mehr Infos und das Musikvideo hier!

Source: Sonic Seducer

06.11.2024 - News: Wednesday 13 announces North American tour in early 2025, supported by I Ya Toyah, with new album expected in the new year

  It’s been two years since the horror/punk rock outfit released Horrifier, but Wednesday 13 is stlil firing on all cylinders with the announcement of the There’s No Such Thing as Monsters Tour of North America in early 2025. With the new year marking the twentieth anniversary of the band’s debut album [..]

Source: RE:GEN Mag

06.11.2024 - BURNING WITCHES: neuer Song “The Spell Of The Skull”

Die Heavy Metal-Band BURNING WITCHES meldet sich mit einem neuen Stück zurück: “The Spell Of The Skull” ist auch als Videoclip bei YouTube verfügbar. Der Track folgt am 10. Dezember 2024 als Maxi-Single mit einem zweiten Track “Mirror, Mirror”.

Erscheinen wird “The Spell Of The Skull” via Napalm Records auf Vinyl sowie digital.

Gitarristin Romana Kalkuhl erklärt zum Song:

„Wir sind fleißige Bienchen und zwischen all den Shows haben wir es geschafft, die ersten neuen Songs zu schreiben, mit Courtney an der Gitarre. Wir sind so aufgeregt, euch frische Musik zu präsentieren und das hält uns alle bis zum nächsten Album bei Laune. Die Arbeit daran war so ein Spaß, dass ‘The Spell of the Skull’ eine neue WITCHES-Hymne werden könnte, was meint ihr?  Lehnt euch zurück, genießt den Song und lasst euch verzaubern von euren Lieblings-WITCHES!“

BURNING WITCHES “The Spell Of The Skull” Artwork

BURNING WITCHES Line-up 2024
Laura Guldemond – Vocals
Romana Kalkuhl – Guitars
Courtney Cox – Guitars
Jay Grob – Bass
Lala Frischknecht – Drums

Source: Vampster

06.11.2024 - Heinrich Dressel - The Obscure Cities

Heinrich Dressel, ein Meister der klanglichen Zeitreisen, öffnet mit 'The Obscure Cities' einmal mehr die Tore zu einer dunklen, faszinierend elektrisierenden Klangwelt. Der Italiener, der als Valerio...

Source: MedienKonverter

06.11.2024 - BLOOD INCANTATION „Absolute Elsewhere“ (Death Metal)

BLOOD INCANTATION
„Absolute Elsewhere“
(Death Metal)

Wertung: Empfehlung!

VÖ: 04.10.2024

Label: Century Media Records

Webseite: Bandcamp / Instagram / Spotify

1, 2, 3, Brainfuck!
BLOOD INCANTATION sind wieder da und damit auch das wohl schwierigste Review des Jahres für mich. Bei „Starspawn“ kannte ich die Truppe aus Denver noch nicht. „Hidden History Of The Human Race“ hat mir völlig die Schuhe ausgezogen und „Timewave Zero“ so richtig sauer gemacht, weil ich was ganz anderes haben wollte. Eine Band der Extreme in allen Hinsichten. Musikalisch und auch in den Reaktionen, die sie hervorruft.
Ich habe mich mit vielen Leuten über „Absolute Elsewhere“ unterhalten und immer wieder fielen die Worte „Album des Jahres“ und „Meisterwerk“. Nur bei mir wollte die Scheibe nicht so richtig landen. Jetzt mit etwas Abstand durch mehrere Wochen Ignoranz der Platte hat es gezündet. Großartig diese Platte! Und trotzdem bleibt ein seltsamer Beigeschmack. Weil sie mich nicht so umhaut wie „Hidden History…“? Könnte sie eigentlich, denn so gut ist sie auf jeden Fall.
In allen Gesprächen fiel jeder der 6 Tracks, eigentlich 2 Songs in jeweils drei Akten, mal als bester der Scheibe!
Da kann man ja schon sehen, welch hohes Niveau auf der kompletten Platte gehalten wird.
Mein Favorit war von Anfang an „The Stargate [Tablet II]“ weil er mich so sehr an den von mir hochgeschätzen Klaus Schulze erinnert. Und das obwohl mir die Ambientplatte „Timewave Zero“ (offiziell eine EP) von 2022 gar nicht lag. Und auch die EP „Luminescent Bridge“ von 2023 mit hohem Ambientanteil nicht so. Tja, Klaus halt! Und was darf ich da lesen? Tangerine Dream, bei denen Klaus Schulze von 1969-1970 am Schlagzeug saß, bevor er seine Solokarriere startete, haben an dem Song mitgewirkt. Tiefe Verbeugung!
Auf „Seite B“ startet „The Message [Tablet I]“ mit einem Riff/Part, was ich so gar nicht von dieser Truppe erwartet hätte, gefolgt von 2 Parts, die ich persönlich nie in einem Song zusammen gesehen hätte. Das können wirklich nur BLOOD INCANTATION!

Wie schon bei „Hidden History…“ passt hier alles zusammen. Ein grandioser Sound, der einfach zu jedem Part perfekt passt. Ein großartiges Cover und Songs, die nicht von dieser Welt sind! Das Album des Jahres wird „Absolute Elsewhere“ bei mir trotzdem nicht, aber Hut ab vor solch einer musikalischen Leistung! (hendrik)

Source: Amboss-Mag.de

06.11.2024 - Parc de Triomphe liefert mit „Schlussendlich“ den Soundtrack für all deine inneren Dämonen!

Passend zur turbulenten Stimmung rund um die US-Wahl melden sich 'Parc de Triomphe' aus Wien mit einer neuen Single zurück – und treffen mit ihren ersten Zeilen...

Source: MedienKonverter

06.11.2024 - NECKBREAKKER: Debütalbum “Within The Viscera” erscheint via Nuclear Blast – neues Video

NECKBREAKKER veröffentlichen am 6. Dezember 2024 ihr Album “Within The Viscera”. Mit einem Clip zu “Face Splitting Madness” stellen die jungen Dänen jetzt einen weiteren Song ihres Debütalbums vor.

Auf ihr erstes Album ist die Band ziemlich stolz:

„Als wir das Album aufgenommen haben, war uns bewusst, dass eine Band nur einmal ihr Debütalbum veröffentlicht. Wir wollten deshalb ein Album machen, auf das wir stolz sein können. Das ist uns gelungen. Da es über ein legendäres Label wie Nuclear Blast Records veröffentlicht wird, erfüllt sich für uns ein Traum!”

NECKBREAKKER nannten sich ursprünglich NAKKEKNAEKKER. Im September 2024 veröffentlichte die Band den Song “Horizon Of Spikes”, gab den neuen Bandnamen und die Vertragsunterzeichnung bei Nuclear Blast bekannt, im Oktober folgte die zweite Single und ein  Video zu “Shackeld To A Corpse”

NECKBREAKKER “Within The Viscera” Tracklist
1. Horizon Of Spikes (Video bei YouTube)
2. Putrefied Body Fluid
3. Shackled To A Corpse (Video bei YouTube)
4. Nephilim
5. Purgatory Rites
6. Unholy Inquisition
7. Absorption
8. SILO
9. Face Splitting Madness (Video bei YouTube)

NECKBREAKKER Besetzung:
Christoffer Kofoed – Vocals
Joakim Kaspersen – Guitar
Johan Lundvig – Guitar
Sebastian Knoblauch – Bass
Anton ‘Hajn’ Bregendorf – Drums

Source: Vampster

06.11.2024 - DEATH SS: neues Album “The Entity” Anfang 2025

Die Italiener DEATH SS haben ein neues Konzeptalbum angekündigt. “The Entity” soll Anfang 2025 erscheinen und wurde von Frontmann Steve Sylvester ins Zusammenarbeit mit Tom Dalgety produziert.

Enthalten soll die fertige Platte zwölf Tracks, vier davon sollen als Single ausgekoppelt werden. Die erste davon mit dem Titel “Dr. Jeckyll & Sister Hyde” ist für 15. November 2024 angekündigt – digital und als limitiertes 12′-Vinyl. Letztere Fassung erscheint bereits am 8. November 2024.

Source: Vampster

06.11.2024 - Patriarkh erfindet sich neu: Das ex-Batushka-Projekt zieht Dich ins Dunkel von Eliasz Klimowicz’ Welt

Die polnischen Black Metal-Ikonen 'Patriarkh', die früher als 'Batushka' bekannt waren, kehren mit einem monumentalen Sound und neuer Single zurück. Das Konzeptalbum Пророк Илия (lat. Prorok Ilja),...

Source: MedienKonverter

06.11.2024 - NOCTE OBDUCTA: neue EP “Hammergeddon 666” – Die Katakomben betritt man nicht allein“ erscheint im Dezember 2024

NOCTE OBDUCTA stellen einen ersten Song ihrer neuen EP vor und haben ein Lyrics-Video zu „Hammergeddon“ bei YouTube geteilt.

„Hammergeddon 666“ erscheint am 6. Dezember 2024 über Supreme Chaos Records.

Auf der ersten Seite der EP führen uns NOCTE OBDUCTA zurück zu ihren musikalischen Wurzeln Die neuen Titel „Hammergeddon“, „Schorm“, „Blut, Bier, Dunkelheit“ und „Faustphisto“  verkörpern die Essenz des frühen NOCTE OBDUCTA-Sounds.

Auf der zweiten Seite der EP erwartet die Hörer*innen mit „Auf wortlosen Fluren“ eine überlange Komposition, die musikalisch über die Grenzen des Black Metal hinausgeht.

NOCTE OBDUCTA “Hammergeddon 666” – Die Katakomben betritt man nicht allein“ Tracklist
A1. Hammergeddon
A2. Schorm
A3. Blut, Bier, Dunkelheit
A4. Faustphisto
B1. Auf wortlosen Fluren (Gemälde derer, die schieden – Teil III)

NOCTE OBDUCTA Besetzung 2024:

Marcel Gitarren, Gesang, Keyboards, Bass
Torsten Gesang
Stefan Gitarren, Gesang
Malte Schlagzeug
Heidig Bass

Source: Vampster

06.11.2024 - NOCTE OBDUCTA :: 1. Single vom neuen Album „Hammergeddon 666“

Mit der EP „Hammergeddon 666 – Die Katakomben betritt man nicht allein“ melden sich NOCTE OBDUCTA zurück. Seit heute gibt es vorab die erste Single „Hammergeddon“ als Lyricvideo. „Hammergeddon 666“ erscheint am 6. Dezember 2024 über Supreme Chaos Records und kann ab sofort in verschiedenen Formaten (CD, Vinyl, Tape, Digital) vorbestellt werden:
https://supremechaos.com/artists/nocte-obducta/

Info:
Auf der ersten Seite der EP führen uns NOCTE OBDUCTA zurück zu ihren musikalischen Wurzeln, inspiriert von dem wegweisenden Album „Schwarzmetall (Ein primitives Zwischenspiel)“. Die neuen Titel „Hammergeddon“, „Schorm“, „Blut, Bier, Dunkelheit“ und „Faustphisto“ reflektieren die rohe Intensität und die ungezähmte Kraft, die die Band seit ihren Anfängen auszeichnet. Diese Tracks verkörpern die Essenz des frühen NOCTE OBDUCTA-Sounds, der über die Jahre hinweg gewachsen ist und durch die kreative Weiterentwicklung der Band eine neue Dimension erreicht hat.

Auf der zweiten Seite der EP erwartet die Hörer*innen mit „Auf wortlosen Fluren“ ein eindrucksvolles Meisterwerk, das als dritter Teil der Serie „Gemälde derer, die schieden“ eine ganz eigene Erzählung fortführt. Diese überlange Komposition ist weit mehr als nur ein musikalisches Stück; sie ist eine epische Klangreise, die die Zuhörer*innen tief in eine Welt aus atmosphärischer Dichte und eindringlicher Emotionalität eintauchen lässt. Mit einer bemerkenswerten Vielschichtigkeit entfaltet sich eine Klanglandschaft, die musikalisch über die Grenzen des Black Metal hinausgeht und lyrisch mit seinem auf Deutsch verfasstem Text einmalig ist.

 

Source: Amboss-Mag.de

06.11.2024 - InterView – Die So Fluid: Answering the Invitation of Time

  An InterView with Grog of Die So Fluid   By Ilker Yücel (Ilker81x)

Originally hailing from London, Die So Fluid has traveled a remarkable path of creative fulfillment and personal turmoil, with this year marking the release of the band’s sixth album, Skin Hunger. Still true to the punky goth and gritty alt. rock sound [..]

Source: RE:GEN Mag

06.11.2024 - Live Review: Mr. Hurley & die Pulveraffen - Berlin 2024

Huxleys Neue Welt, Berlin, Germany 1st November 2024Mr. Hurley & die Pulveraffen - “15 Years of Aggro Shanti” - Opener: Ye Banished Privateers - Ending Act: Habenichtse Last Friday, Huxleys in Berlin transformed into a swashbuckling pirate haven as MR. HURLEY AND THE PULVERAFFEN celebrated their 15th anniversary with a raucous concert on their “Aggro Shanti” tour. Around 1,300 fans gathered for the special evening - an impressive turnout that the band gratefully acknowledged. The night offered not only lively pirate folk-rock but also clear messages of unity, bringing together a community that values openness and tolerance.

Source: Reflections of Darkness

06.11.2024 - Beborn Beton – Ticket to the Moon

Beborn Beton release new video single ‘Ticket to the Moon’ (ELO cover track) taken from forthcoming EP “To the Stars”.

German Synth pop trio BEBORN BETON unveil the video single ‘Ticket to the Moon‘, which is a cover track from the ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA album “Time” and taken from the forthcoming new EP “To the Stars”. The EP has been slated for release on November 22, 2024.

PRE-SALE ALBUM LINK: HERE

BEBORN BETON comment: “The song ‘Ticket to the Moon’ was originally released by the British rock band Electric Light Orchestra on their 1981 album ‘Time’, which is one of our favourite records from that era””, vocalist Stefan Netschio writes on behalf of the trio. “We have been thinking about recording a track from that album for quite some time. Given the context of the EP, we felt that the appropriate moment had finally arrived. Alain De Grox aka Synth Heaven once again supported us in the creation of the video. He uitilised amazing excerpts from the CGI Animated Short ‘Ad Astra’ with kind permission of these ArtFX School students: Lauric Bonnemort, Clementin Massin, Pierre Vallerich, and Florian Coquaz. We would like to express our sincere gratitude to everyone who made this project happen.”

Video credits
Video created by Alain De Grox for Synth Heaven
Directed by Lauric Bonnemort, Clementin Massin, Pierre Vallerich
Specialist assistance by Florian Coquaz
The video contains excerpts from the CGI Animated Short “Ad Astra” by ArtFX School (Promo 2016), which are used under permission.

 

Tracklist
1. Ticket to the Moon 
2. American Girls 
3. Progeny 
4. I Watch My Life on TV (Club Mix) 
5. My Monstrosity (EMMON Remix)
6. I Watch My Life on TV (Black Light Odyssey Remix) 
7. My Monstrosity (Control Mix by Blac Kolor) 

 

Links
www.facebook.com/bebornbeton
www.instagram.com/bebornbeton
www.bebornbeton.com
 
Production, recording, mix & mastering 
Olaf Wollschläger at Cottonbeat Studio, Burscheid, Germany

Artwork by Volker Maass (www.liebermaassnehmen.de)

Shop
http://lnk.spkr.media/bebornbeton-tothestars

Available formats
“To the Stars” is available as ltd. deep space sparkle coloured vinyl EP.
 
 
 

Source: ElectroWelt.com

06.11.2024 - Sonic Seducer präsentiert: Festival-Mediaval Gothic Special 2025

Das Festival-Mediaval 2025 steht unter dem Motto "Gothic Special" und wartet mit Bands wie ASP, Wind Rose, Goethes Erben, Letzte Instanz, Qntal und End Of Green auf. Wir freuen uns, Euch das Event präsentieren zu dürfen - mehr Infos hier!

Source: Sonic Seducer

06.11.2024 - Orkus! book tip: JÖRG SCHEIDT: “Of skulls, sacrificial pits and shrines”

JÖRG SCHEIDT“Von Schädeln, Opfergruben und Heiligtümern –The developments of prehistoric religion.”(Edition Roter Drache) What may sound dry and a little macabre is in fact extremely fascinating and well … macabre. But that’s a good thing! Archaeologist Jörg Scheidt explains the connections between the various funerary cults and prehistoric religions with a great deal of specialist […]

Source: Orkus

05.11.2024 - The Children’s Crusade release ‘Confess’ 3-track single and video

The Children’s Crusade has just released a new music video for “Confess”, which includes the...

Source: Side Line

05.11.2024 - SUMMER BREEZE OPEN AIR 2025: Termin, Tickets und neue Bands – mit BLIND GUARDIAN, WITHIN TEMPTATION und mehr

Das SUMMER BREEZE findet vom 13. bis 16. August 2025 in Dinkelsbühl statt. Nachdem die Early Bird-Tickets schnell vergriffen waren, haben die Veranstalter nun weitere 5.000 Karten zum “Lazy Bird”-Tarif ab 219,99€ zur Verfügung gestellt. Die reguläre Karte kostet später 239,99€. Bestellen kann man auf sbtix.de/produkte.

Zudem erweitert eine zweite Bandwelle das Line-up des Open Airs um 30 weitere Acts. Neben BLIND GUARDIAN, die ganz oben auf dem Plakat Platz nehmen, spielen auch WITHIN TEMPTATION, SAXON, LANDMVRKS, HÄMATOM, KISSIN’ DYNAMITE, KANONENFIEBER, ENSIFERUM, KUBLAI KHAN TX, PRIMORDIAL, TURBOBIER, HEAVYSAURUS, CHARLOTTE WESSELS, DOMINUM, LIK, 3 INCHES OF BLOOD, WARBRINGER, EVIL INVADERS, DOWNSET, ELVENKING, SCHATTENMANN, MASTER, IOTUNN, IMPERIAL TRIUMPHANT, ABBIE FALLS, NYTT LAND, HAMMER KING, DESTINITY, STESY sowie ARCTIS in Dinkelsbühl.

SPITE hingegen mussten ihre Teilnahme absagen.

Übersicht: SUMMER BREEZE 2025 Lineup, Billing & Bands
(Stand: 05.11.2024)

Headliner:

BLIND GUARDIAN
GOJIRA
IN EXTREMO
MACHINE HEAD

Alle weiteren Bands beim Summer Breeze 2025 in alphabetischer Reihenfolge

3 INCHES OF BLOOD
ABBIE FALLS
ALLT
ANGELMAKER
ANGELUS APATRIDA
ANNISOKAY
APRIL ART
ARCTIS
ASP
AUGUST BURNS RED
AVRALIZE
BENIGHTED
BETWEEN THE BURIED AND ME
CHARLOTTE WESSELS
COUNTERPARTS
CULT OF LUNA
DESTINITY
DESTRUCTION
DIMMU BORGIR
DOMINUM
DONOTS
DOWNSET
ELVENKING
ENSIFERUM
EVIL INVADERS
FIDDLER’S GREEN
FIT FOR A KING
GAEREA
GUTALAX
HÄMATOM
HAMMER KING
HANABIE.
HEAVYSAURUS
HIRAES
IMPERIAL TRIUMPHANT
IOTUNN
KANONENFIEBER
KISSIN’ DYNAMITE
KUBLAI KHAN TX
LANDMVRKS
LEAGUE OF DISTORTION
LIK
MASTER
MR. HURLEY & DIE PULVERAFFEN
NON EST DEUS
NYTT LAND
OBITUARY
PRIMORDIAL
RIVERS OF NIHIL
ROYAL REPUBLIC
SAXON
SCHATTENMANN
SEPTICFLESH
SLOPE
STATIC X
STESY
TARJA & Marko Hietala
THE HALO EFFECT
THROWN
TURBOBIER
UNLEASHED
WARBRINGER
WIND ROSE
WITHIN TEMPTATION

Source: Vampster

05.11.2024 - DARK EASTER METAL MEETING 2025: Termin, Tickets und Bands – mit BELPHEGOR, TSJUDER und mehr

Zum zwölften Mal öffnet das DARK EASTER METAL MEETING im Jahr 2025 seine Pforten: Am 19. und 20. April 2025 wird im Münchner Backstage wieder auf drei Bühnen gefeiert, wobei es bei den Acts der beiden Hauptbühnen im Werk sowie in der Halle keine Überschneidungen geben wird. Auftreten werden insgesamt 32 Bands, darunter auch die nun bestätigten BELPHEGOR, TSJUDER, GAAHLS WYRD sowie UDÅD.

. Neu im Line-up sind außerdem .

Bekannt sind zudem diese weiteren Acts: AUSTERE sowie CÂN BARDD, AURA NOIR, DESASTER, EMPYRIUM, KOHLRABENSCHWARZ, LUCIFER’S CHILD, MOONSORROW, SPECTRAL WOUND, THY LIGHT, SAOR, IN THE WOODS…, IMPERIUM DEKADENZ und DOOL.

Tickets für die zwölfte Auflage des Indoor-Festivals gibt es seit 2. Oktober 2024 (16:00 Uhr) für 149,70€ über backstage.eu.

Unseren Bericht zum diesjährigen DARK EASTER METAL MEETING lest ihr hier.

DARK EASTER METAL MEETING 2024 – Festivalbericht

Übersicht: DARK EASTER METAL MEETING 2025 Lineup, Billing & Bands
(Stand: 05.11.2024)

AURA NOIR
AUSTERE
BELPHEGOR
CÂN BARDD
DESASTER
DOOL
EMPYRIUM (Oldschool Set)
GAAHLS WYRD
IMPERIUM DEKADENZ
IN THE WOODS…
KOHLRABENSCHWARZ
LUCIFER’S CHILD
MOONSORROW
SAOR
SPECTRAL WOUND
THY LIGHT
TSJUDER
UDÅD

Source: Vampster

05.11.2024 - Deliver Us From Evil — Vancouver Shoegaze Act Revolution Above Disorder Debuts Video for “The Flowers of Destruction”

Decadence and seduction
Oblivion is coming
Deliver us from evil
The Flowers of Destruction
Revolution Above Disorder, led by Irish-born artist Stav White, is a Vancouver-based venture that breathes life into a mix of electronic post-punk, neo-psychedelia, and shoegaze. White’s music sways between hypnotic drones and honest melodies, driven by synths, drum machines, and layered, distorted instrumentation.

Photo by Analissa Longoria
In The Flowers of Destruction, White crafts an electro-infused anthem that revels in the chaotic beauty of the human condition, a bold salute to the mess and marvel of existence. Inspired by the pulse of ’90s big-beat and trip-hop, the track dives into the paradoxes that define us: pleasure tangled with pain, the drive to create shadowed by an impulse to destroy. The lyrics find elegance in the raw tension of light against dark, freedom set against the lure of self-sabotage. Humanity blooms here as “Flowers of Destruction”—both beautiful and doomed, drawn by desire, flaring brightly before fading into oblivion. It’s a song that embraces the frailty and force of life, as the candle burns boldly, recklessly, at both ends.

The surreal video, brought to life by Chris Merrell and Rob Zawistowski, dives deep into the recesses of the mind, blurring the lines of dream and reality. A blindfolded woman awakens in an uncanny realm, her companion beside her, both veiled from sight. Tarot cards lie scattered—a scattered deck of prophecy and fate. Their eyes, removed, suggest a blindness to unseen truths. Amid this unsettling tableau, a mysterious purple box crosses a bridge, carried by a starving man clutching stolen mulberries—a fleeting reward in a scene poised on the edge of disaster. The box itself feels like a vessel of the collective consciousness, a container for shared desires, secrets, and fears. This acid-laced nightmare plays out like a metaphor for humanity’s shared psyche, a dark parable where survival and longing collide. It’s a visceral reflection on the power of the collective mind, brimming with mysteries we’re yet to face.

Watch “The Flowers of Destruction” below:

In contrast, the acoustic-driven Pills For Us All settles into a reflective, stripped-down solitude, capturing the soft ache of regret and the hollow echo of past indulgences. Here, the speaker sifts through the wreckage of old choices, wrestling with betrayals and the shallow lure of comfort. Lingering questions—where were you?—cut through, underscoring each admission with a quiet fury. The refrain, urging silence, hints at raw truths left unspoken, words that scald even in their absence, leaving tension to simmer in the spaces between. It’s a song steeped in the bitter aftertaste of memory, conflict, and words swallowed back.

Together, these songs provide a raw look at the duality of human existence, balancing the ecstatic with the melancholic.

Listen to The Flowers of Destruction below and order here:

The Flowers of Destruction by REVOLUTION ABOVE DISORDER

The Flowers of Destruction was produced by Jason Corbett at Jacknife Sound in Vancouver, BC, with additional recording by Colin Stewart at The Hive in Victoria, BC. Mixed and engineered by Andrea Volpato at Fox Recording Studios in Seattle, WA.

Follow Revolution Above Disorder:

Facebook
Instagram

The post Deliver Us From Evil — Vancouver Shoegaze Act Revolution Above Disorder Debuts Video for “The Flowers of Destruction” appeared first on Post-Punk.com.

Source: Post-Punk.com

05.11.2024 - Delain: Neue Video-Single „The Reaping“ + EP „Dance With The Devil“

Mit "The Reaping" haben Delain eine neue Single von der kommenden EP "Dance With The Devil" ausgekoppelt. Mehr Infos und das Musikvideo hier!

Source: Sonic Seducer

05.11.2024 - 'The Sea Of Wires': Elektronische Geräusche der 80er jetzt als Doppel-CD!

Freitag ist der Tag, an dem deine Ohren ins elektronische Nirvana entführt werden! 'The Sea Of Wires' melden sich zurück – und zwar direkt aus den vernebelten...

Source: MedienKonverter

05.11.2024 - InterView: Rorschach Test – Rise of the Fallen

  An InterView with James Baker of Rorschach Test   By Ilker Yücel (Ilker81x)

The life of a working musician has always been wrought with turmoil and tremendous pressure, with the fruits of creativity often providing a thruway into the mental, emotional, and physical state of the artist. Such is certainly the case for James Baker, who from 1992 to 2002 helmed the industrial/metal bullet train of Rorschach Test [..]

Source: RE:GEN Mag

05.11.2024 - 'Novocibirsk' hebt ab! Neues Video zu "Creatures from Outer Space" lässt dich abheben!

Du dachtest, du wärst schon mal im All gewesen? Nichts da! 'Novocibirsk' bringt dich mit ihrem neuen Video zu "Creatures from Outer Space" auf völlig neue Umlaufbahnen....

Source: MedienKonverter

05.11.2024 - SILIUS: neue Thrash Metal Single “Down my Stone” aus Tirol

Die Thrash Metal-Band SILIUS hat nach dem Lyric-Video zu “Shell Shocked” mit dem Video-Clip zu “Down my Stone” eine weitere neue Single veröffentlicht. Beide Songs sollen auf einem neuen und dritten Album der Tiroler enthalten sein, welches in den kommenden Monaten zu erwarten sein wird.

SILIUS Line-Up
Mario Haueis – Gitarre
Martin Storch – Bass
Benjamin Kröll – Gesang
Manu Zoller – Schlagzeug

SILIUS “Shell Shocked” (Lyric-Video bei YouTube)

SILIUS “Down my Stone” (Video bei YouTube)

Source: Vampster

05.11.2024 - 'Laibach' Bringt 'Strange Fruit' Zurück – Passend Zum Wahltag!

Hast du dir jemals gedacht, dass 'Laibach' die berühmte Hymne gegen Rassismus, 'Strange Fruit', neu auflegen würden? Überraschung! Und noch besser: Sie tun es genau heute, am...

Source: MedienKonverter

05.11.2024 - TIME CONSUMED: Lyric-Video von neuer Doom-Death Metal EP “Long Night Of Silence”

Die Doom-Death Metal-Band TIME CONSUMED hat einen Labeldeal bei Wormholedeath unterschrieben. Im Zuge dessen hat das Solo-Projekt des US-Amerikaners Matt Krogen seine Debüt-EP “Long Night Of Silence” am 11. Oktober 2024 über das italienische Label veröffentlicht. Als Session-Musiker wirkten Sängerin Shayla Culverhouse und Bassist Drake Tucker mit. Mit “I Love The Dark” gibt es nun ein Lyric-Video.

TIME CONSUMED “Long Night Of Silence” Tracklist
1. Time Draining
2. I Love The Dark (Lyric-Video bei YouTube)
3. Long Night Of Silence (Audio bei YouTube)

Source: Vampster

05.11.2024 - „Exempting Reality“ von Cerebral Hemorrhage kehrt aus der Hölle zurück!

Cerebral Hemorrhage, diese legendäre Band aus dem brodelnden Untergrund von New York, die sich Ende der 90er Jahre wie eine wütende Kreatur aus den dunklen Gassen der...

Source: MedienKonverter

05.11.2024 - FELLOWSHIP: zweite Single vom neuen Power Metal Album “The Skies Above Eternity” aus England

Die Power Metal-Band FELLOWSHIP hat nach dem Video-Clip zu “Dawnbreaker” mit “Victim” eine zweite Single ihres kommenden Albums “The Skies Above Eternity” veröffentlicht. Es ist nach “The Saberlight Chronicles” (2022) das zweite Album der Engländer und wird am 22. November 2024 via Scarlet Records erscheinen.

“The Skies Above Eternity”, dessen Titel für das menschliche Streben, frei zu leben, gut zu leben und weiterzuleben – egal wie hart oder wie trostlos das Leben erscheinen mag – steht, wurde von Rich Campbell im Orpheus Studio produziert und von Alexander Backlund in den Fascination Street Studios gemixt. Das Cover-Artwork stammt aus der Feder von Peter Sallai.

FELLOWSHIP Line-Up:
Matthew Corry – vocals
Brad Wosko – guitar
Sam Browne – guitar (studio-only)
Ed Munson – bass
Callum Tuffen – drums

FELLOWSHIP “The Skies Above Eternity” Tracklist
1. Hold Up Your Hearts (Again)
2. Victim (Audio bei YouTube)
3. The Bitter Winds
4. Dawnbreaker (Video bei YouTube)
5. Eternity
6. King of Nothing
7. World End Slowly
8. A New Hope
9. Memories on the Wind

Source: Vampster

05.11.2024 - BLOOD COMMAND: Plattenvertrag und neuer Song “We Could Be Heaven”

BLOOD COMMAND haben ein neues Zuhause gefunden: Künftig veröffentlichen die Norweger ihre Musik via Arising Empire. Den ersten Track, der aus dieser Zusammenarbeit hervorgeht, gibt es nun als Musikvideo zu sehen: “We Could Be Heaven” bei YouTube.

Die Single folgt auf das Album “World Domination” (2023).

Source: Vampster

05.11.2024 - Seelische Reisen und Vinyl-Vibes: 'Engelsstaub' kündigen neues Album 'Seelengeleiter' an!

Ja, du hast richtig gehört – ein brandneues Album der Band 'Engelsstaub' steht in den Startlöchern und wartet nur darauf, dich in eine andere Dimension zu entführen!...

Source: MedienKonverter

05.11.2024 - CREMATORY: neues Album “Destination” und Tour im Mai 2025

CREMATORY haben einen Plattenvertrag mit ROAR! abgeschlossen. Gemeinsam mit dem neuen Label will man am 2. Mai 2025 das neue Album “Destination” veröffentlichen. Drummer Markus Jüllich verspricht dabei das volle Paket:

“Das neue Studioalbum ‘Destination’ ist ein genialer Mix aus den 90ern Gothic Metal Zeiten wie ‘Illusions’, kombiniert mit harten Melodic Death Metal Ohrwürmern à la ‘Act Seven’ und modernen elektronischen Songs mit deutschen Texten im Stile von „Revolution“. Mehr geht nicht.”

Zwar gibt es noch keine Hörprobe der neuen Platte, dafür stellt die Band für Januar 2025 eine Video-Doku aus dem Studio in Aussicht. Auch Neuauflagen aller alten Alben sind geplant: Neu gemastert und digital verfügbar wird es für Sammler auch ein CD-Boxset sowie limitierte Vinyl-Fassungen geben.

Live erleben kann man CREMATORY im Frühjahr 2025.

CREMATORY Tourdaten 2025

01.05. Kaiserslautern – Kammgarn
02.05. Leipzig – Hellraiser
03.05. Stuttgart – Wizemann
04.05. Mannheim – 7er Club
09.05. Regensburg – Eventhall
11.05. München – Backstage Werk
16.05. Erfurt – From Hell
17.05. Zwickau – Club Seilerstr
29.05. Oberhausen – Kult Tempel
30.05. Potsdam – Lindenpark
31.05. Coesfeld – Fabrik

Source: Vampster

05.11.2024 - SEBASTIAN BACH: neues Video “Future Of Youth” vom Album “Child Within The Man”

Nach zehn Jahren veröffentlichte SEBASTIAN BACH im Dezember 2023 wieder neue Musik: ‘What Do I Got To Lose?’ war der Titel der neuen Single, das Video dazu gibt’s bei YouTube.

Geschrieben haben den Song Bach, Myles Kennedy und Elvis Baskette.

„Für mich atmet ‘What Do I Got To Lose?’ den Geist der aktuellen Zeit“, sagt Sebastian Bach. „Dies ist eine Hymne für all jene, die auf die Bildfläche zurückkehren und es allen zeigen wollen. Es ist Zeit für eine Kampfansage, man sollte es mal wieder wie früher krachen lassen!“

Das Stück war gleichzeitig der erste Vorgeschmack auf das Studioalbum “Child Within The Man”, aus dem der Musiker nach “Everybody Bleeds” und “(Hold On) To The Dream” mit “Freedom” sogar eine vierte Single ausgekoppelt hat. Jetzt legt SEBASTIAN BACH nochmals nach und hat auch ein Video zu “Future Of Youth” produziert.

“Child Within The Man” wurde von Elvis Baskette produziert und gemischt, das Mastering übernahm Robert Ludwig. Erschienen ist die Platte am 10. Mai 2024 via Reigning Phoenix Music auf CD, Vinyl, Kassette sowie digital.

SEBASTIAN BACH “Child Within The Man” Tracklist
01. Everybody Bleeds (Lyric-Video bei YouTube)
02. Freedom [feat. John 5] (Audio bei YouTube)
03. (Hold On) To The Dream (Video bei YouTube)
04. What Do I Got To Lose? (Video bei YouTube)
05. Hard Darkness
06. Future Of Youth [feat. Orianthi] (Video bei YouTube)
07. Vendetta
08. F.U. [feat. Steve Stevens]
09. Crucify Me
10. About To Break
11. To Live Again

SEBASTIAN BACH “Child Within The Man” Artwork

 

Source: Vampster

05.11.2024 - LIFESICK: neues Video zum aktuellen Album “Loved By None, Hated By All”

LIFESICK haben am 1. November 2024 ihr Album “Loved By None, Hated By All” via Metal Blade veröffentlicht. Nun gibt es auch ein Video zu “Hollow Treats” bei YouTube. 

Zuvor stellten die Dänen zu “Loved By None” und “Legacy Of Misery” Videos produziert.

Zuletzt erschien die EP “Life And Other Lies” im Jahr 2023.

LIFESICK “Loved By None, Hated By All “Tracklist

Death Wish
Peace Through Superior Firepower
Double Cross
Hollow Treats (Video bei YouTube)
Legacy of Misery (feat. Andreas Bjulver/Cabal) (Video bei YouTube)
Poems For My Funeral
Liquid Courage
Loved By None (Video bei YouTube)
The Mourning March
Straight Jacket

Source: Vampster

05.11.2024 - ANTIMATTER/SLEEPING PULSE feiern Jubiläum mit Lyric-Video zu The Puppeteer und kündigen neue Tourdaten an

Anlässlich des 10-jährigen Jubiläums des Sleeping Pulse-Albums Under The Same Sky bringen Antimatter-Mastermind Mick Moss und sein Projektpartner Luis einen besonderen Leckerbissen für die...

Source: monkeypress.de