News

27.11.2024 - Staring Problem share brand new ‘The Void’ video and single

Chicago-based post-punk trio Staring Problem has unveiled a new video single, “The Void,” through Brooklyn’s...

Source: Side Line

27.11.2024 - Clan Of Xymox present new EP ‘Blood of Christ’

Out via Trisol on December 6th is the all new Clan Of Xymox EP “Blood...

Source: Side Line

27.11.2024 - „Electric Wizard“ laden mit 'Black Magic Rituals And Perversions Vol. 1' zum düsteren Ritual ein

Wenn Doom-Metal dein Ding ist, dann zieh dir die Kutte an und stell die Kerzen bereit: Die legendären „Electric Wizard“ kehren am 13. Dezember 2024 mit 'Black...

Source: MedienKonverter

27.11.2024 - ‚Demande À La Poussière‘: Tanzen am Abgrund mit neuem Video zu ‚Ichinawa‘

Die französischen Schwarzmaler von ‚Demande À La Poussière‘ haben erneut zugeschlagen: Passend zu ihrem gefeierten Album ‚Kintsugi‘, das Fans und Kritiker gleichermaßen begeistert hat, gibt es nun...

Source: MedienKonverter

27.11.2024 - News: Skeleten releases fourth single and music from upcoming sophomore album

  From the Sydney-based artist’s forthcoming sophomore album under the moniker of Skeleten, Russell Fitzgibbon has released a new single, titled “Bodys Chorus,” along with a music video. Stating that the song was key to the album’s themes and overall sound, Fitzgibbon explains the song by referring to the defition of chorus [..]

Source: RE:GEN Mag

27.11.2024 - AARA :: Neues Album vorab im Fullstream

Vor der offiziellen Veröffentlichung am 6. Dezember hat sich die Schweizer Black Metal Band AARA mit Black Metal Promotion zusammengetan, um einen vollständigen Stream ihres bevorstehenden sechsten Albums zu veröffentlichen. „Eiger2 schildert die erschütternde wahre Geschichte einer zum Scheitern verurteilten Bergsteiger-Expedition. Die eisigen Melodien, die nachdenklichen Stimmungen und die vibrierenden Stürze kontrastieren das Wunder der natürlichen Welt mit einem gesteigerten Gefühl des existenziellen Grauens.
Order:
https://aara.bandcamp.com/album/eiger
https://www.debemur-morti.com/en/418-aara

 

Source: Amboss-Mag.de

27.11.2024 - Arizona calling – new album from EBM duo Kreign

American EBM duo Kreign will release their new album “III” on December 13. It will be released digitally, on CD and vinyl (limited edition, hand numbered) by Dark Dimensions/Scanner. The single “Don’t Force the Hand” has been out for some time, with remixes by Suicide Commando, Orange Sector, and Bagger 258. Kreign plays energetic old school […]

Source: Release Music Magazine

27.11.2024 - News: SharpTone Records releases fourth single and music video from upcoming album by Great American Ghost

  Great American Ghost has unleashed the music video for “Kerosene” as the latest indication of what the Boston-based industrial/metal band has in store with the forthcoming Tragedy of the Commons album. Directed and edited by Anthony Altamura, the video exudes a distinct vibe of abrasive horror [..]

Source: RE:GEN Mag

27.11.2024 - NEBELKRÄHE: entfremdet (2024)

Zeitlos, doch in die Zeit gekommen: Was NEBELKRÄHE ihrem Debüt seinerzeit nicht geben konnten, holen sie rund anderthalb Dekaden später nach. Die titelgebende Thematik schließlich ist auch heute noch so brandaktuell wie im Jahr 2008: „entfremdet“ bedient sich inhaltlich ethischer Überlegungen genauso wie der antiken Philosophie, diskutiert die menschlichen Bande, die Andersartigkeit und den Kampf mit uns selbst. Allesamt hochspannende Fragestellungen, zu welchen die Münchner nun zurückkehren.

Es sei eine Herzensangelegenheit, dem Erstlingswerk den professionellen Rahmen zu schenken, den es schon seinerzeit verdient gehabt hätte, so die Begründung. Zu hören ist das zweifellos, denn die acht dezent überarbeiteten Kompositionen finden dank zeitgemäßer Produktion tatsächlich zu neuem Leben. Obgleich wir auch dem rohen Scheppern der Urfassung einen gewissen Charme nicht absprechen wollen, gelingt NEBELKRÄHE mit der Hilfe Victor Bulloks (Mix / Mastering) das Kunststück, die groß angelegte Soundwand mit einem differenzierten Relief auszugestalten.

NEBELKRÄHE verhelfen “entfremdet” zu neuem Leben
Der druckvolle Klang verschluckt folglich kein Detail, gewährt sogar dem Bass ein paar dezente Augenblicke im Rampenlicht. Dass der Tieftöner für „entfremdet“ (2024) von Gitarrist Morg eingespielt wurde, hat dabei einen guten Grund: Wiederaufleben lassen wollten NEBELKRÄHE ihre ersten Gehversuche in möglichst unveränderter Besetzung, weshalb die Neuaufnahme ausnahmsweise als Trio entstand. Wie der Multiinstrumentalist waren auch Drummer Latrodectus und Sänger umbrA am ursprünglichen Release beteiligt, wobei sich letzterer nun vielleicht sogar als größter Nutznießer des Unterfangens entpuppt.

Gesanglich überzeugte schon das Drittwerk „ephemer“ (2023) durch ausdrucksstarke, mit gesunder Theatralik vorgetragene Texte. Eine Stärke, die im Jahr 2024 selbstverständlich weiterhin zum Repertoire des Frontmanns gehört und so insbesondere der lyrischen Seite des Debüts zugutekommt. Dank klarer Diktion auch ohne Textblatt gut verständlich findet umbrA stets das richtige Maß an Wut, Verzweiflung oder Nachdenklichkeit, wenn er in „Mein ungleich‘ Ebendbild“ zähneknirschend mit sich selbst hadert oder in „Lichtbringer“ an der Seite von Gastsängerin Isi Retzow auf Platons Spuren wandelt.

NEBELKRÄHE agieren auf ihrem Debüt vorwärtsgewandt
Stilistisch bedienen sich diese Ausflüge recht klassischen Black-Metal-Vokabulars, wobei NEBELKRÄHE schon auf dem Debüt den Blick stets nach vorne richten. Frostige Harmonien durchziehen somit das Instrumental „Dem Alb entronnen, dem Traum so nah“, während sich „Über den Fluss hinweg“ mit Blastbeats und aggressiver Grundstimmung fest im Genre verankert zeigt. Doch selbst hier sorgen zurückgenommene Instrumentalpassagen für Zäsuren, während neben dem spannenden Songwriting auch der federleichte Klargesang in „Als ich meine Augen aufschlug…“ auf die später ausdefinierten Avantgarde-Ambitionen der Band hindeutet.

Dass sich im direkten Vergleich „ephemer“ (2023) als das komplettere Werk auszeichnet, ist derweil schlicht Testament der Entwicklung NEBELKRÄHEs, die bereits auf “entfremdet” die späteren Tugenden regelmäßig aufblitzen lassen. Zunächst ein wenig sperriger, doch schlussendlich umso lohnender präsentiert sich das Album in seiner runderneuerten Fassung, welche sich mit dem sich windenden und beständig wandelnden „Et in Arcadia ego.“ einen unstrittigen Höhepunkt für das Finale aufspart. Ob NEBELKRÄHE mit diesem liebevollen Re-Release nun die längst verdienten Früchte ihrer Arbeit ernten dürfen? Gute anderthalb Dekaden später jedenfalls scheint die Zeit gekommen.

Veröffentlichungstermin: 29.11.2024

Spielzeit: 49:57

Line-Up
umbrA – Gesang
Morg – Gitarre, Bass
Latrodectus – Schlagzeug

Produziert von NEBELKRÄHE, Christoph Brandes (Drums), Victor Bullok (Mix und Mastering)

Label: Crawling Chaos Records

Facebook: https://www.facebook.com/nebelkraeheofficial/
Instagram: hhttps://www.instagram.com/nebelkraehe_official/
Bandcamp: https://nebelkraehe.bandcamp.com

NEBELKRÄHE “entfremdet (2024)” Tracklist

Blick vom Ebenholzturm
Über den Fluss hinweg (Lyrics-Vide bei YouTube)
Lichtbringer
Mein ungleich’ Ebenbild
Dem Alb entronnen, so nah dem Traum
Als meine Augen ich aufschlug… (Visualizer bei YouTube)
Gewissheit:
Et in Arcadia ego

Source: Vampster

27.11.2024 - STEVE HACKETT: neues Live-Album “Live Magic At Trading Boundaries” im Januar 2025

STEVE HACKETT präsentiert sein nächstes Live-Album: Unter dem Titel “Live Magic At Trading Boundaries” hat der Musiker Aufnahmen seiner jährlichen Akustik-Shows im Trading Boundaries in Sussex gesammelt. Erscheinen wird die Platte am 17. Januar 2025 via InsideOut Music und enthält auch Gastauftritte von Hacketts Bruder John an der Flöte, Roger King am Keyboard/Piano, Rob Townsend an Flöte und Saxophon sowie Amanda Lehmann an Gitarre und Gesang.

Reinhören kann man in die Aufnahme “Ace Of Wands” bei YouTube.

“Live Magic At Trading Boundaries” ist auf CD, Vinyl sowie digital verfügbar.

STEVE HACKETT “Live Magic At Trading Boundaries” Tracklist
1.  Improv 00:01:54
2.  Blood on the Rooftops 00:01:15
3.  The Barren Land 00:01:34
4.  Black Light 00:01:12
5.  Horizons 00:01:29
6.  Jacuzzi 00:03:20
7.  Supper’s Ready (Excerpt) 00:01:40
8.  After the Ordeal 00:02:01
9.   Hairless Heart 00:05:04
10. Jazz on a Summer’s Night 00:03:48
11. Gnossienne No. 1 00:03:00
12. Walking Away from Rainbows 00:03:28
13.  Poulenc Organ Concerto (excerpt) 00:03:45
14.  The Red Flower of Tai Chi Blooms Everywhere 00:02:19
15.  Hands of the Priestess 00:05:39
16.  Memory Lane 00:05:12
17.  Only Happy When it Rains 00:04:08
18.  Ace of Wands 00:03:37 (Audio bei YouTube)
19.  The Journey 00:03:36

Source: Vampster

27.11.2024 - SUBWAY TO SALLY: dritter Song vom neuen Album “Post Mortem” & Tour 2024

Ein neues Album haben SUBWAY TO SALLY angekündigt: “Post Mortem” erscheint am 20. Dezember 2024 via Napalm Records auf CD, Vinyl sowie digital und enthält 13 Songs. Ihre 15. Platte ist auch eine Folge der positiven Resonanz auf dem Vorgänger “Himmelfahrt” (2023), wie die Potsdamer erklären:

“Eigentlich hatten wir insgeheim für uns beschlossen, dass ‘HIMMELFAHRT’ unser letztes Kapitel sein würde. Doch die Energie und Leichtigkeit dieses Albums sowie eure überwältigend positiven Reaktionen haben unsere Kreativität neu entfacht.”

Eine neue Single hat die Formation jetzt mit “Stahl auf Stahl” ausgekoppelt. Das Stück ist eine Zusammenarbeit mit WARKINGS. Darüber hinaus wird neben dem Titeltrack “Post Mortem” auch die ehemalige Standalone-Single “Eisheilige Nacht” Teil des Werks sein.

Im Dezember gehen SUBWAY TO SALLY auf ihre traditionelle “Eisheilige Nacht”-Tour. Mit dabei sind WARKINGS, THE O’REILLYS & THE PADDYHATS sowie HARPYIE (Termine s. unten). Im Mai 2025 folgt dann eine Headline-Tour durch Deutschland mit SERENITY und BLACKBRIAR im Vorprogramm.

SUBWAY TO SALLY “Post Mortem” Artwork

SUBWAY TO SALLY “Post Mortem” Tracklist
1. Introitus2. Phönix3. Post mortem (Video bei YouTube)4. Wunder5. Nero6. Unter dem Banner7. Herz in der Rinde8. Lumpensammler9. Stahl auf Stahl (Video bei YouTube)10. Atlas11. Kummerkind12. Eisheilige Nacht (Video bei YouTube)13. Die Erde bebt

SUBWAY TO SALLY, WARKINGS, THE O’REILLYS & THE PADDYHATS, HARPYIE Tourdaten 2024

13.12.24 CH – Pratteln / Z7
14.12.24 DE – Stuttgart / Im Wizemann
20.12.24 DE – Dortmund / PLWM
21.12.24 DE – Giessen / Hessenhallen
22.12.24 DE – Dresden / Alter Schlachthof
26.12.24 DE – Braunschweig / MEG
27.12.24 DE – Würzburg / Posthalle
28.12.24 DE – Bielefeld / Lokschuppen
29.12.24 DE – Bremen / Pier 2
30.12.24 DE – Potsdam / Waschhaus

SUBWAY TO SALLY, SERENITY, BLACKBRIAR Tourdaten 2025

25.04.25 DE – Osnabrück / Hyde Park
26.04.25 DE – Köln / Essigfabrik
30.04.25 DE – Leipzig / Anker
01.05.25 DE – Nürnberg / Löwensaal
02.05.25 DE – Heidelberg / Halle02
03.05.25 DE – Hannover / Pavillon
09.05.25 DE – Erfurt / Central Club
10.05.25 DE – München / Backstage
16.05.25 DE – Hamburg / Docks
17.05.25 DE – Berlin / Huxleys

SUBWAY TO SALLY Line-up 2024
Eric Fish – Vocals, Flutes, BagpipeAlly Storch – ViolinBodenski – Hurdy Gurdy, Acoustic Guitar, VocalsSimon – Acoustic Guitars, Trumsheit, VocalsIngo Hampf – Guitar, LuteSimon Michael – Drums, PercussionSugar Ray – Bass

Fotogalerie: SUBWAY TO SALLY – Summer Breeze 2024 – 17.08.2024

Source: Vampster

27.11.2024 - News: Clan of Xymox announces remix EP, European, U.K., and North American tour plans in 2025

  It’s been a busy year for Clan of Xymox as the longstanding goth/rock outfit celebrated its 40th anniversay with a new studio album, a European and North American tour with an appearance at this year’s ColdWaves, and some high profile remixes for Principe Valiente and Delerium. Now, the band is closing out 2024 with a new remix companion [..]

Source: RE:GEN Mag

27.11.2024 - SOUTHSIDE & HURRICANE FESTIVAL 2025: Termin, Tickets und Bands – mit THE PRODIGY, DEFTONES und mehr

Im kommenden Jahr finden das SOUTHSIDE FESTIVAL und das HURRICANE FESTIVAL vom 20. bis 22. Juni 2025 statt – das SOUTHSIDE wie gehabt in Neuhausen ob Eck, das HURRICANE in Scheeßel / Eichenring.

Karten für das HURRICANE FESTIVAL gibt es aktuell für 239,-€, während das SOUTHSIDE derzeit Tickets für 279,-€ anbietet.

GREEN DAY sind einer der Headliner
Ganz oben auf dem Billing nehmen als Headliner neben GREEN DAY auch SDP, ANNENMAYKANTEREIT, THE PRODIGY sowie APACHE 207 Platz. Ein Main-Act steht derzeit noch aus.

Des Weiteren spielen unter anderem ELECTRIC CALLBOY, ALLIGATOAH, BIFFY CLYRO, MOTIONLESS IN WHITE, LANDMVRKS und FLOGGING MOLLY auf den Open Airs.

Übersicht: SOUTHSIDE / HURRICANE FESTIVAL 2025 Lineup, Billing & Bands
(Stand: 27.11.2024)

Headliner

ANNENMAYKANTEREIT
APACHE 207
GREEN DAY
SDP
THE PRODIGY

Alle weiteren Bands beim Southside / Hurricane Festival 2025 in alphabetischer Reihenfolge

070 SHAKE
102 BOYZ
01099
ALLIGATOAH
AMYL AND THE SNIFFERS
ANTILOPEN GANG
APASHE & BRASS ORCHESTRA
BAD NERVES
BENNETT
BERQ
BIBIZA
BIFFY CLYRO
BIG SPECIAL
BLACKOUT PROBLEMS
BLOND
CIRCA WAVES
CREEDS
DAYSEEKER
DEFTONES
DJO
ELECTRIC CALLBOY
FLOGGING MOLLY
FREDDIE DREDD
FRIEDBERG
GIRL IN RED
HOT WATER MUSIC
IKKIMEL
IRIE REVOLTÉS
JIMMY EAT WORLD
KADAVAR
LAGWAGON
LANDMVRKS
MEHNERSMOOS
MOTIONLESS IN WHITE
NINA CHUBA
NOVA TWINS
PARCELS
PRETTY PINK
QUERBEAT
ROYAL REPUBLIC
SAM FENDER
SOULY
SWISS & DIE ANDERN
THE BACKSEAT LOVERS
THE KIFFNESS
THE MURDER CAPITAL
THE WOMBATS
THRICE
TIEFBASSKOMMANDO
TURBOSTAAT
VON WEGEN LISBETH
WET LEG
YELLOWCARD
ZARTMANN
ZEAL & ARDOR

Source: Vampster

27.11.2024 - VAINSTREAM ROCKFEST 2025: Termin, Tickets und neue Bands – mit HATEBREED und mehr

Auch 2025 findet Am Hawerkamp in Münster die nächste Auflage des VAINSTREAM ROCKFESTs statt. Wie 2024 wird erneut an zwei Tagen gefeiert – angesetzt sind der 27. und 28. Juni 2025. Tickets gibt es im offiziellen Festivalshop zum Frühbucher-Preis von 139,95€.

Ergänzt hat man nun das Billing um 22 weitere Bands: HATEBREED, GORILLA BISCUITS, DELILAH BON, GRADE 2, HIGH VIS, JOHN COFFEY, SPACED, STAND STILL, TERROR, TERMINAL SLEEP, 100 KILO HERZ, BOOZE & GLORY, CASINO BLACKOUT, CATBITE, CREEPER, DREI METER FELDWEG, DRIVEWAYS, HOT WATER MUSIC, PAIN OF TRUTH, STICK TO YOUR GUNS, THE HEADLINES und ZEBRAHEAD werden in Münster auftreten.

Mit an Bord sind darüber hinaus REFUSED, MILLENCOLIN, LANDMVRKS, POLARIS, DRITTE WAHL, STRAY FROM THE PATH, STOMPER 98, H2O, STREET DOGS, OUR MIRAGE sowie ANXIOUS.

Eine zweite Bandwelle hat zuvor einen ganzen Schwung neuer Acts auf das Poster gezaubert: BULLET FOR MY VALENTINE, FEINE SAHNE FISCHFILET, A DAY TO REMEMBER, FRANK TURNER AND THE SLEEPING SOULS, MOTIONLESS IN WHITE, THE GHOST INSIDE, YELLOWCARD, MEHNERSMOOS, SWISS & DIE ANDERN, THE BABOON SHOW, MONTREAL, CURRENTS, PALEFACE SWISS, FIT FOR AN AUTOPSY, TROPHY EYES sowie STATIC DRESS sind mit dabei.

Zuvor wurden bereits HEAVEN SHALL BURN für das Festival angekündigt.

Übersicht: VAINSTREAM ROCKFEST 2025 Lineup, Billing & Bands
(Stand: 27.11.2024)

100 KILO HERZ
A DAY TO REMEMBER
ANXIOUS
BOOZE & GLORY
BULLET FOR MY VALENTINE
CASINO BLACKOUT
CATBITE
CREEPER
CURRENTS
DELILAH BON
DREI METER FELDWEG
DRITTE WAHL
DRIVEWAYS
FEINE SAHNE FISCHFILET
FIT FOR AN AUTOPSY
FRANK TURNER AND THE SLEEPING SOULS
GORILLA BISCUITS
GRADE 2
H2O
HATEBREED
HEAVEN SHALL BURN
HIGH VIS
HOT WATER MUSIC
JOHN COFFEY
LANDMVRKS
MEHNERSMOOS
MILLENCOLIN
MONTREAL
MOTIONLESS IN WHITE
OUR MIRAGE
PAIN OF TRUTH
PALEFACE SWISS
POLARIS
REFUSED
SPACED
STAND STILL
STATIC DRESS
STICK TO YOUR GUNS
STOMPER 98
STRAY FROM THE PATH
STREET DOGS
SWISS & DIE ANDERN
TERMINAL SLEEP
TERROR
THE BABOON SHOW
THE GHOST INSIDE
THE HEADLINES
TROPHY EYES
YELLOWCARD
ZEBRAHEAD

Source: Vampster

27.11.2024 - VON HERTZEN BROTHERS: Europatour im März 2025 – Konzerte in Neunkirchen und Rüsselsheim

Die Art Rock-Band VON HERTZEN BROTHERS geht im Frühjahr 2025 auf Tour, um ihr neues Album “Murmuration” (2024) live vorzustellen. Auch in Deutschland sind zwei Konzerte geplant: Neunkirchen sowie Rüsselsheim stehen auf der Agenda.

Wer die Finnen im Vorprogramm begleiten wird, ist noch nicht bekannt.

VON HERTZEN BROTHERS Tourdaten 2025

27.02.2025    Espoo (FI) Sellosali
28.02.2025    Savonlinna (FI)    House of Olaf
01.03.2025    Nokia (FI) Kerhola
08.03.2025    Stourport (UK) Fusion Festival
09.03.2025    Bristol (UK) The Fleece
11.03.2025    Paris (FR) Backstage by the Mill
12.03.2025    Neunkirchen (DE) Stummsche Reithalle
13.03.2025    Rüsselsheim (DE) Das Rind
14.03.2025    Helmond (NL) Cacaofabriiek
15.03.2025    Zoetermeer (NL) Boerderij

Source: Vampster

27.11.2024 - POWERWOLF: Konzerte im Sommer 2025

POWERWOLF setzen ihre Tournee im Sommer 2025 fort. Unter dem Motto “Summer Of The Wicked” spielt die Heavy / Power Metal-Band neben einigen Open Airs auch ausgewählte Headline-Konzerte, um ihr aktuelles Studioalbum “Wake Up The Wicked” (2024) live vorzustellen. So sind bislang Shows in Saarbrücken und Rostock angedacht.

Auch auf dem ROCKHARZ, dem NOVA ROCK, bei ROCK IM PARK und ROCK AM RING wird man die Formation sehen können.

POWERWOLF Tourdaten 2025

06.06.25 FR – Nancy / Heavy Week-End
07.06.25 DE – Nürnberg / Rock im Park
08.06.25 DE – Nürburg / Rock am Ring
10.06.25 FR – Toulouse / Zenith (+ Dragonforce)
11.06.25 FR – Lyon / Halle Tony Garnier (+ Dragonforce)
13.06.25 AT – Nickelsdorf / Nova Rock
15.06.25 NL – Leeuwarden / Into The Grave
17.06.25 FR – Lille / Zenith (+ Dragonforce)
20.06.25 DE – Rostock / Stadthalle (+ Dragonforce)
21.06.25 DK – Copenhagen / Copenhell
22.06.25 SE – Huskvarna / Folkets Park (+ Amaranthe & Dragonforce)
24.06.25 SE – Uppsala / Fyrishov (+ Amaranthe & Dragonforce)
25.06.25 NO – Oslo / Tons Of Rock
27.06.25 EE – Tallinn / Tallinn Rock Festival
28.06.25 FI – Helsinki / Tuska Festival
30.06.25 PL – Lodz / Atlas Arena (+ Epica & Dragonforce)
02.07.25 HU – Dunaujvaros / Rockmaraton
04.07.25 DE – Ballenstedt / Rockharz Festival
11.07.25 DE – Saarbrücken / E-Werk Open Air (+ Warkings)
13.07.25 CZ – Vizovice / Masters Of Rock
02.08.25 RO – Rasnov / Rockstadt Extreme Fest
09.08.25 ES – Villena / Leyendas Del Rock

Fotogalerie: POWERWOLF – Zenith, München – 12.11.2022

Source: Vampster

27.11.2024 - JERA ON AIR 2025: BULLET FOR MY VALENTINE und TURNSTILE sind Headliner

Die  31. Ausgabe des JERA ON AIR findet am 26., 27. und 28. Juni 2024 statt. Nun wurden weitere Bands für das Festival im niederländischen Ysselsteyn (Nordlimburg) bekanntgegeben.

AVIANA – BAD WOLVES – BULLET FOR MY VALENTINE – CATBITE – CHASER –CURRENTS – DAYSEEKER – FIT FOR AN AUTOPSY – FRANK CARTER & THE SEX PISTOLS – FRANK TURNER & THE SLEEPING SOULS – H2O –HEALTH – HEAVEN SHALL BURN – HIGH VIS – HOT WATER MUSIC – HOUSE OF PROTECTION – JINJER – KIM DRACULA – KNOCKED LOOSE – LAGWAGON – LANDMVRKS – MAD CADDIES – MOTIONLESS IN WHITE –NASTY – NOTHING MORE – PAIN OF TRUTH – PALEFACE SWISS – PERTUBATOR – POLARIS – REFUSED – SIGNS OF THE SWARM – SLOPE – SPLIT CHAIN – STICK TO YOUR GUNS – STRAY FROM THE PATH – SUNAMI – THE GHOST INSIDE –THRICE – TROPHY EYES – TURNSTILE – YELLOWCARD – ZEBRAHEAD

Auch der Kartenverkauf für das dreitägige Festival startet: BesucherInnen der vergangenen Jahre haben bereits eine Mail erhalten, über die mit einem Codes vergünstigte „Ambassador“-Kombitickets bestellt wreden können. Wer vor Ort war, aber keine Einladungsmail mit „Ambassador“-Code bekommen hat, kann sich unter ambassador@jeraonair.nl melden.

 Der reguläre Vorverkauf startet Anfang Dezember 2024.

Weitere Informatinen rund um das Festival, Camping und den Kartenvorverkauf gibt es auf http://www.jeraonair.nl. 
 

Source: Vampster

27.11.2024 - HELL OVER HAMMABURG 2025: Running Order für das Festival in Hamburg

Im kommenden Jahr findet das HELL OVER HAMMABURG am 28. Februar und am 1. März 2025 statt, Ort des Geschehens ist wie immer die Markthalle im Hamburg.

FREITAG, 28. Februar

14:30: Doors Open

16.00 – 16.45: WRITHEN HILT
17.15 – 18.00: PIOLUN
18.30 – 19.20: SOLICITÖR
19.50 – 20.40: SIJJIN
21.15 – 22.10: TOWER
22.40 – 23.50: BLASPHEMY

 

SAMSTAG, 1. März:

15:00 Doors Open

Große Halle / big venue

16.00 – 16.45: COLTRE
17.15 – 18.00: AMETHYST
18.30 – 19.15: ADORIOR
19.45 – 20.35: TRIUMPHER
21.10 – 22.00: BÖLZER
22.40 – 00.00: DEMON

MarX / small venue

16:30 – 17:15: CH‘AHOM
17:50 – 18:40: KONTACT
19:20 – 20:10: BERLIN 2.0
20:40 – 21.30: MAJAK
22:10 – 23.00: RANA

 

Tickets für rund 105 Euro gibt es unter anderem bei Van Records, Cudgel, Iron Bonehead oder direkt bei Remedy Records Hamburg und in der Plattenkiste Hamburg.

 

Source: Vampster

27.11.2024 - ELECTRIC WIZARD: neues Album “Black Magic Rituals and Perversions Vol. 1”

Die britischen Doomer ELECTRIC WIZARD bringen am 13. Dezember 2024 ihr neues Album “Black Magic Rituals and Perversions Vol. 1” via Spinefarm raus.

Die Song wurden mit einem 16-Spur-Tonbandgerät aufgenommen, Gitarrist/Sänger Jus Oborn ist Fan der analogen Technik:

„Es ist verdammt roh, wie eine verlorene Black-Metal-Demo-Probe aus den 70ern oder so. Es ist roh, fies und schreit dir ins Gesicht. Ich habe immer versprochen, dass ELECTRIC WIZARD wie Ratten in deinem Gesicht sind. Das hier kommt dem schon sehr nahe. Als die 2020Pandemie ausbrach, dachten wir: ‘Scheiß drauf, vielleicht werden wir nie wieder spielen’. Also gingen wir in Proberaum und nahmen die Songs auf, um festzuhalten, wie wir zu der Zeit spielten – schließlich waren wir damals schon zwei Jahre lang auf Tour, dreimal in Amerika, in Japan und Australien, und am Ende klangen wir schon ziemlich gut““

ELECTRIC WIZARD  Black Magic Rituals and Perversions Vol. 1 Tracklist
1. Dopethrone
2. Incense For The Damned
3. Black Mass
4. Witchcult Today
5. Satanic Rites of Drugula
6. Scorpio Curse
7. The Chosen Few
8. Funeralopolis

ELECTRIC WIZARD Besetzung
Jus Oborn – guitar / vocals
Liz Buckingham – guitar
Simon Poole – drums
Clayton Burgess – bass

Source: Vampster

27.11.2024 - DEATHFEAST OPEN AIR 2025: 33 Bands im JUZ Andernach im August 2025

Vom 21. bis 23. August 2025 findet im JUZ Andernach das DEATHFEAST OPEN AIR 2025 statt.

Die ersten 20 Bands sind bereits bestätigt:

GORGASM , CEPHALOTRIPSY, ANGELMAKER, GUTALAX, DISAVOWED, RELICS OF HUMANITY, TO THE GRAVE, COFFIN FEEDER, SPASM, RECTAL SMEGMA, PIGHEAD, MINCING FURY AND G.C.O.Q.D. , GOLEM OF GORE, SUCKING LEECH BÖSEDEATH, VERMICULAR INCUBATION, SOLAR ERUPTION, SLOWLY ROTTEN, PUBLIC GRAVE, DEKATHEXIS
13 weitere Bands werden noch bekannt gegeben. Karten gibt es ab 98 Euro bzw. 131 Euro (mit Camping) auf https://www.deinetickets.de/shop/dfoa/?ref=promos.againstpr.com

 

Source: Vampster

27.11.2024 - 'Conscience' sagen: 'Access Denied' – und lassen die Tanzfläche explodieren!

Es gibt Momente, da muss man innehalten und sich fragen: „Was würde der Synthpop tun?“ Und die Antwort kommt wie aus der Pistole geschossen: „Knallige Beats, mitreißende...

Source: MedienKonverter

27.11.2024 - ReGen Premiere: Schatten Muse reveals second lyric video from forthcoming sophomore album

  From the Greek/German darkwave duo’s forthcoming album comes the music video for “Fluss des Lebens” by Schatten Muse, making its premiere here on ReGen Magazine. The evocative and monochromatic imagery relays the band’s themes of impermanence and transition [..]

Source: RE:GEN Mag

27.11.2024 - News: Crushing State releases third single, addressing the struggle between chaos and conformity

  It’s been a busy year for Chris Ruiz and his cohorts in Crushing State as the electro/industrial supergroup has now revealed its third single, “Inner Anarchy.” Calling the track “an unfiltered journey into the depths of rebellion and chaos,” the song delves ino existential themes [..]

Source: RE:GEN Mag

27.11.2024 - SUBWAY TO SALLY: Neue Single Stahl auf Stahl feat. Warkings aus dem Album Post Mortem

Mit Stahl auf Stahl liefern Subway To Sally einen packenden Vorgeschmack auf ihr am 20. Dezember erscheinendes 15. Studioalbum Post Mortem. Der Track, samt...

Source: monkeypress.de

27.11.2024 - GRIEF RITUAL: Video-Clip vom neuen Blackened Hardcore Album “Collapse”

Die Blackened Hardcore-Band GRIEF RITUAL hat mit “Recursion” – mit Rachel Aspe (CAGE FIGHT) – einen Video-Clip ihres kommenden Albums “Collapse” veröffentlicht. Es ist das erste Album der Engländer, die 2022 mit der EP “Spiritual Disease” debütierten.

“Collapse” wurde von Jake Murray bei Just Noise Audio produziert und von Brad Boatright gemastert. Release-Termin ist der 31. Januar 2025 via Church Road Records. Zudem gibt es nach “Bile” mit “Gnaw” einen weiteren Video-Clip.

“Bei “Gnaw” geht es darum, für sich selbst zu kämpfen und sich durch die systematischen Fluten des Scheiterns und der Frustration um uns herum zu erheben, um Unterstützung in unseren Gemeinschaften, durch Verbündete und Freundschaft zu finden, und um LGBTQIA+ Freude am Ausdruck und am eigenen Sein zu finden”, erklärt die Band.

GRIEF RITUAL Line-Up:
James Broady – Drums
Chris Ward – Guitar
Dave Marcovecchio – Bass
Jamie Waggett – Vocals

GRIEF RITUAL “Collapse” Tracklist
1. Spiral
2. Recursion (Video bei YouTube)
3. Gnaw (Video bei YouTube)
4. Bile (Video bei YouTube)
5. Consumed
6. Fault
7. Artifice
8. Calcify
9. Swine
10. Putrefy
11. Marrow

Source: Vampster

27.11.2024 - ENFORCER: unterschreiben Labeldeal bei Napalm Records

Die Heavy / Speed Metal-Band ENFORCER hat einen Labeldeal bei Napalm Records unterschrieben. Beim österreichischen Label werden die Schweden mittelfristig ein neues und siebtes Album veröffentlichen. Der letzte Release der 2004 gegründeten Band war das 2023er-Album “Nostalgia“.

ENFORCER Line-Up
Olof Wikstrand – Vocals, Guitar
Jonathan Nordwall – Guitar
Tobias Lindkvist – Bass
Jonas Wikstrand – Drums

Source: Vampster

27.11.2024 - DE MORTEM ET DIABOLUM: Interview mit Jan und André

 Was hat Euch ursprünglich dazu inspiriert, das Festival ins Leben zu rufen, und wie hat sich das DE MORTEM ET DIABOLUM Festival seit seiner Gründung entwickelt? 

Jan: Ursprünglich inspiriert haben uns damals andere Events, die in Europa stattgefunden haben und teils bis heute stattfinden. Festivals, bei denen man merkte, dass die Veranstalter mehr Wert auf ein stimmiges Billing legen, als nur auf die „größten“ Namen zu achten. Wo die Zusammenstellung der Bands schon ein eigenes Gefühl erzeugt hat. Das waren damals das Beyond The Gates, das Funkenflug und das Nidrosian Black Mass. All diese Festivals eint(e), dass die Macher vieles in den Hintergrund stellen, um ein Gesamterlebnis zu bieten und die Kunst und Atmosphäre in den Mittelpunkt zu rücken. So etwas fehlte uns damals in Deutschland beziehungsweise speziell in Berlin. Und dann haben wir unser Festival in relativ kurzer Zeit aus dem Boden gestampft. 

Welche Herausforderungen gibt es bei der Organisation eines so spezialisierten Festivals im Metal-Genre und welche Rolle spielt der internationale Charakter des Festivals für das Programm? 

Jan: Um den ersten Teil der Frage zu beantworten: Die größte Herausforderung ist inzwischen sicherlich, ein finanziell stabiles Event zu schaffen und trotzdem den Werten treu zu bleiben. Also ein Billing zu kreieren, dass genügend Leute begeistert und zumindest kostendeckend ist, gleichzeitig aber dieses Feingefühl für besondere Acts und Shows beibehält. Für uns ist das in den vergangenen Jahren ein Auf und Ab gewesen, da auch die Pandemie ihren Beitrag geleistet und uns ziemlich angeschlagen zurückgelassen hat. Wir sind aber guter Dinge, uns stabilisiert zu haben, um weiterhin großartige Billings zu basteln. 

Für uns ist der internationale Charakter ebenso wichtig wie der regionale. Seit dem ersten DE MORTEM ET DIABOLUM haben wir viele internationale Besucher – darüber freuen wir uns jedes Mal enorm. Allein, dass wir als kleines Festival neben zahlreichen europäischen Gästen bereits Menschen aus den USA, Australien, Mexiko und Neuseeland begrüßen durften, macht uns sehr stolz. 

André: Ich möchte ergänzen, dass die Konkurrenzsituation trotz der Spezialisierung auf sehr extreme Musik riesig ist. Wer sich in der Szene befindet, weiß das: Gerade im Herbst und Winter finden allein in Berlin permanent Konzerte statt. Zusätzlich gibt es Indoorfestivals mit ähnlicher Ausrichtung im selben Jahresviertel. Weitere finden zu einer anderen Jahreszeit statt, sprechen aber die gleiche Zielgruppe an. Das ist einerseits großartig, weil es zeigt, wie sehr die Szene floriert – und davon profitieren auch wir, denn wir gehen selbst zu Konzerten und Festivals und unterstützen andere Veranstalter:innen gern. Aber faktisch ist es ein Wettbewerb, in dem man um Gäste buhlt, die natürlich nicht jedes Event besuchen können. 

Umso wichtiger ist es für uns, dass wir nicht nur ein besonderes Billing, sondern eine richtig gute Zeit bieten – bis hin zu einer transparenten Kommunikation rund um die Festivals. Bei aller Romantisierung, der wir an sich selbstverständlich zustimmen, ist auch ein Black-Metal-Festival auf diesem Level ein Geschäft, bei dem es um das private Geld des Veranstalterteams geht. Deshalb sind wir so dankbar für alle, die unsere Events besuchen, begeistert sind und wiederkommen. 

Wie wählt Ihr die Bands für das Festival aus, gibt es bestimmte Kriterien? Und was sind die Highlights der diesjährigen Ausgabe? 

Jan: Das De Mortem Et Diabolum entsteht vor allem in meinem Kopf. Bei der Walpurgisnacht bucht André noch mit, um es vielseitiger und im positiven Sinne „anders“ zu gestalten. Es gibt Kriterien, aber ich bekomme sie nie verschriftlicht oder in Worte gefasst. Die Bands müssen zu uns passen. Was das genau bedeutet? Keine Ahnung, haha. 

Highlights sind ja immer sehr subjektiv. Aber ich denke, wir haben wieder ein vielseitiges Billing mit bärenstarken Größen aus verschiedenen Subgenres und starken Geheimtipps zum Entdecken, die die Würze ausmachen. Von daher mag ich ehrlich gesagt keine einzelne Band herausheben – da ich von allen überzeugt bin. Besonders sind aber sicherlich die Special-Sets von THE RUINS OF BEVERAST, ANCIENT, DROWNED und AGRYPNIE, die es so nicht allzu oft zu sehen geben wird. Aber auch SCHAMMASCH mit neuem Album oder die seltene Gelegenheit, THE FLIGHT OF SLEIPNIR in Europa zu sehen, sind definitiv herauszuheben. Trotzdem noch mal: Wir sind von jeder Band im Billing absolut überzeugt.

André: Das DE MORTEM ET DIABOLUM ist bei Jan super aufgehoben. Es ist sein Baby, er hat das Festival mit einer klaren Vision gegründet, die er nach wie vor verfolgt. Aber ich kann es mir nicht nehmen lassen, zumindest zu betonen, dass DESASTER ursprünglich mal meine Idee waren, haha. Genau sowas macht ein Billing auch richtig interessant: Wenn mal eine Band auftaucht, mit der man eigentlich nicht rechnet. 

Gibt es eine bestimmte Band oder einen Künstler, den Ihr Euch unbedingt einmal auf dem Festival wünschen würdet? 

Jan: Ja, da gibt es einige, aber ich möchte da nicht ins Detail gehen. Manche Dinge klappen vielleicht mal, andere nicht. Es ist aber beispielsweise kein Geheimnis, dass ich mir MARE sehr gut bei uns vorstellen kann. 

André: Man hat so seine persönlichen Lieblinge. Wenn ich träumen darf, würde ich ARCKANUM mit exklusivem Fokus auf Album eins und zwei bei uns sehen. Nun, wie gesagt, Träumereien. Generell lasse ich mich immer gern von Livemomenten inspirieren. Eine der aktuell besten Livebands, mit großem Abstand, sind für mich beispielsweise DOOL, die bei uns auch aus dem typischen musikalischen Rahmen fallen würden. Ich hoffe sehr, sie mal auf unserer WALPURGISNACHT-Bühne zu sehen.

Was macht die Fans des DE MORTEM ET DIABOLUM Festivals besonders? 

Jan: Ich denke, jeder einzelne Gast trägt zur Gesamtstimmung des Festivals bei. Mein Eindruck ist, dass unsere Besucher wegen der Musik kommen, der Kunst mit viel Respekt begegnen und gleichzeitig Spaß vor Ort haben. Das führt insgesamt zu einer sehr angenehmen Grundstimmung, die sich auch auf uns und die Bands überträgt. In der Regel trifft es die Beschreibung „respektvoll“ daher sehr gut. 

Welche neuen Erfahrungen erwarten die Besucher 2024 (z. B. Merchandising, Food-Stände usw.)? 

Jan: Wir haben dieses Jahr nur Dinge im Detail angepasst, die vermutlich kaum auffallen werden. Große Neuerungen sind nicht geplant. Zum Jubiläum gibt es allerdings noch eine Band mehr als letztes Jahr, dass ist vermutlich die größte Änderung. 

André: Wir möchten das Jubiläum auch gar nicht durch irgendwelche Extras künstlich aufplustern. Stattdessen sollen einmal mehr die Musik und Kunst im Vordergrund stehen. Und dafür gibt es dann eben, wie Jan schon sagt, noch eine Band on top. Allerdings möchte ich an der Stelle auch noch mal die Special-Sets erwähnen – das sind schon echte Leckerbissen. 

Und vielleicht noch ein kurzer Ausblick auf die WALPURGISNACHT im nächsten Jahr. Es steht auch schon auf dem Flyer: Wir haben zum ersten Mal einen Überraschungsauftritt geplant, der bei passendem Wetter draußen an der Feuerstelle stattfinden wird. 

Neben dem eigentlichen DE MORTEM ET DIABOLUM findet im Frühjahr seit ein paar Jahren die WALPURGISNACHT statt. Im Endeffekt seid Ihr also expandiert und veranstaltet somit jährlich gleich zwei Black Metal-Indoorfestivals. Gibt es Pläne, das Festival über die Grenzen Berlins hinaus zu erweitern oder neue Elemente hinzuzufügen? Wie seht Ihr die Zukunft des Festivals in den nächsten 5 bis 10 Jahren? 

Jan: Die Idee zur Walpurgisnacht entstand, da uns aufgefallen ist, dass wir auch gerne etwas experimentierfreudiger werden – also musikalisch. Wie gesagt habe ich ein bestimmtes Bild vom De Mortem im Kopf und vieles, das wir auf der Walpurgisnacht bieten, würde beim De Mortem nicht zu diesem Bild passen. So entstand die Idee eines zweiten Events, bei dem man den Kosmos düsterer und extremer Musik zwar nicht verlässt, aber auch über den Tellerrand/Horizont blickt. Die Walpurgisnacht will bei uns keiner mehr missen und sie hat in unseren Planungen inzwischen das gleiche Gewicht wie unser Hauptevent. 

Es gibt bei uns, wir sind fünf Leute, immer zahlreiche Ideen und Gedankenspiele. Spruchreif ist hier aber nichts, weshalb ich die Frage zu Plänen oder gravierenden neuen Elementen verneinen muss. But you never know. 

In 5 bis 10 Jahren? Dass ist sehr lang gedacht. Wir sind zwar alle nicht alt, aber eben auch nicht jung. Und viele Lebensentwürfe- und Lebensrealitäten verändern sich. Daher ist es aktuell schwer zu sagen, wo wir die Events dann sehen – wir hoffen, dass wir beide Veranstaltungen noch lange machen. 

Welche persönlichen Highlights habt Ihr im Laufe der Jahre als Veranstalter erlebt? 

Jan: Zahlreiche. Aber ich will hier nicht groß ausschmücken. Allgemein gesprochen lernt man unglaublich viele interessante Menschen kennen und hat tolle Momente. Im Grunde geht es für mich ohnehin viel um Erlebnisse und darum, für mich persönlich Erinnerungen zu schaffen – und da gibt es in diesem Kontext jetzt unzählige. 

André: Jetzt romantisiere ich dann doch, aber ich muss es einfach so formulieren: Wenn Gäste und Bands ehrlich begeistert sind, und das spüren wir ja in der direkten und indirekten Kommunikation, ist das wirklich ein grandioses Gefühl. Denn du hast etwas auf die Beine gestellt, das andere Menschen glücklich macht. Black Metal hin oder her, das schätze ich total.

Und zu guter Letzt ein brisantes, aber besser nicht unangesprochenes Thema: Politik. In keinem anderen Subgenre des Metals unterwandert speziell im Black Metal leider der “braune Flügel” die Szene. Wie weitreichend sind Eure Recherchen, was die Connections und Aktivitäten der auftretenden Künstler abseits der Bühnen des DMED betrifft? Auf vergangene Auftritte möchten wir hier aber nicht speziell eingehen, sondern die Frage einfach allgemein halten. 

Jan: Ja, ein Thema, dass uns natürlich immer wieder umtreibt. Ich möchte die Antwort aber relativ knapphalten: Wir recherchieren sehr genau, führen persönliche Gespräche und haben auch unsere Erfahrungen gemacht. Grundsätzlich haben bei uns keine Formen von Diskriminierung etwas verloren. Und wir achten auch sehr genau darauf, wer bei uns spielt. Allerdings sind wir uns auch bewusst, dass nicht alles, was im Internet steht, korrekt und dass die Welt nicht schwarz-weiß ist. Dementsprechend haben wir eigene Grenzen für uns gesteckt, hinter denen wir stehen können, die aber nicht zwingend jeder Einzelperson gefallen (in die eine wie die andere Richtung).

Abschließend können wir Jan und André nur noch danken, dass sie so viel Herzblut und Engagement in ihre beiden Festivals stecken. Wir jedenfalls sind schon hibbelig wie’n Hamster auf Koffeintablette und freuen uns wie Bolle auf das Happening. Stay tuned!

Source: Vampster

27.11.2024 - RATS OF GOMORRAH: Death Metal Duo veröffentlicht Debütalbum “Infectious Vermin” via Testimony Records

Am 31. Januar 2025 bringen RATS OF GOMORRAH ihr neues Album “Infectious Vermin” raus.

Mit einem Lyrics-Video zu “Rattenkönigin” und einem Video zu “Swarming Death” stellt das Duo Daniel Stelling and Moritz Paulsen zwei der neuen Sngs schon jetzt vor.

RATS OF GOMORRAH “Infectious Vermin” Tracklist
01. Swarming Death (Video bei YouTube)
02. Face No Consequence
03. Tails Unknown
04. Narcissus
05. Rise from the Abyss
06. Rattenkönigin (Lyrics-Video bei YouTube)
07. Night Orbit
08. Asleep on a Dagger
09. Strychnos
10. Towers, Ropes and Knives
11. Judas Goat
12. Cosmicide
13. Vat of Acid

Line-up:

Daniel Stelling/Guitars, Vocals
Moritz Paulsen/Drums, Backing Vocals

 

Source: Vampster

27.11.2024 - German Synthpop Artist Janosch Moldau Debuts Cathartic New Single “Soul Recovery”

Janosch Moldau has etched his name into the electronic dance scene with a style that feels as personal as it is profound. Hailing from Germany, the birthplace of electronic music innovation, Moldau channels a sound that lingers like an echo in the mind’s eye. His music pulses with longing, tethered to addictive hooks and melodies that seem to shimmer and ache in equal measure.

While his influences nod to Depeche Mode, The Cure, and Red Flag, Moldau’s approach transcends such comparisons. His songs unfold like reflections in a rain-soaked mirror, each track steeped in a quiet intensity that draws listeners deeper into its orbit. Through the interplay of lush synth lines and emotive vocals, Moldau creates a world uniquely his own—where the rhythms move the body, but the melodies touch the soul.

Soul Recovery pulses with raw emotion, every note steeped in longing as Moldau’s voice pleads with unrelenting urgency. His declaration, “My music is not for the rich,” rings as a credo, a call to those seeking solace in struggle.

The DIY visualizer frames Moldau against a gritty backdrop—a seedy part of town where escape feels both necessary and impossible. The bleak surroundings mirror the weight of the track, yet within the desolation lies a spark of defiance. It is a reflection on rebuilding from ruin, reexamining life’s losses—whether a fractured love or a wounded inner self—and forging ahead with renewed determination. Moldau’s message, stark and unadorned, resonates deeply: even in the face of despair, the journey toward happiness and wholeness begins with a first, tentative step. His music calls to the dreamers, the lost, and the restless, urging them to rediscover purpose and possibility.

Watch the video for “Soul Recovery” below:

You can listen to Soul Recovery below and order the Disciples and Friends EP here.  You can also purchase the album on vinyl here.

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Source: Post-Punk.com

27.11.2024 - UNGFELL: Neues Album „De Ghörnt“ erscheint am 29.11.2024, Vorabstream verfügbar

Das Schweizer Black Metal-Duo UNGFELL veröffentlicht am 29. November 2024 ihr viertes Album „De Ghörnt“. Zuletzt veröffentlichten UNGFELL ihr Demo „Demo(lition)“ neu, das letzte Studioalbum von Menetekel und Vâlant „Es grauet“ erschien im Frühjahr 2021.
Zu hören ist „De Ghörnt“ schon jetzt: Full Album Premiere bei Youtube

Auf dem Konzeptalbum „De Ghörnt“ geht es wieder um die helvetische Bergwelt und eine folkloristische Sage:

„Während das letzte Album die Folgen eines verloren gegangenen Bergdorfes behandelte, folgt das neue Konzeptalbum dieses Mal die Geschichte eines Jägers, der auf dem Weg zu einem Gletscher in sein Verderben läuft. Es geht um Themen wie Ehrgeiz, Gier und Hybris – alles verkörpert durch den Jäger. Seine Taten bleiben nicht ohne Konsequenzen, denn er wird von einem ziegenähnlichen Wesen namens „Rollibock“ konfrontiert. Die Geschichte basiert auf einem alten Volksmärchen und wird im Schweizerdeutsch erzählt.“

Das Album wurde von Karapan Darvish (DAKHMA) und Menetekel gemischt, das Mastering übernahm Greg Chandler. Das Artwork stammt von Svatohor / Matúš S. ÄurÄík.

UNGFELL „De Ghörnt“ Tracklist:
1. S Alpeglüeh
2. D Pracht vom Eggishorn
3. Im Ruusch
4. De Fährmaa
5. Rollibock (De Ghörnt vom Gletscher)
6. Sturmglockä
7. De Geischt vom Märjelesee

Source: Vampster

27.11.2024 - PESTILENT HEX: Sorceries Of Sanguine & Shadow

So ganz verwunderlich wäre es nicht gewesen, hätten PESTILENT HEX nach ihrem Debüt „The Ashen Abhorrence“ ihre junge Karriere nicht weiter verfolgt. Das Debütalbum des finnischen Duos war furios und intensiv. Es verband die Songwritingkunst der alten Zeit mit einem zeitgenössischen Sounddesign auf so stimmige Art, dass es wenig gab, das man hätte besser machen können. Und doch, zweieinhalb Jahre später geht die Symphonic Black Metal-Band wieder ins Rennen, mit leicht veränderter Ausrichtung und dennoch im erwartbaren Stil. „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ orientiert sich an der Szene der Neunziger, nimmt sich aber andere Genrehelden als Vorbilder als zuletzt.

War „The Ashen Abhorrence“ noch inspiriert von OBTAINED ENSLAVEMENT und KVIST, so ist auf „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ viel EMPEROR aus der Ära „Anthems To The Welkin At Dusk“ zu hören. Weniger Keyboards und Piano, dafür Fokus auf Riffs und Leadgitarren und sich episch aufbauende Songs, obwohl das Intro „Nocturne“ und das folgende „Sociomancy An Sortilege“ anderes erwarten lassen. „Of Hexcraft And Laws Three-Fold“ schichtet viele Gitarrenspuren übereinander, die sich jeweils schön ergänzen. Im richtigen Moment treten PESTILENT HEX aber zurück und bauen die Soundwand etwas ab. Wenn schon der brachiale Sound wenig Dynamik zulässt, so versucht das Duo wenigstens durch die Arrangements ihre Kompositionen in Wellen ansteigen und abebben zu lassen.

Der symphonische Black Metal von PESTILENT HEX sucht auf „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ neue Inspirationsquellen
Die größere Überraschung ist aber, dass „Though Mirrors Beyond“, „A Spectral Voyage“ und „Threnody Of The Moon Ascendant“ zwischendurch einige CRADLE OF FILTH-Momente bieten, die verflucht gut funktionieren. Das, was auch heute an Alben wie „Dusk And Her Embrace“ noch fasziniert, Gesangsarrangements und die Art des Riffings nehmen PESTILENT HEX gekonnt auf und verweben es in ihren Sound. Hier fällt auf, dass „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ kein Tributalbum ist, sondern das Duo auf der Suche nach dem eigenen Stil ist. Das gelingt vor allem dann, wenn sie das Gas rausnehmen. Langsamere, getragenere Parts erzeugen Atmosphäre, die im Idealfall durch Blast Beats mit Leidenschaft angereichert werden. Leider kommt dieses wirkungsvolle Wechselspiel im Laufe der 45 Minuten etwas kurz.

Und doch, es ist das Überraschungsmoment, das PESTILENT HEX vor zweieinhalb Jahren auf ihrer Seite hatten, das auf dem zweiten Album fehlt. „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ überrumpelt nicht so wie das Debütalbum, aller starken Kompositionen zum Trotz. Nach sechs Songs stellt sich eine kleine Ernüchterung ein, dann fahren Multiinstrumentalist L. Loathe und Sänger M. Malignant aber alles auf. „Sanguine Gnosis“ ist der große Song, das mitreißende, vielschichtige, versierte Stück, das man erhoffen, aber nicht unbedingt erwarten durfte. Mit leidenschaftlichen Blast Beats, Harmonien zum Niederknien, Chöre, der klagenden Epik später EMPEROR und mit grandiosen Spannungsbögen hebt die Band das Niveau des Albums am Ende sprunghaft an. Man liefert einen späten Wow-Moment und lässt ein wenig die Zähne knirschen, weil selbiges, überirdisches Niveau zuvor noch nicht gegeben war.

Am Ende wird es so richtig episch: Mit „Sanguine Gnosis“ PESTILENT HEX steht ein echtes Highlight auf „Sorceries Of Sanguine & Shadow“
Vielleicht waren die Erwartungen zu hoch, aber „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ liefert nicht ganz das, was man erhoffen durfte. Das soll aber nicht heißen, dass diese sieben Stücke schlecht wären. PESTILENT HEX haben ein souveränes Zweitwerk parat, das denen Hoffnung geben dürfte, die der neuen Retrowelle wenig abgewinnen können und den Klang der Symphonic Black Metal-Bands der Neunziger authentisch ins Hier und Jetzt überführt wissen wollen. Starkes, komplexes Songwriting, eine saubere, wenn auch nicht immer intensive Performance und ein Händchen für exzellente Harmonien heben PESTILENT HEX vom Gros der Genrekollegen ab. Und allein der Übersong „Sanguine Gnosis“ sorgt dafür, das sich die eingehende Beschäftigung mit „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ durchaus lohnt.

Wertung: 5 von 7 Hexsprüche

VÖ: 29. November 2024

Spielzeit: 45:47

Line-Up:
L. Oathe – Instrumentation and composition
M. Malignant – Vocals, Lyrics and additional composition

Label: Debemur Morti Productions

PESTILENT HEX „Sorceries Of Sanguine & Shadow“ Tracklist:
1. Nocturne
2. Sociomancy And Sortilege (Official Audio bei Youtube)
3. Through Mirrors Beyond (Official Audio bei Youtube)
4. Of Hexcraft And Laws Three-Fold
5. A Spectral Voyage
6. Threnody Of The Moon Ascendant
7. Sanguine Gnosis

Mehr im Netz:
https://pestilenthex.bandcamp.com
https://www.facebook.com/PestilentHex
https://www.instagram.com/pestilenthex/

 

Source: Vampster

27.11.2024 - HOPE IS A LIE: dritte Single vom neuen Post-Doom Metal Album “Hope is a Lie”

Die Post-Doom Metal-Band HOPE IS A LIE hat mit “End of Days” eine dritte Single ihres kommenden und selbstbetitelten Albums veröffentlicht.

Zuvor ist die Single “Suits” –  mit Gast-Sängerin Amber Shadows – erschienen. In dem Lied geht es darum, wozu Männer in Anzügen gut sind, und es endet mit der einfachen Schlussfolgerung, dass Männer in Anzügen am besten tot sind.

Im Oktober hat die Band mit “Dance” die erste Vorab-Single veröffentlicht. Der Song erzählt eine Geschichte über Verlust und Sehnsucht, und über die letzte Chance, die einst verlorene Verbindung wiederzufinden.

“Hope is a Lie” ist das erste Album der Finnen und wird am 13. Dezember 2024 via Inverse Records erscheinen. Gemixt wurde das Album von Markus Alavire, während das Mastering in den Händen von Owe Inborr lag. Das Cover-Artwork stammt von Drummer Tuomo Heiti.

HOPE IS A LIE Line-Up:
Markus Alavire: Vocals, guitars, bass, programming & keyboards
Lasse Girs: Vocals, guitars, bass, keyboards
Tuomo Heiti: Drums

HOPE IS A LIE “Dance” (Audio bei Bandcamp)

HOPE IS A LIE “Suits” (Audio bei Bandcamp)

HOPE IS A LIE “End of Days” (Video bei YouTube)

Source: Vampster

27.11.2024 - ICE WAR: neues Heavy Metal Album “Feel The Steel” erscheint am 24. Januar 2025

Mit “Feel The Steel” wird am 24. Januar 2025 via Hooked On Metal Records das neue Album der Heavy Metal-Band ICE WAR erscheinen. Es ist bereits das siebte Album des Solo-Projekts von Jo Capitalicide (WEAPONRY, Ex-APHRODITE) – und das seit 2017. Vorab gibt es den eröffnenden Titeltrack zu hören.

ICE WAR “Feel The Steel” Tracklist
1. Feel The Steel (Audio bei YouTube)
2. Venom
3. Red Fire
4. Memories
5. Choice Is Ours
6. Shine Bright
7. Life in Waste
8. Lost To The Void
9. Damnation

Source: Vampster

27.11.2024 - That’s how it was with WITHIN TEMPTATION

October 15, 2024, Hamburg, Alstersdorf sports hall Powerful, driving, heavy guitar riffs combined with epic orchestral arrangements and operatic vocals – that’s symphonic metal! This genre has managed to unite the raw energy of metal with the sublime drama of classical music and captivate fans worldwide with this blend. Since their formation in 1996, Within […]

Source: Orkus

27.11.2024 - Subway To Sally: Neue Video-Single „Stahl auf Stahl“ ft. Warkings + Album „Post Mortem“

Mit "Stahl auf Stahl" haben Subway To Sally eine weitere Single vom kommenden Album "Post Mortem" ausgekoppelt. Mehr Infos und das Musikvideo zum Feature-Track mit Warkings hier!

Source: Sonic Seducer

27.11.2024 - TALIA HOIT: Thoughtful Symphonic Metal

In the new single “Stolen”, Talia Hoit addresses the disillusionment towards people who want to manipulate others through lies and feelings of guilt. Her seductive voice enchants you into another world, inviting you to dream and reflect. “Stolen” represents the new album “Oceans”, which was recently released, very well. It also features great collaborations with […]

Source: Orkus

27.11.2024 - Dymna Lotva - Палын (Wormwood) ab 9,98 €

Mit ihrem zweiten Album, "Wormwood" ("Палын") kehrten DYMNA LOTVA im Jahr 2017 zum Thema Tschornobyl zurück. Das Duo hatte seinen ersten Song, 'A Solitary Human Voice' ('Самотны Чалавечы Голас'), auf der Basis von Zitaten von Ljudmila Ignatenko, der Witwe eines Tschornobyl-Liquidators, erschaffen. Die Geschichte ihres Ehemanns Wassili Iwanowitsch Ignatenko hatte maßgeblich die HBO-Serie "Chernobyl" inspiriert. Musikalisch stellt "Wormwood" ("Палын") sowohl eine Fortsetzung als auch eine Erweiterung des Debütalbums "The Land under the Black Wings: Swamp" ("Зямля пад чорнымі крыламі: Дрыгва") aus dem Jahr 2016 dar, welches nordischen Black Metal mit slawischen Elementen kombinierte. Lyrisch zählt "Wormwood" ("Палын") nicht zur Trilogie, die DYMNA LOTVA mit ihrem Debüt begonnen hatten und die auf historischen Ereignissen und Legenden ihrer belarusischen Heimat fußt und zitieren auch wiederholt die klassische Literatur des Landes. Das musikalische Feuer von Komponist Jauhien Charkasau und Sängerin Katsiaryna "Nokt Aeon" Mankevich wurde durch die Nachricht entfacht, dass der belarusischen Schriftstellerin Swetlana Alexandrowna Alexijewitsch der Literaturnobelpreis verliehen wurde. Noch am gleichen Tag komponierte das Duo seinen ersten Song. Nach der Veröffentlichung von "Wormwood" ("Палын") mussten die beiden Gründungsmitglieder aufgrund von politischer Verfolgung und Zensur durch das Lukaschenka-Regime aus ihrer Heimat Belarus fliehen. Die Trilogie wurde anschließend mit dem dritten Album "The Land under the Black Wings" ("Зямля Пад Чорнымі Крыламі: Кроў") fortgesetzt. Das Werk erweitert den musikalischen Rahmen in Richtung Doom und mehr traditionelle Töne, basiert aber weiterhin auf nordischem Black Metal. Der Name der Band, DYMNA LOTVA, bedeutet "Sumpf im Rauch" und bezieht sich auf die grausamen Ereignisse rund um die verbrannten Dörfer von Polesien – einer Sumpfregion entlang des Flusses Pripyat, die heute zwischen vier Staaten aufgeteilt ist.

Tracking:
1. Самотны Чалавечы Голас (A Solitary Human Voice)
2. Прыпяць (Pripyat)
3. Пакідаючы Родныя Дамы (Leaving Native Houses)
4. Палын (Wormwood)
5. Чарнобыль. Ненароджаны (Chernobyl. Unborn)
6. Одинокий Человеческий Голос (A Solitary Human Voice II)
7. P.S. Пахаванне Зямлі (P.S. Funeral Of The Ground)
8. Самотны Чалавечы Голас (A Solitary Human Voice) (Demo)

Source: Prophecy

27.11.2024 - Dymna Lotva - Зямля Пад Чорнымі Крыламі: Дрыгва (The Land Under The Black Wings: Swamp) ab 9,98 €

Mit ihrem Debütalbum "The Land under the Black Wings: Swamp" ("Зямля пад чорнымі крыламі: Дрыгва") brachten DYMNA LOTVA im Jahr 2016 frisches Blut und ein dezidiert belarusisches Element in den Black Metal ein. Das Gründungsduo legte sogleich ein ausgeklügeltes Konzept vor, das als erster Teil einer Trilogie angelegt wurde. Die Texte des Debüts basieren auf historischen Ereignissen und Legenden ihrer belarusischen Heimat und zitieren auch wiederholt die klassische Literatur des Landes. Das musikalische Feuer von Komponist Jauhien Charkasau und Sängerin Katsiaryna "Nokt Aeon" Mankevich wurde durch die Nachricht entfacht, dass die belarusische Schriftstellerin Swetlana Alexandrowna Alexijewitsch den Literaturnobelpreis bekommen hatte. Das Duo schuf seinen ersten Song auf der Grundlage von Zitaten von Ljudmila Ignatenko, der Witwe eines Tschornobyl-Liquidators. Die Geschichte ihres Ehemanns Wassili Iwanowitsch Ignatenko inspirierte auch maßgeblich die HBO-Serie "Chernobyl". Mit ihrem zweiten Album, "Wormwood" ("Палын") kehrten DYMNA LOTVA im Jahr 2017 zum Thema Tschornobyl zurück. Nach der Veröffentlichung von "Wormwood" ("Палын") mussten die beiden Gründungsmitglieder aufgrund von politischer Verfolgung und Zensur durch das Lukaschenka-Regime aus ihrer Heimat Belarus fliehen. Die Trilogie wurde danach mit dem dritten Album "The Land under the Black Wings" ("Зямля Пад Чорнымі Крыламі: Кроў") fortgesetzt. Das Werk erweitert den musikalischen Rahmen in Richtung Doom und mehr traditioneller Töne, basiert aber weiterhin auf nordischem Black Metal. Seine individuelle Note erhält der Sound von DYMNA LOTVA durch den leidenschaftlichen Gesang von Katsiaryna "Nokt Aeon" Mankevich und die slawischen Elemente in den Komponisten von Gitarrist Jauhien Charkasau. Der Name der Band, DYMNA LOTVA, bedeutet "Sumpf im Rauch" und bezieht sich auf die grausamen Ereignisse rund um die verbrannten Dörfer von Polesien – einer Sumpfregion entlang des Flusses Pripyat, die heute zwischen vier Staaten aufgeteilt ist.

Tracklist:
01. Intro
02. Зямля Пад Чорнымі Крыламі (The Land Under The Black Wings)
03. Willothewisp
04. У Дрыгву (Into The Swamp)
05. Марнасць (The Vain)
06. Мяне Больш Няма (There’s No More Me)
07. Пад Ільдом (Under Ice)
08. Requiem
09. Верасы На Костках (Heather On Bones)
10. Outro

Source: Prophecy

27.11.2024 - Rückblick: 20 Jahre „Ohne Dich“ – Wie wir endlich den Remix-Keks geschluckt haben

Ein Rückblick! Am 22. November 2004 war es so weit: Rammstein ließen mit der Maxi-Single „Ohne Dich“ ein musikalisches Experiment auf die Welt los, das uns damals...

Source: MedienKonverter

27.11.2024 - Redaktionsleiter (m/w/d) freiberufliche Basis / Remote oder Festanstellung in Dinslaken

In eigener Sache: Wir suchen Unterstützung! Alle weiteren Infos gibt es hier.

Source: Sonic Seducer

27.11.2024 - Im Namen Des Volkes – Loch Im System (Digital/Vinyl EP – Ant-Zen)

Matthias Schuster, widely recognized for his involvement in projects like Bal Paré, Das Institut, Akustikkoppler,...

Source: Side Line

27.11.2024 - Art-Rock Duo Tulipomania Collaborate with Author Jeff VanderMeer for Their New Album “Absolution”

Philadelphia’s art-rock duo Tulipomania are set to release their sixth album, Absolution, a project born from an intriguing collaboration with best-selling author Jeff VanderMeer, whose first entry in his Southern Reach series was loosely adapted into the 2018 film, Annihilation. Known for their eclectic blend of cult synth-punk, glam-tinged post-punk, and muscular chamber pop, Tulipomania—comprising Tom Murray (vocals, synthesizer, percussion) and Cheryl Gelover (synthesizer, backing vocals)—have crafted an album that intertwines their atmospheric soundscapes with the haunting narratives of VanderMeer’s strange literary universe.

The genesis of Absolution is a tale of mutual inspiration. While penning his latest novel, also titled Absolution, VanderMeer found himself immersed in Tulipomania’s previous album, Dreaming of Sleep. The music seeped into the fabric of his writing, shaping the mood and texture of his narrative. In a reciprocal gesture, VanderMeer invited the duo to create music inspired by his work-in-progress, fostering a symbiotic relationship between sound and story.

“It is a thrill to know that our music and lyrics were an inspiration for Jeff VanderMeer while he was working on his latest novel Absolution,” says Tom Murray.

Cheryl Gelover adds: “Having the author crowned the ‘weird Thoreau’ entrust us with early versions of his newest novel Absolution was enormously enticing—knowing that he believed we could return with him to the world of Area X for the purpose of a cross-pollination is very exciting. We’re so glad we emerged from the journey with alternate versions of the ten tracks that originally inspired him, as well as four entirely new songs directly inspired by our immersion in the Southern Reach series and the latest novel in the series—Absolution. It is quite an honor to share a title on our new album with Jeff’s latest.”

VanderMeer reflects on his connection with Tulipomania’s music: “I remember being in the middle of the ecstatic visions that formed my novel Absolution and discovering Tulipomania’s music for the first time, around August of 2023—this very album’s doppelganger, in fact. The original mix of Dreaming of Sleep felt like a revelation—hypnotic, pulsing music that got deep hooks into my brain, so I couldn’t stop listening to the songs. Like a lighthouse’s roving light, the songs felt like a beacon, and the recursive nature of the composition, the sense of a beating heart, a thick muscle at the core of them, combined with the surreal lyrics got deep into the novel’s DNA. So I was really pleased that this opportunity for this wonderful contamination of (novel/album) to go the other way—the Absolution remix of Dreaming of Sleep, with four new Absolution tracks! I really love this band so much—to the point I’ve listened to and recommend their entire back catalogue—that it’s an honor.”

The album’s first single, “I’ve Been Told – Absolution“, serves as a gateway into this collaborative world. Accompanied by a meticulously crafted animated video, the visual component unfolds frame by frame through layered processes, including thermal printing and hand-tinted animations. The result is a haunting reflection on themes of dissolution and disorientation, mirroring the unsettling atmosphere of VanderMeer’s narrative.

The video unfolds frame by frame, a meticulous creation born of layered processes, including thermal printing and hand-tinted animations. Stop-motion objects spring to life, their movements jagged yet deliberate, interspersed with fleeting images of the duo singing the lyrics. Each frame brims with the restless energy of transformation, as the laborious assembly of thousands of images mirrors the themes of Absolution—dissolution, disorientation, and decay. Textures collide and merge, a visual symphony of degradation that pulses with raw ingenuity. The result is a haunting reflection on the fragility of form, each flicker on screen an ode to impermanence, each frame a testament to the relentless erosion of certainty.

Described as “artistic and inventive” and “gorgeous,” Tulipomania’s animated music videos have been featured in film festivals worldwide, including the Leeds International Film Festival (UK), StopTrik (Croatia, Poland), AniFilm (Czech Republic), and Tallgrass International Film Festival (USA).

“The dreamlike immersion in imagery from the novel creates a hypnotic and perfect effect for both a beautiful dirge and surge of a song and the atmosphere for Absolution. Gorgeous and evocative,” says VanderMeer.

Watch the video for “I’ve Been Told – Absolution” below:



The record features the expertise of Executive Producer Howard Thompson, a legendary figure in the music industry known for his tenure at Elektra, Island, and Almo Sounds. Thompson’s storied career includes discovering and collaborating with iconic artists such as Adam and the Ants, Billy Bragg, MC5, Mötorhead, PiL, Psychedelic Furs, Robyn Hitchcock, The Sugarcubes, and Suicide, among many others.

The cover for this album was created by acclaimed artist Pablo Delcan, who also produced the artwork for the 10th-anniversary editions of the Southern Reach Trilogy.

I’ve Been Told – Absolution is out now. You can pre-order the full album Absolution here via Sursumcorda Records. The LP will be released on November 29th.

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Source: Post-Punk.com

27.11.2024 - Manchester’s Inca Babies Conjure a Spectral Groove in Their New Album “Ghost Mechanic 9”

Picture it: Driving without a destination, headlights slicing through darkness, the lights of the nighttime flickering like ghostly warnings—Ghost Mechanic Nine from Manchester’s legendary Inca Babies feels like a soundtrack for a drive through purgatory.

Ghost Mechanic Nine, the band’s first release in three years, charges forward with unrelenting energy, its title track setting the stage with a raw, rhythmic pulse that recalls the band’s 1980s grit. The album continues their fusion of goth, punk, and death-rock jazz-blues. Frontman Harry Stafford revisits the angular guitars of their early work, backed by Rob Haynes’ precise percussion, Jim Adama’s brooding basslines, and Kevin G. Davy’s haunting trumpet. Released via Black Lagoon, Ghost Mechanic Nine honors their roots while driving headlong into new territory, the sound of the Incas unmistakable and undeniably alive.

“It is a surging highway groove, that drives us on into the night with a rumbling bass line,” says Stafford. “Driving for the sake of it driving to escape. Headlights in the dark: red and blue dash lights; wondering why anyone but you is driving this late. The ghost on the highway, the grease-ball mechanic who says you’ll keep going for miles and miles. And all the numbers are the same It’s number 9, the ninth Inca’s album the first of nine songs on the album.” 999 call the emergency services.

Ghost Mechanic Nine features a groovy visualizer that takes us down a nighttime highway, through tunnels, and under hundreds of streetlights. This visual sets the mood, capturing the empty autopilot mentality that comes with a long drive with not much to see.

Watch the video below:

These darkly invigorating tunes visits a similar place as where Inca Babies started back in the 80s with their raw and spiky psychobilly trash rock, reconnecting with their roots, where The Gun Club and The Cramps met – the very intersection where Inca Babies found their most passionate and loyal following. Insect Symphony is a Stooges lead-riff tribute to all those bands that are no longer with us.

The Inca Babies sprang to life in 1983 amidst the decaying high-rises of Hulme, Manchester, their roots tangled in the concrete corridors of those so-called “cities in the sky.” Promised as modern marvels, the flats quickly fell to ruin, home to students, artists, and lost souls. It was there that the Incas honed their snarling sound, debuting in 1984 with Interior, a single that stood apart from the city’s Joy Division-laden lineage. Writer CP Lee christened them “the Hulme Cramps,” a nod to their gothabilly growl.

As fixtures of Britain’s postpunk, goth, and death-rock circuits, the Incas spent the next five years carving their name into the scene with relentless touring, six singles, and four albums, alongside four BBC John Peel sessions. Though they disbanded in 1988, their resurrection in 2007 reignited their raw energy, proving that some fires refuse to fade.

With Simon ‘Ding’ Archer (The Fall, PJ Harvey) at the helm, the album’s production strikes a perfect balance between analogue warmth and contemporary edge. Recorded over two years at 6Db Studios in Salford, Archer and Harry Stafford meticulously crafted and mixed the record, with Archer lending his touch through bold sonic textures and dub-infused flourishes. Mastering duties fell to Marco Butcher at his Boombox studio in North Carolina, ensuring the album’s polished yet raw finish. A standout addition is the reimagined fan favorite, Opium Den, now transformed into Opium Dub—a testament to Archer’s finesse and creativity in reshaping sound.

As of November 29th, Ghost Mechanic Nine will be available everywhere. You can preview the album below and pre-order it (digitally and on vinyl) here.

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Source: Post-Punk.com

27.11.2024 - NINE INCH NAILS – “Halo I-IV” – released 9 years ago today. Do you know these 4 facts?

Exactly 9 years ago to the day, the “Halo I-IV” box set by Nine Inch Nails was released on November 27, 2015. Did you already know these 4 facts? ★ On the occasion of Black Friday Record Store Day, Nine Inch Nails released the box set “Halo I-IV”. ★ It contains the 1989 original versions […]

Source: Orkus

27.11.2024 - ENGELSSTAUB: Back to the roots?

With the new album “Seelengeleiter”, which will be released on November 29, 2024, Engelsstaub wanted to get back to their roots, says Mark. Something that s쳮ded in view of the proximity to “Anderswelt” (1999). This was not intentional, but was noticed when listening to the vinyl master for the anniversary release of “Anderswelt”. You can […]

Source: Orkus

27.11.2024 - HEXENBRETT: dritter Track vom neuen Album “Dritte Beschwörung: Dem Teufel eine Tochter”

Am 20. Dezember 2024 veröffentlichen HEXENBRETT ihr drittes Album: “Dritte Beschwörung: Dem Teufel eine Tochter” erscheint via Dying Victims Productions als CD und LP.

Als dritte Single veröffentlichte die Band den Song “Imhotep” bei YouTube.

Mit den Songs “Um Mitternacht” und “Wozu die Angst” hat das Düster Metal-Duo bereits zwei Songs daraus im Netz geteilt.

Hexenbrett’s “Dritte Beschwörung: Dem Teufel eine Tochter” Tracklist
1. Um Mitternacht (Visualizer bei YouTube)
2. Dem Teufel eine Tochter
3. Marisa
4. Imhotep (Audio bei YouTube)
5. Wozu die Angst (Visualizer bei YouTube)
6. La Plese De La Nuit
7. Leder im Nachtverkehr
8. Denn der Tod lächelt nicht
9. Sette Gocce Rosse Su Velluto Verde

HEXENRETT Line up:

Josto Feratu
Scarlettina Bolétte

Source: Vampster

27.11.2024 - RETROMORPHOSIS: kündigen neues Death Metal Album “Psalmus Mortis” an

Die Death Metal-Band RETROMORPHOSIS hat einen Labeldeal bei Season of Mist unterschrieben. Beim französischen Label wird die inoffizielle SPAWN OF POSSESSION-Nachfolge-Band ihr neues und erstes Album “Psalmus Mortis” veröffentlichen.

“Wir sind sehr stolz, unser Signing bei Season of Mist bekannt zu geben”, sagt Jonas Bryssling im Namen der Band. “RETROMORPHOSIS sind keineswegs Frühlingslämmer in der Szene. Wir haben ehemalige und aktuelle Mitglieder von SPAWN OF POSSESSION, OBSCURA, NECROPHAGIST, DECREPIT BIRTH und ODIOUS MORTEM, um nur einige zu nennen. Das heißt, dies ist kein zufälliges All-Star-Projekt. Wir sind eine ausgereifte Band mit vielen Ideen für die Zukunft.”

“Psalmus Mortis” wurde von Magnus Sedenberg bei Pama Records produziert. Das Cover-Artwork stammt von Arif Septian. Release-Termin ist der 21. Februar 2025. Vorab gibt es zu “Vanished” ein Lyric-Video.

RETROMORPHOSIS Line-Up:
Jonas Bryssling – Guitars
Dennis Röndum – Vocals
Christian Muenzner – Guitars
Erlend Caspersen – Bass
KC Howard – Drums

RETROMORPHOSIS “Psalmus Mortis” Tracklist
1. Obscure Exordium (1:50)
2. Vanished (4:48) (Lyric-Video bei YouTube)
3. Aunt Christie’s Will (5:46)
4. Never to Awake (4:34)
5. The Tree (5:24)
6. Retromorphosis (5:12)
7. Machine (9:05)
8. Exalted Splendour (5:30)

Source: Vampster

27.11.2024 - SNOW WHITE IN THE DARK: neue Modern Metal / Grunge Single “Shut Your Doors” aus Hamburg

Die Hamburger Modern Metal / Grunge-Band SNOW WHITE IN THE DARK hat mit “Shut Your Doors” eine neue Single mitsamt Video-Clip veröffentlicht. Der Song folgt auf das heurige Debütalbum “All the Fights”.

SNOW WHITE IN THE DARK “Shut Your Doors” (Video bei YouTube)

Source: Vampster

26.11.2024 - Elektroklänge - Auf Der Sch​önen Grauen Autobahn

Wow, heute zufällig auf Bandcamp ‚entdeckt‘ – das gefällt mir, das ist genau meins! 'Elektroklänge' tun es wieder – und wie! Mit ihrer neuen EP Auf der...

Source: MedienKonverter

26.11.2024 - 'Retromorphosis' kündigen Debütalbum 'Psalmus Mortis' an

Wenn sich Legenden zusammentun, darf man sich auf etwas ganz Besonderes gefasst machen – oder auf ein ordentliches Brett. Im Falle von 'Retromorphosis' trifft beides zu. Die...

Source: MedienKonverter